Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
+ + + (Z as do zad...)
Autor: Leodegrance (Občasný) - publikováno 18.11.2004 (17:09:43)

 

Z as do zad zima strká prsty,
dlaním z vousů kape mráz
a do úst žízeň strká prs, ty
špetky snů lžou nadoraz.

Tu chybu broskví kdosi skácel,
žlutý faun by leskle žas
a černý pes by neutrácel
psích snů třetí zlatý vlas.

Jak něžná slota z hlíny prším.
Dny se ze dne na den vrší
rýmovaných rámů hor.

Pak v překřížení temných trámů
zbědovaně zítřkem zlámu
ze tmy pláče, vrahý vzdor...



Poznámky k tomuto příspěvku
Lei (Občasný) - 18.11.2004 >

viz Kelly, vona to vždycky řekne dřív, když už se sem dohrabe. ale klasika je dobrá sama vo sobě:-)


Body: 5
<reagovat 
g morr (Občasný) - 18.11.2004 > skoro se divím, že to není arialem.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.11.2004 > g morr> to není lyrie, esli myslíš todle ;o)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > Kelly> 

nemyslím si, že by to byl lyrie. a konečně je mi to fuk, stejně je na totemu nejlepší, že prostě nevim, kdo je kdo, takže se halt stejně dyky jenom spolehnu na instinkt a textu se svěřim nebo ne –

 

 

ale jinak trefa :))))))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.11.2004 > g morr> já taky nevi, kdo to je, ale vim, kdo to není...

ale tak do čeho jsem se pak trefila? :o)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > Kelly> jo... byla to správně pochopená narážka. ale nemyslel jsem přímo perzónu, prsotě mi to přišlo jako příbuznost štýlová. s tím, že l. nikdy nebude tak zvukově barevnej a i iný rozdíly by se daly atd. taková to theda byla trefa.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 18.11.2004 > i to je možný:))
<reagovat 
:21 (Občasný) - 18.11.2004 > !
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 18.11.2004 > Šmarjá, to je najednou poznámek... Ano, tady šlo hlavně o zvukomalbu. Ne, nebude to arialem, dycky book antiqua, když to půjde. Kdo je lyrie? To je tady nějakej machr?
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 18.11.2004 >

líbí *

 

--------------

 

hele vy dva, tak já taky nevím, kdo to je:)) jen vím odkud přišel...


Body: 5
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 18.11.2004 > drfaust> 

z hlubin pekelných? z hlubin vesmírných?


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 > Lei> jo .. jaks proboha uhod že z Písmáku?? .-)
<reagovat 
protěž (Občasný) - 18.11.2004 > Tohle můžu. Moc, tedy Dost...
Doporučil 
<reagovat 
Mira (Občasný) - 19.11.2004 > mńamka...
Body: 5
<reagovat 
čtenář afro - 19.11.2004 > Dobré, moc!
<reagovat 
zirael (Občasný) - 19.11.2004 >

si myslim, to náhoda nebude...


Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.11.2004 > "Tu chybu broskví kdosi skácel,
žlutý faun by leskle žas
a černý pes by neutrácel
psích snů třetí zlatý vlas."

mooc pěkně

oceňuju formu, oceňuju aj snahu ozvláštnit klasiku... takže i když mě významově neberou věci jako "špetky snů lžou nadoraz" nebo "Jak něžná slota z hlíny prším" či "Pak v překřížení temných trámů", beru to jako hrátky se zvukomalebností :o)

4++ ok, je to první náseňka, co od tebe čtu, tak zaoklrouhlíme hore ;-)
Body: 5
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > Kelly> jednička nebo dvojka byla lepší. ba tuším, že obé.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 > Kelly> paradox je, že spojení "chyba broskví" použil kdysi tuším právě Skácel..

takže buď je verš "Tu chybu broskví kdosi skácel" legrační náhoda a nebo je autor ještě lepší a mazanější než se mi zatím zdál ;-)
Body: 5
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > Emmet_RAY> vono tam toho bude víc
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.11.2004 > Emmet_RAY> tak to bude asi pěknej mazanec :o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 > g morr> no už ten název se dá s trochou vůle chápat jako pěkná vulgaritka ;-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > Emmet_RAY> přijde na to, jak hluboké as to je.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 19.11.2004 > když už jste to nakousli...
verš "tu chybu broskví kdosi skácel" je narážka na celou Skácelovu tvorbu a především na jeho sbírku Chyba broskví.
Ale nevím, jestli jsem mazanej. Napsal jsem to, když ni bylo devatenáct, takže před 13 rokama...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.11.2004 > Leodegrance> teda jestlis to psal jako devatenácterák, tak kloubouček dolů :o)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 22.11.2004 > Snad už tady ani nebudu nic dodávat.
Body: 5
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 22.11.2004 >

Nesahej mi na skácela, on za to nemůže...

Chvilku a uzříš mne, chvilku a neuzříš? Hádám správně, Juniore?

 

P.S.

 

Jako básnička se mi to nelíbí, jako vtip ano.

 

 


<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 11.1.2005 > Tedy, když víme, na čem nebo spíš na kom jsme, zjišťuju, že to nevím. Odkazů na Skácela víc než dost, ovšem skácelovina duchem nikoliv, máte jiné malinko cítění metra a to u něj dělá dost... o na pohled bezděčném zarývání se pod kůži některých zvláštně obnažených slov nemluvě, ale to tě určitě neurazí...
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.9.2005 >

Hm, ony ty narážky na jinou tvorbu jdou příliš snadno, tady se to ještě ke všemu moc nehodí..

Rýmovaných rámů hor - výborné.

 

Předchozí sonet zaujal víc.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 12.9.2005 > tu sa významovo nechytám, ale verím tým, čo sa chytili
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter