Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Andele padnou prvni
Autor: Queen_of_Darkness (Občasný) - publikováno 5.11.2004 (12:27:21)

Krev teče po ulici & umírající člověk sténá. Kolem něj se seskupuje dav čumilů & hledí na jeho utrpení. Nikdo mu nepomáhá. Všichni jen stojí & zírají, zmítaní chtíčem. Z jejich úst se line smradutý sípavý dech & jejich tělem se šíří nádherný pocit vzrušení. Můj žaludek se bouří & do krku mi stoupá žluč. Městem se nese podivný nádech bolesti, strachu & extáze. Muž ležící na zemi dodýchává & mou mysl zahaluje tma. Nejsem schopná se odpoutat od tohoto hrůzného jevu. Jsem stejně zkažená jako lidé kolem mě. Padnu na kolena & zaryji prsty do země. Příšerná bolest umírajícího se přenáší na mě. Proč? Protože jsem dokázala jen bezduše zírat…

Tak jako již tolikrát předtím.

Ležím na zemi & sleduji, jak z mrtvého těla stoupá našedlý oblak, který se nazývá duší. Jaká je má duše? Černá jakoduše všech těch čumilů kolem?

Je to tak nepříjemné, tak to ubližuje… Daleko víc, než zranění způsobené obyčejnou zbraní.

Jak je možné, že padl Anděl? Jak je možné, že i mě – Božího Posla, upoutal takový nechutný pohled?

Bělostné peří na mých křídlech se zbarvilo do ruda prolitou krví & šaty barvy čerstvého sněhu nasákly špínou ulice & načichly pachem smrti.

Čumilové dál sledují umírajícího Anděla, aniž by hnuli prstem. V davu spatřím i známé tváře, které již po staletí přihlíží každé tragedii.

Z hrdla se mi dere poslední vzdech & náhle hledím přímo do ohně, ohně, který se dere přímo z Pekla, aby mě odnesl na místo, kam odteď patřím. Je pravda, že Andělé padnou první? Proč?



Poznámky k tomuto příspěvku
Zviřátko (Občasný) - 5.11.2004 > Dost silně mi to zavání jednou z povídek Raye Bradburryho z knihy Kaleidoskop, pro mě tedy nic nového...
Ani způsob podání mě příliš neoslovil...promiň...
<reagovat 
Lian (Občasný) - 5.11.2004 > Kaleidoskop neznám, nicméně mi tohle taky ničím nové nepřijde, už vůbec ne zpracováním.
Body: 2
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 5.11.2004 > Myslím, že je to dobré... zvláště téma, jen se trošku zdá, že jsi podcenila jeho náročnost. Zkoušej psát více a více na sobě pracovat!
Body: 5
<reagovat 
Zrzohlávka (Občasný) - 2.3.2005 > Z hlediska podívání se mě & dost rozptyluje - to proto, že nejsem zvyklá se na něj v textu dívat - vnímám ho spíš shazovačně.
Líbí se mi téma. Párkrát však v popisu vlastního vidění utečeš ke kýčovitosti, která mě pak varuje, abych Ti to, co píšeš, vidíš a cítíš, tak docela nevěřila. A to je škoda. S koncem jsi opravdu od sebe samou vyřčené viny utekla.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter