Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
omšelé sny z kolekce omšelé sny
Autor: :21 (Občasný) - publikováno 20.11.2004 (17:26:08)
další ve sbírce>

 

 

mám omšelé sny.

za branou s hřeby vbitými napůl je tmavý dům a strom s pěti zkroucenými listy.

na první list jsem v únoru napsal, že sněží, aby mohlo tát. a beroun že taje, aby mohla sbírat popadaný rampouchy a slepovat je v antarktidu na náměstí u madony. zítra ho strhnu. stíní.

druhý a třetí list jsem popsal v dubnu. už netálo, chytil jsem první mouchu a psal žlutě. psal jsem, že prosvítá, když z rukou vysílá stíny na bertramku. a moucha že mi do dlaně vytesala další čáru. sečnu na život. možná, že teď žiju životy dva. svůj a s tou, co uletěla.

v srpnu jsem čtvrtý list propálil travou. a poslední vážku jsem z patra setřel za týden. jen uvízla. křídla jsem si vložil pod polštář. pro lepší sny.

dnes jsem popsal list pátý. lepší sny nemám. černobíle se utápím, příčně odléhám a z jabloní stírám prach. asi že přiletí vrány. lidé.

mám dům a rozpukaný strom. hosty vítám v dlani.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
noa (Občasný) - 20.11.2004 > potěšení, pohlazení. parádní letokruh
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 20.11.2004 >
Body: 5
<reagovat 
pjer (Občasný) - 20.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 20.11.2004 > Pěkné.
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 20.11.2004 > jdu spát. jak skrčenec slehnu pro rozbředlé sny...
Body: 5
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 21.11.2004 > Zajímavá a hezky zpracovaná lyr. próza:)
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 22.11.2004 >

a beroun že taje, aby mohla sbírat – tohle mi nedává smysl (beroun-mohla?)

 

Psal jsi, že ti pod tvými příspěvky chybí názor redakce. V tom ti sotva pomůžu. Jako čerstvý člen redakce můžu v příspěvku opravit gramatické chyby, napsat výtku, že je vulgární, nebo urážející, přeřadit ho na jiný den, pokud bys měl v jednom dnu dva, a můžu ho rařadit do časopisu, pokud mě výrazně zaujme.

Co se ale hodnocení týká, vždycky jsem hodnotila, hodnotím a budu hodnotit jen jako Naty a ohledně kvality vyjadřuji vždy jen svůj osobní názor.

Přečetla jsem tvé tři věci jen v rychlosti. Mívám otevřených tak 4-5 oken, přeskakuju z jednoho do druhého, odcházím mezi tím vařit, nakupovat a pod., občas si do toho zahraju pasians na odlehčení, a občas to proložím pár hodinama spánku.

Jaká je tvoje původní identita, nemám tušení. Víš, kromě pár lidí, jako třeba ouvej, nebo někdejší alternick Lin Xien Ti, kteří mají naprosto jednoznačný rukopis, nejsem schopná podle textu poznat nikoho. Obvykle i když čtu nějaký příspěvek, tak si musím na konci vyjet znovu nahoru, pokud chci vědět, koho vlastně hodnotím.

Den poté se mi jednoznačně líbí. Je v něm zajímavá obraznost, postavená spíš na neobvyklém spojení obvyklých archetypů.

U tohoto textu naprosto souhlasím s Jannisem.

Jako redaktor uvažuji o tom, že bychom možná měli zavést podrubriku Lyrická próza, nebo by to mělo být umístěné ve Všehochuti. Mně osobně dělá problém to chápat jako báseň. Tím jsem ostatně pověstná. Rozhodně je to ale zajímavý text s pěknou obrazností a příjemně se čte.

Fejeton o psím rasistovi je lehké humorné povídání, ale  kvality prózy se už vůbec neodvažuju hodnotit.


<reagovat 
 :21 (Občasný) - 22.11.2004 > Naty> beroun že taje, aby mohla sbírat - ano. beroun taje, aby "ona" mohla sbírat rampouchy. myslel jsem, že z textu jednoznačně vyplyne, že je v tom ženská:o)))

chybí mi názor redakce = někoho z redaktorů. já v tomhle nerozlišuju. ale když už jsem do různejch diskusí psal, že bych byl rád, aby každý dílo ohodnotil (líbí, nelíbí, bodama, to už je jedno, ale aby se k němu prostě vyjádřil) aspoň jeden z redaktorů, tak jsem prostě musel...:o)

díky moc
<reagovat 
f_moll (Občasný) - 25.11.2004 > ...hosty vítám v dlani...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 28.11.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Killersx (Občasný) - 2.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 2.12.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 7.12.2004 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter