Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce psychóza z chlastu. z kolekce skorobásničky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 6.11.2004 (00:56:16)
další ve sbírce>

 

 

 

 

 

 

 

za oteklejma očima se mihnul první blesk.

výbuch, pak zkrat.

proletí kolem černej havran.

odnikud tam.

světelné ukazatele. hyperaktivní.

čevrená. svítí a přikazuje

tudy proboha ne.

za oknem. šedá. smrtelně.

tělo se vypíná. jen srdce bije

v rytmu hysterického pláče nenarozených duší.

táta má velkou ruku, miminko malinkou.

ale jo. táta je vožralej lazar.

tanyny ještě zvládneme.

irský rytmy jsou protijed.

na chcíplost a křeč vylítnutí z těla ven.

jen chvilinku. počkej. až se nadechnu. 

a zase je svět takovej,

jakej asi má být.

 

 

 

 

 

 

 


 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Přítel antisvěta (Občasný) - 6.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 6.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 7.11.2004 >

Myslím, žes to ještě dobře ukočíroval. Líbí se mi kontrast názvu s ukázněnou střízlivostí textu. Tak za tu rodičovskou zodpovědnost...

tanyny ještě zvládneme


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.11.2004 > Naty> 

děkuju. já mám takovou hloupou vlastnost, že furt něco někomu vysvětluju, a tím si to jako i sám ujasňuju, takže si dovolím dodat kometář.

1. nejde o nějakej výmysl ani moc.

2. jde to říct řečí psychologů - pátrání v podvědomí, podloží svých sklonů, emocí, reakcí, strachů či komplexů či čeho, vzorců asi nejspíš.

3. řečí šamanů - výlet do podzemí a hledání něčeho, co tě užírá, já to překládám vysledováním toho, co je s dušema nenarozenejch dětí, (volajaké potraty mám na tričku), původně jsem si myslel, že mě bota tlačí jinde, ale tohle asi bude to hlavní. 

4. jsou ve sklepení duše či podzemí nebo kde, který je střežený dost divokejma emocema, duchy, démony, psy a tak...

5. proto ten chlast, aby si člověk dodal odvahy. a míň se bál toho, co musí přijít, není to tam prostě hezké.

6. no a to je tak v kostce celý. :o)


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 6.11.2004 > nám brzo scipnes, s takovou... ale fascinující věc, fascinující..ale možná je to jen ta tráva.. neví
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.11.2004 > Emmet_RAY> myslím, že fázi chcípání jsem zdárně proplul, a že to je už veselejší... hihi... jsem tim dost votravoval, jak umírám a jak furt tohle beru vážně, regulerní psychotík. :o)))
<reagovat 
kalais (Občasný) - 7.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 7.11.2004 > Ozaj...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 7.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 8.11.2004 > jéééééééééé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Halipasa (Občasný) - 7.11.2004 >

 

tezky * hluboky * kvalita kralov. moku - ktery se pije dlouho az clovek zjisti, co neni a co by mel....jooo! Udelame tanyny

 

 

zkrat.z těla ven.jen chvilinku. je svět takovej???

asi má být....

 


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.11.2004 > Halipasa> tvůj remix je lepší než celá moje říkánka. 
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.11.2004 > stanislav> taky hledím.. by mohla dávat g morrovi kurz tvůrčího remixu ;-))
<reagovat 
 Halipasa (Občasný) - 8.11.2004 > stanislav> :D
<reagovat 
 Halipasa (Občasný) - 8.11.2004 > stanislav> :D nemyslim. ses moooc dobrej!
<reagovat 
 Halipasa (Občasný) - 8.11.2004 > Emmet_RAY> chichichiiiiiiiii, och - takovy veci nerikej!
;oD
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 12.11.2004 > No jistě, urážej zrcadlo, když v něm zahlídneš pokřivenej obraz... :))
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 6.11.2004 > to už je na mě nějak moc...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.11.2004 > MiKa> řízená i neřízená psychóza neni legrace. no. se to ale dá ustát, když tak trochu tušíš, k čemu ten svůj nebohej organismus propůjčuješ, jde o takový výlety nahoru a dolu za jakýmsi účelem, tenhle byl dolů, teď jsem sem fouknul pokračování, výlet do nebíčka, ten je o poznání klidnějšího průběhu... ale taky to jednoho vodvaří... se nezlob no. :o)
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 7.11.2004 > stanislav> ale já se vůbec nezlobím, spíš cejtim strach (podobně jako emet) o lidi zúčastněný v tvym příběhu a nedovedu se přenést přes tyhle emoce, text sám o sobě jako forma se mi líbí
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.11.2004 > MiKa> počkej.. já neřekl že cítím strach, já řekl že s takovou brzo chcípne :-) ale to bylo taky nadsazený.. šlo o to, co si zrovna myslel on sám

ale vzhledem k tomu, že jediný skutečný čas je přítomnost, tak jsou stejně všechny tyto úvahy zbytečné..
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 7.11.2004 > Emmet_RAY> 

eméťo, tys řekl: s takovou NÁM brzy scípneš...   sem si to možná špatně vysvětlila, ale to malý, nicméně nezanedbatelný zájmeno pro mě značí jistou zainteresovanost a jestli né, tak soráč, ale moje zainteresovanost tam je určitě...:) a tvoje taky, nehraj si na kynyka...

 

mně osobně jako ženský tam samozřejmě nejvíc zařvalo to dítě, nevěděla jsem jen, jestli se jedná o stanislava samotnýho ze vzpomínek nebo o jeho vlastní dítě...ať tak či tak, to už se šahá na zásadní hodnoty a to nejni jen tak... ale já vim, že na totemu se nepěstuje taková citlivost, tady spíš letí drsňáctví, čim gradovanější, tim lepší...


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.11.2004 > MiKa> neboj, já se ti za ty tvý slzy nesměju.. a to víš že se o Stanislava taky bojím.. jsme dva bílí a citliví lidé, ju? ;-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.11.2004 > MiKa> já jsem poměrně lítostivej člověk, a taky teda sebelítostivej, to dítě v básničce je můj syn, pročež hodlám lehce zaabstinovat si, do kytek nebo cvokárny se mi nechce. ech. a děkuju. tak, žes to četla tak jaksi míň neosobně, než je zvykem. fakt dík.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 13.11.2004 > MiKa> jo to jsem si taky všim
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.11.2004 > stanislav> hele, mazle.. taky jsem měl to nutkání s chvilkovým očistním abstinem, ale rozhodl jsem se to odložit až po pražském pátku, tak to zkus taky :-) mne totiž, když piju, ti střízliví lidé strašně znervózňujou a mám pak hrozné nutkání lít do nich panáky ;-)))
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 8.11.2004 > Emmet_RAY> tak já jsem dneska spíš zelená (a bílá taky)...jsme včera trochu popíjeli...:))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.11.2004 > MiKa> slyšel jsem o těch vašich čarodějnických, latentně lesbických, sletech u blondýny ;-))
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 8.11.2004 > Emmet_RAY> kdo o nás trousí také pomluvy? my - a čarodějnice?   ty lesby mlčky přecházím...:))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.11.2004 > MiKa> no tzy seš hlavně latentní rusalka*, jako každá učitelka

*pokud znáš "přednášky" Vodňanského a Skoumala, tak víš o čem mluvím ;-)
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 8.11.2004 > Emmet_RAY> některý přednášky V+S sem slyšela, ale už si je nepamatuju, protože mám jako každá učitelka v hlavě vítr...:))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.11.2004 > MiKa> a taky tu latentní rusalku, dyk vo tom furt mluvim..
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 12.11.2004 >

Ach..

 

U každý básničky by měl bejt zřetelnej důvod, proč je lepší, aby básnička byla napsána, než aby napsána nebyla. Sorry, ale tady ho nenacházím. Je to snůška vyprázdněnejch syntaktickejch celků - neinvenční jalovina.

 

Hezký den:)

 

PS: Coby kritik jsem tě doposud zanedbával, nicméně těším se na tvá další dílka, nadějný autore;)


Body: 2
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.11.2004 > egil> 

Egile, kdyby to napsal někdo, kdo opravdu zvládá stavbu a potřebuje ji, můžem o tom diskutovat, ale ty, kerej píšeš nálady.... od tebe to fakt zní divně... a řek bych, že nemaje rodičovské zkušenosti nemůžeš moc hodnoti, esi je to prázdný nebo ne.

Mě se to líbí, tydle pocity - ne ouplně  - znam...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 15.11.2004 > Luk Malér> 

Naprostá hloupost.

 

Jednak - nepíšu "nálady" ani omylem.

 

Druhak: Ve chvíli, kdy je někdo kritikem, je to, co sám píše, naprosto drohotné (např. Šalda, ale i většina ostatních básně psali, ale ne dobré). Hodnotím dílko jako text. Jestli je upřímné (plné emocí ... ach... nabité zlými, zlými!! zkušenostmi třeba z léčebny ach..) nebo ne, mě nezajímá. A z tohoto postu říkám - přijde mi to slabé, neinvenční,  nezajímavé, neobratně napsané (prázdné)

 

Za třetí: že někde stavbu nevidíš, neznamená, že tam není

 

za čtvrté: kritiku jsem napsal pro Stanislava, nestojím o tvoje komentáře mých komentářů, už jsem ti to psal několikrát.

 

Čau.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 15.11.2004 > egil> 

No vidiš já mam za hloupost tvozu poznámku, žee o to nestojíš, je mi u řiti, anžto je to otevřený prostor, píšu si co chci kam kdy chci - dodržuju pravidla. Navíc mi tam příde osobní osten, je to vot Standy, tak to votstřelíme jak demonstraci na náměstí Nebeského klidu, protože tvá kritika je obecná - ne hezky verš po verši, slsovo po slovu.

Ale nebudu to hrotit, ono bysme se dostali zas až k tomu, co je poezie, redakce, apod. apod. 

Zdárek.


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 15.11.2004 > Luk Malér> 

Klidně si rozkecávej mašličku a) co redakce (nevíš nic..), b) co poezie (víš o tom houby)...

 

ad a - redaktorem už nejsem. i proto, že už nemám zapotřebí číst blbý kidy nejrůznějších prudičů.

 

ad b - kdybych to věděl, nikdy bych se tím netajil*. jakákoli "vědoucnost" je v tomto smyslu omezeností.

 

 

*P.P. 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 15.11.2004 > egil> Tě kousla tarantule nebo Felipe?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 5 6 7 10 12 13 15 16 19 20 22 (23) 24 25 29 36 47 49 50 58 69 70 83 84 85 87 88
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter