Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Do peříček a spát a spát... z kolekce Příběhy na přání
Autor: MARTENS de Adaleans (Občasný) - publikováno 26.3.2001 (19:27:14), v časopise 28.3.2001
další>
:: Do peříček a spát a spát ::

"Krásný letní den" uslyšela jsem za sebou. Nějaký mladý muž mne tímto příjemným pozdravem sice vytrhnul ze stínu mých myšlenek, ale nelitovala jsem toho. Vždyť myšlenky mi neutečou, což by tento človíček mohl. A to zrovna nechci.
Letištní hala se pomalu vyprázdnila, zbyly jsme tady jen my dva a něco málo personálu. U hlavního vchodu stepoval taxikář, zřejmě čekající, zda přeci jen nevyužijeme jeho služeb. Chudák, sice jeho přání bývá většinou vyslyšeno a rito se na letišti vždycky najde, ale tentokrát měl prostě smůlu. Človíček, který mne oslovil se představil jako Tomáš a samozřejmě mi nabídnul odvoz do hotelu. Nechtěla jsem se s ním tak rychle rozloučit, protože se mi náramně líbil a tak jsem s nepatrnou poklonou jeho odvoz přijala. Ty dvě tašky, které jsem si na dovolenou sebou vzala skončili v kufru auta a já se usadila vedle něj. Nastartoval a už jsme se řítili po pobřeží k městu.
Sem tam jsem k němu prohodila nějakou poznámku, ale většinou mluvil on a já se na něj jen culila. Bylo mi příjemně.
Teplo, jaké u nás v Praze snad ani nepamatuji, vůně moře, která by šla přirovnat tak snad jen k romantickým záběrům z filmů, nálada - dokonalost sama, snad právě proto, že mne čekají krásné tři týdny nic nedělání, opalování, koupání a jak to tak vypadá, možná i flirtování.
Jsem nadšena a cesta utíká snad až moc rychle. Než se nadám, stojím před recepcí a já se pokouším lámanou angličtinou domluvit s mužem za pultem. Pokoj jsem si nechala rezervovat už z Prahy, ale jak to tak vypadá, moje rezervace sem nikdy nedorazila.
Oni snad mají úplně plno. Na tváři se mi rozhostil smutek a možná i trošku zlost. Najednou přichází Tomáš a zdraví se s recepčním, jako se svým dávným přítelem. Perfektní angličtinou mu něco povídá a já ani nestíhám registrovat, co mu to vlastně říká. V momentě kdy domluvili, recepční se na mne usmál a pronesl velmi pomalu, abych se nezlobila, že se zmýlil. Pokoj samozřejmě dostanu a jako odškodnění několik láhví dobrého vína. "Nevím sice jak mohli vědět, že víno mám ze všeho nejraději, ale takovou pozornost si rozhodně nenechám ujít.
Nosič, který se najednou z ničeho nic za mnou objevil, se chopil mé bagáže a již mne vede ke schodišti. Jen pár schodů a již se otevírají dveře do pokoje. "Panečku!!!" Tohle bych tedy nečekala. Já si přeci objednala jeden pokoj a tady mi otevřeli dveře snad do prezidenského apartmá. Vcházím dovnitř hned za nosičem. Ten jen položí tašky na křeslo a již odchází. Ani nečekal na spropitné, což mne příjemně udivilo. "Že by vydělával tolik, že nemá potřebu ani počkat?" pomyslela jsem si. Pak zavřel dveře a já zůstala v apartmá sama. Zula jsem si sandály a vydala se na prohlídku tohoto bytu. Koupelna jedna báseň, rohová vana i sprchovací kout, toaleta hned za rohem a druhými dveřmi se dostávám přímo do ložnice. "No to je neskutečné." Tak velké letiště jsem ještě neviděla. Všude spousta vkusných polštářků a leskymo v barvách tygří kůže jen dodávalo tomuto místu nádech vzdálených míst. Rozhodla jsem se, hned vyzkoušet, jestli se na něm také tak pohodlně leží, jako pohodlně vypadá.
Natáhla jsem se přes celou délku postele a slastně zavřela oči. Byl to jen okamžik a tak nevím, kde se tu tak najednou vzal, v prvotřídním smokingu oblečen můj doprovod z letiště sem do hotelu. Usmála jsem se na něj a na jeho nevyřčenou otázku, jak se mi tady líbí, jsem odpověděla pokynutím prstu k sobě. Samozřejmě nazaváhal ani okamžik, s hereckým talentem se zbavil většiny svých svršků a v mžiku přistál vedle mne na posteli.
Následovalo nepatrné objetí, jeden polibek střídal polibek druhý a romantická dovolená může začít...

Přesně takhle jsem si to přála ve svých snech.
Potkat krásného muže, který upoutá mou pozornost nejen svým zjevem, ale i vystupováním a strávit spolu nerušeně okamžiky plné vášně, ale i ty docela všední, třeba jako večeři v restauraci, nebo procházku na promenádě.

"Prosíme, připoutejte se!"
Z tohoto krásného zasnění mne vytrhnul hlas letušky. Uvědomila jsem si, že sedím v letadle a dovolená ještě svým způsobem ani nezačala. Škoda, že to byl jen sen, ale doufám že až přistaneme doopravdy, stane se něco hodně podobného tomu, o čem se mi právě zdálo.

MARTENS de Adaleans III./2001


Poznámky k tomuto příspěvku
wopi (Občasný) - 28.3.2001 > Dobře, chceš kritiku.

Nejdříve k češtině:
"Zbyly jsme tady jen my dva" ??? Buď zbyli anebo dvě. Jinak to nejde.
"Tašky ... skončili" Auuuu.
Před "skončily" musí být čárka ukončující vloženou větu vedlejší.
"Nadám" ne. "Než se naději".
O chybějících čárkách už nemluvím, je jich strašně...Před "že" MUSÍ vždycky být!
Atd.atd.

Před Nevím jsou nesmyslné uvozovky.

Sloh: Některé vazby jsou krkolomné a slohově špatné "bývá většinou vyslyšeno...vždycky se najde", mnoho opakování stejných slov: "již mne vede...již se otevírají", špatná stavba vět: "stojím před recepcí a já se pokouším...".
Nejhorší ale je neujasněnost času. Rozhodni se buď pro minulý čas nebo pro přítomný a nepřecházej pořád z jednoho do druhého.

Námět: Bohužel, ani ten není příliš originální. Těch závěrů, že vše byl jen sen, bylo už před sto lety tolik, že už tenkrát na to bylo poukazováno.

Povídka by dnes už opravdu měla být o něčem a ne jen o snu nevybouřené dívky.

A jedna zásadní poznámka k ději - "doufám , že až přistaneme doopravdy, stane se něco podobného...".
NEEE! Když osamocená dívka přiletí do přímořského státu a usedne i s bágly k neznámému mladíkovi do auta, většinou může očekávat něco jiného než krásné apartmá.

Jo, to by byl námět na povídku.

----------------
Sorry, že jsem byl poněkud tvrdší, máš-li se zlepšovat, jinak to nešlo. Vyprávěcí talent máš a určitě se vypíšeš, ale chce to hodně číst (literaturu, ne dívčí časopisy :-)) ) a hodně psát.

Pokud máš pocit, že jsem byl nespravedlivý, nepodařilo se mi to, co jsem chtěl a je mi to líto.

<reagovat 
Vea (Občasný) - 28.3.2001 > Ještě bych dodala, že chybí jedno "s" v "...na dovolenou sebou vzala..." - mělo by být " s sebou", protože se nejedná o její osobu, ale o další věc, kterou brala s sebou :)
Jinak mi přišlo dost naivní, že by s nějakým cizím mužem v cizí zemi dobrovolně nasedla do auta a nakonec s ním ještě skončila v posteli...ať by se choval sebepozorněji...
Jo, ale takove apartma v hotelu s takovou výbavou a společníkem (postačil by mi můj přítel :) )bych si nechala taky líbit.. ;)
<reagovat 
Buick (Občasný) - 28.3.2001 > Ještě bych doplnil: " Než se nadám, stojím před recepcí a JÁ se pokouším... No tak to já je tam trochu zbytečný ne ? Pět, i když ostatní smajl nedali.
<reagovat 
wopi (Občasný) - 28.3.2001 > Buick: seš až druhej ;-))). To jsem zmínil...
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 28.3.2001 > Jako wopi si myslím, že toto téma zasnění je už hodně moc vyčerpáno, - dá se to respektovat pokud tam uděláš nějaké zádrhely s časem nebo podobné vylomeniny, ale ne v případě, kdy je to "jen" sen....i když sny jsou krásné a podobné neuvěřitelné sny před dovolenou má hodně lidí....
<reagovat 
wopi (Občasný) - 28.3.2001 > Ale musím autorovi dodatečně přiznat jedno velké plus. Napsal to tak "žensky", že jsem myslel, že autor je autorka :-)).
Měl jsem pravdu, že nadání máš, trénuj :-)).
<reagovat 
wopi (Občasný) - 28.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Buick (Občasný) - 29.3.2001 > Já tě asi čet v tom rozčílení nepozorně, tak pardon. :o)
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 30.3.2001 > wopi: jo to jo
<reagovat 
čtenář didi - 31.3.2001 > me se to nahodou libilo!
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 4.4.2001 > navíc pokud vím, tak se leskimo píše s měkkým. Ty chyby to srážejí pět kilometrů pod úroveň jakýhokoli hodnocení...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 (6) 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter