Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Černoška z Dárfúru
Autor: berenicka (Občasný) - publikováno 9.11.2004 (15:42:57)

RAZ. Ptáš se mě, proč už měsíc spávám s černoškou z Dárfúru? Proč, když mezi námi dvěma bylo všechno jen o odstín jinak. Dobře, budu vyprávět. Ale psa svojí fantazie nechej ležet u dveří, už teď mi olizuje kotníky. Jsou místa, kde stačí být o odstín jinak a už se zhasíná světlo navždycky.

 

DVA.  Mám strach se přiznat, jak moc jsem v noci před měsícem myslela na svůj nový pásek. Byl o odstín jinde než červené boty, které jsem krémovala na nepřečtených novinách (rytmicky se v nich opakovalo slovo Dárfúr). Můj pásek neladil s botami; víc toho neladilo a já nemohla spát, horký hrách strachu pod matrací.

 

TŘI. Před měsícem jsem k ránu pod prostěradlem nahmatala deltu jejích  údů, s úlevou jsem začala vnímat její dech: Dárfúr. Ležela těsně pode mnou, než jsem si všimla, že se mě celým tělem dotýká, víc než se my dva můžeme kdy dotknout. 

 

START.

Černoška z Dárfúru

zmrskala mě červeným páskem.

Železná spona se otáčela,

u stropu obrovské ložnice

vyprávěla africkou báj:

zmocnit se pásku Evropanky

žít z jejího kousku kůže

měsíc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
protěž (Občasný) - 9.11.2004 > Hm. To se povedlo. Zapeklité téma, těžké to nepokazit. Líbí. Moc.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.11.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 9.11.2004 > Je to výborné.
Body: 5
<reagovat 
berenicka (Občasný) - 9.11.2004 > já emmetka chápu skoro vždy.
jen jsem zkraje nechápala na co naráží s tim Mišíkem, až v autobuse cestou z práce mi došlo, že jde o tu báječnou Kainarovu báseň. myslela jsem, že musí jít o něco, čehož je autorem vyloženě Mišík...
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 9.11.2004 > huf
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 9.11.2004 > Leatherface> david huf? ten cvičitel? toho já nerada :(
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 10.11.2004 > berenicka> ješiš, jako ňákej ajrobikr? upocenej optimista v elastickým tílku? no, ty já taky nerad
<reagovat 
g morr (Občasný) - 18.11.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 18.11.2004 >

dlouho jsem přemýšlel, nejsem tu neska prvně, jestli se to dá ustát. jestli jako v tom neni "lidskost až kýčovitá".

 

ale prostě se mi to nakonec zdá dobrý. obavu, že sem byl citově či morálně vydřen potlačuju a se odevíram.

 

ale čekal bych počty obráceně: 3...2...1...start.


<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 19.11.2004 > g morr> děkuji za poznámku.

v tom tématu určitě z jistého úhlu kýčovitá lidskost je. to však není naprosto žádná omluva pro to, aby se mu člověk vyhýbal.
<reagovat 
Terorista lásky (Občasný) - 9.11.2004 > Ex-plain beautiful
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 19.11.2004 > Terorista lásky> co to je ex-plain????
<reagovat 
 Terorista lásky (Občasný) - 19.11.2004 > berenicka> 

plain is not beautiful

explain, Em-het, please, plain!


<reagovat 
zirael (Občasný) - 20.11.2004 > hej! to je skvělý**
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.11.2004 > text balancuje přesně na hraně toho, co jako čtenář považuji za invenční i přesné a tím, co mne neskutečně sere a je omšelé - viz všechno jako "pes něčí fantazie"

je škoda,když si někdo (ač talentovaný) okatě hraje na básníka místo toho aby, jak bys asi řekla ty, popustil uzdu vlastnímu stylu a osobitosti

a ze železné spony tak smutně kouká Mišík až mi to pokazilo dojem ze závěru, který je na tom všem nejlepší
Body: 3
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 9.11.2004 > Emmet_RAY> co se týče Mišíka, tě klidně kopnu do koulí okovanýma botama :) od Mišíka znám tak jednu dvě písničky. skoro vše se něčemu podobá a jeden styčný bod nemusí znamenat nic.

P.S.: ale jinak samozřejmě dík za srozumitelné zprostředkování svých dojmů z textu, o tom žádná ;-)
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 26.11.2004 > Emmet_RAY> dlouho jsem přemýšlela o tomto problému, a budu přemýšlet stále.

fakt je, že slovní ozdoby, které by tam být nemusely, v textu zavazejí. když si vezmu výraznou rtěnku, nemaluju si k tomu výrazný stíny, když si vezmu náušnice, nepřehánim to s náhrdelníkem...
jenže v reálu je tvrdá práce správně to nadávkovat.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter