Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čekárna
Autor: Madman (Občasný) - publikováno 24.7.2001 (00:36:53)

 

 

Bylo už pozdě večer, když jsem vstoupil do čekárny v opuštěné nádražní budově. Její nádherné napjaté ticho rušily jen kroky výpravčího, který prošel po perónu. Zářivka v místnosti (zcela se nehodící k ostatnímu vybavení) vrčela spokojeně svoje noční blues, blues noční čekárny. Usadil jsem se.
Byl jsem v místnosti sám. Teda aspoň jsem si to myslel, než ! Z místa za mými zády se ozval hlas. „Promiňte, že vás obtěžuji, mladý pane. Ale zapomněl jsem si doma brýle a potřebuji zjistit kdy přijede poslední vlak z Ostravy.“ Podíval jsem se na protější stěnu. „V 1 hodinu 35 minut, pane?!“ „Václav Mizera,“ Představil se a napřáhl ruku. Chtěl jsem mu podat svoji, ale ta jeho zmizela rychle za zády. No tak jsem alespoň řekl svoje bezvýznamné jméno. Omluvil se, má prý na rukou nějakou hodně nepříjemnou vyrážku. „Čekáte na někoho ?“ zeptal jsem se váhavě. „Ano,“ zněla odpověď. A zdál se, jako by byl potěšen tím, že se ptám. „Už pět let jsme se neviděli. Tím vlakem přijede moje dětská láska, moje Táňa.“ Ukázal mi její fotku, ale nechtěl mi ji dát do ruky. Mluvil o ní krásně. Blížil se jeho čas. Můj vlak jel až za hodinu.
Vyšel z místnosti a na stole zbyla fotografie. Vyběhl jsem na perón. Právě přijel vlak. Prodíral jsem se mezi lidmi, ale nikde jsem ho neviděl. Šel jsem k výpravčímu. „Neviděl jste tu takového staršího pána, Václav Mizera.“ Výpravčí ztuhnul a chytil mě za rameno. Táhl mě podél nádražní budovy tam, kde visela černá mramorová deska. A na ní bylo nějaké jméno, Václav Mizera. Ten chlap se tu oběsil v čekárně před třiceti lety. Jeho holka tenkrát přijela až ráno.


Poznámky k tomuto příspěvku
blabolil (Občasný) - 4.4.2001 > Nádraží to je moje parketa, dávám plný počet.
Trochu tajemné, jen mi tam trochu nesedí ta
mramorová deska na "památku" oběšeného, ale
to je drobnost. Ačkoliv v takové povídce,
nakonec proč ne ? Těžko si mohu představit
jiný závěr, než právě ten "pyrotechnický"
Body: 5
<reagovat 
jawbraker (Občasný) - 4.4.2001 > Je to moc pěkný, ale poezie Ti jde, řekl bych, líp. Tam se nemusíš starat o věci jako dělení a vyvážnost textu, můžeš jenom popisovat svý výborný nápady (:. Ale vážně : "Pyrotechnický" závěry povídek považuju za přežitek, možná trošku za plnění módního trendu, proto dvojka. Ale psaný je to hezky.

Co děláš v próze, chasníku ?
Body: 3
<reagovat 
 Madman (Občasný) - 4.4.2001 > jawbraker> já jsem prózou kdysi začínal. No co naděláš :))))
Musím přiznat, že poezie mně sedí líp a ještě líp focení :))))))
<reagovat 
Madman (Občasný) - 4.4.2001 > lidi co je to ten pyrotechnický závěr ?
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 5.4.2001 > no jo pyrotechnik ave keba líbí...
Body: 5
<reagovat 
čtenář basta - 5.4.2001 > Ta mramorova deska sebevraha, to preci nejde
<reagovat 
jawbraker (Občasný) - 6.4.2001 > To kachna > JO, jasně, když už ta povídka vypadá takhle, tak je nutná i závěrečná exploze, v tom s Tebou stopro souhlasím.
To Madman > Pyrotechnický závěr je takový to BOOOUUUMMM na konci.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter