Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Monolog do ticha
Autor: xiaoyu (Občasný) - publikováno 21.11.2004 (14:20:04)

 

Je konec!“

Seděla nehybně na posteli. Víčka plaše sklopena. Ruce sepjaty v němé prosbě.

Je konec, slyšíš?!!“

Nereagovala. Jen pramen světlých vlasů jí spadl do čela.

Už za mnou nechoď! Mám tě po krk!“

Sluneční paprsky dopadající oknem jí obkreslovaly oválnou tvář se dvěma ruměnci na líčkách.

Vypadni, vypadni konečně z mýho života! Copak nevidíš, že o tebe už nemám zájem??“

Neodpověděla. Jen vítr v parku povzdechl si.

Táhni domů a víckrát se tu neukazuj! Slyšíš?“

Neslyšela. Její drobná postava splývala se slovy, která do sebe brutální silou narážela.

Slyšíš, slyšíš, slyšíš,…??????!!!!“

 

Do pokoje vběhla sestřička. V levém rohu se u chladného těla šedé stěny choulil člověk v bílém tričku a světle modrých teplácích. Tiše vzlykal a spojoval slané slzy s podlahou z lina. Člověk zvedl levou paži a vztyčeným ukazováčkem načrtl směr, obličej stále otočený k němé stěně. Sestřička tímto směrem pohlédla. Pochopila. Sebrala z postele člověka panenku se dvěma ruměnci na líčkách. Když se za ní dveře s číslem 82 zavřely, blázen se ptal do ticha: „Proč jsi mě opustila?“

Ale ticho zůstalo tichem. Mříže na oknech zůstaly mřížemi na oknech. A blázen zůstal bláznem. Jen vítr v parku povzdechl si.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
živa (Občasný) - 21.11.2004 > Ale v zakončení bych vypustila mříže a ten vítr.
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 21.11.2004 > Až na ten konec dobré.
Body: 5
<reagovat 
xiaoyu (Občasný) - 21.11.2004 >

Asi by to bylo lepší,ale to vidím až po několikátým přečtení než hned při psaní.Ale díkes za názor a bodíky


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 21.11.2004 > mno, já bych ten konec prokrátil mnohem víc.....náznak je stokrát víc než polopatistický vosvětlení celý situace......
<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 21.11.2004 > Max Bubakoff> Pravda pravdoucí,náznak je někdy lepší!Třeba  !! Nech mé polopatistický vyosvětlení na pokoji jinak :)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 21.11.2004 > xiaoyu> možná by to chtělo prohodit smajlíky...:)))
<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 21.11.2004 > Max Bubakoff> Já jsem tě nechtěla vylekat už hnedka na začátku,chápeš??:)))
<reagovat 
Rambonaut (Občasný) - 22.11.2004 >

Jak říká Max, ke konci by se toho dalo pokrátit víc, páč poslední dobou mě štvou podobný konce (probuzení ze sna, deus ex machine, no a v tvém případě blázinec). Je to až moc časté...

Ale možná je ti tohle prostředí velmi blízké...muhehe

No, ze známosti si tu pětečku zasloužíš...:)))

Jen ne žádné výhružky, prosím...


Body: 5
<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 22.11.2004 > Rambonaut> Muhehehe:))??To má být smích:)) Senk jů za bodíky!Já přísahat, že žádná výhružka už nebýt (a to jen známosti):))Tak já spešl pro tebe stvořím něco s hepyenedem..muhehe:))
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 23.11.2004 >

Mně se to líbí, jsem vděčná i za ten vysvětlující konec, protože se sice mohu domnívat během čtení cokoliv, ale jak to nemám od autora potvrzené, tak se otevřeným koncem moc zabývám a pochybuji a jsem dlouho  nejistá Snad jen-nebylo nutné psát -z postele člověka, podlahu z lina zmínila již Quotidiana, a poslední věty se mi tam zdají už přebytečné (opakování, že jde o blázna, mříže), stačilo třeba jen: Otázka zůstala nezodpovězena. Jen vítr v parku povzdechl si. (Ten vítr proto, že se tam už jednou vyskytuje ve stejné větě a podtrhuje atmosféru a hezky to završuje).

Sice je zvláštní, že panenku "zavrhl" a když ji odnesli, že se ptá, proč ho opustila, ale kdo vidí do pochodů mysli těchto lidí:-))

Ale i přes všechny výhrady- hezká miniaturka.


Body: 5
<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 23.11.2004 > BlueSky> Děkuju!! Já jsem konec nechala bez vysvětlení (ani já sama ho neznám), protože čtenář si odpověď musí najít sám a takové konce mám ráda. A díkes i za bodíky
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 22.11.2004 >

coz o to, k pribehu jako takovemu nic nemam, ale ta stylistika

..."vicka plase sklopena" "ruce sepjaty v neme prosbe" "pramen vlasu spadl do cela" "slunecni paprsky..." a tak dale, a tak dale, jedno klise vedle druheho, navic si myslim, ze "lino lezi na podlaze" ale "podlaha z lina?? to je jako podlaha z koberce...." no proste mi to nezni...

 

... no neb to neni ze znamosti, tak ti asi zkazim prumer...

 

ale jinak si myslim, ze ten konec, navzdory nazorum ostatnich je napsany lip (napaditeji) nez zacatek...

 


Body: 3
<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 23.11.2004 > Quotidiana> No nevím jestli takovou ránu psychicky zvládnu!! Ale musím reagovat. Klišé to sice jsou, ale nevěděla jsem jak to jinak popsat aniž by bylo už hned na začátku poznat,že se jedná o panenku,chňápeš??Ale nezlobím seA s tím linem...nad tím jsem nikdy neuvažala:))
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 23.11.2004 > xiaoyu> 

No doufam, že jsi ve zdraví přežila moji odpornou a zavržení hodnou kritiku

chápu, že prozradit pointu hned v ůvodu není nápad zrovna ideální, ale k těm klišé... prostě si myslim, že se to dalo napsat jinak (bez nich) a v tom případě bych ti dala maximum bodíků...

ale nic si z toho nedělej... já tady více či méně úspěšně kazím průměr spoustě autorů, takže nejsi první ani poslední koho tohle postihlo


<reagovat 
 xiaoyu (Občasný) - 23.11.2004 > Quotidiana> Děkuji za optání, ale nakonec jsem se rozhodla neskočit Jen vítr mi čechral prameny vlasů, když jsem u okna stála s rukama sepjatýma v němé prosbě, aby mi Quotidiana příště nekazila můj průměr:)) Fuf, to se mi ulevilo, že nejsem jediná Tak čaune kazisvěte:))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter