Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
..Přehrada... z kolekce .Č.E.CH.Y.
Autor: Xam (Občasný) - publikováno 3.12.2004 (08:21:44)
Budu ráda, když se kdokoli vyjádří a ohodnotí. Hlavně pište :-)


Poznámky k tomuto příspěvku
mawerik (Občasný) - 3.12.2004 > Ono je pribarvovani a pribarvovani. Ja napr. nepouzivam digital. Jsem zastancem klasiky, ale i te je obcas potreba trosku pomoci. Neni to tak, ze by jsi degradovala svoji cinnost na podbizeni se prohlizejicimu, spis mu oteviras oci k lepsimu videni sveta. Uz v seru davnoveku moderni fotografie (treba pan Drtikol ) se pro vyvolavani fotografie pouzivala rozlicna chemie a obraz se upravoval, pripadne se koloroloval. Jasne, dnes kdy vsechno pohlcuji neosobni Fotolaby se spousta krasy kolem fotografie vytraci. O to vice si vazim lidi, kteri dokazi vzit aparat do ruky, nachodit spoustu kilometru, treba jen kvuli jedinemu zaberu.
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > mawerik> Jo něco na tom bude. Ale já mám digitál, na něm se snažím využít všechny funkce, co má - není jich málo, fotky v ACDSee upravuju jen minimálně, ne-li vůbec. Soustředím se hlavně na ořezy, případně zlepším celkovou ostrost. Holt nejsem žádnej profi fotograf... :-)
<reagovat 
 mawerik (Občasný) - 3.12.2004 > Xamantha> OK, ale ACDSee hod do kose. Pokud mohu aspon trosku poradit, nainstaluj si Zoner Media Explorer 6. Je pratelstejsi k uzivateli nez ACDSee. Jeste mam dotaz, aparat co pouzivas je kompakt nebo zrcadlo? Podle fotek bych rekl ze kompakt. Jo a mimochodem, kouknul jsem na vsechny tve vystavene fotografie, to aby ti nekrivdil. Libi se mi ta kvetina, nevim co to je snad lilie, orchidej . . .?
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > mawerik> Poradit si nechám ráda - ACDSee mám ráda, ale ráda vyzkoušem, co navrhuješ :-) Mám kompakt Nicon Coolpix 3500. Ta kvetina je lilie :-)
<reagovat 
 mawerik (Občasný) - 3.12.2004 > Xamantha> 

Hmm, trefa. Ale pokud mas moznost pouzit klasickou zrcadlovku, urcite budes mile prekvapena kvalitou snimku. Ale pokud te tve foceni natolik bavi a mas i odvahu jit s kuzi na trh, nemohu nez smeknou a drzet palecky.


<reagovat 
ziravina (Občasný) - 3.12.2004 > Myslim, že s použitím elektronických pomůcek se tvůrce posune o jednu až dvě kategorie dál. Můj názor je takový, že je důležité vyjádřit se, tedy transformovat své představy na papír či monitor. Jakou k tomu použije technologii je přece jedno...
Ano jsou lidé, kteří nenechají dopustit na staré postupy (dodnes některé věci fotím klasikou). Dnešní doba je ale hrozně uspěchaná. Osobně chci výsledek hned a ne po 20-ti letech experimentování...

<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > ziravina> Se vším souhlasím, kromě jediného - k čemu mi bude nádherná fotka kouzelné krajiny, když budu vědět, že to tenkrát vlastně vypadalo úplně jinak, mraky nebyly tak výrazné, stromy nebyly tak krásně zelené, obloha nebyla tak sytě modrá... To je přeci přetváření reality... ne? :-)
<reagovat 
Adina Roubal (Občasný) - 3.12.2004 > Jo, to jsou přesně moje slova. Nemám rád nějaké umělé přibarvování a upravování. Reál je prostě jenom jeden.
Proto taky nejsem zastáncem digitálů. Použivám max. uv filtr (aspoň zatím). Na druhou stranu, pokud chci mít echt foto, bez filtru toho kolikrát prostě nedocílím.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 3.12.2004 >
Body: 2
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.12.2004 > seč?
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > drfaust> seč?
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.12.2004 > připomíná mi ji to... kde to?
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.12.2004 > přiomíná mi ji to... kde to?
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > drfaust> Orlická přehrada, pohled od zámku Orlík... :-)
<reagovat 
MPosp (Občasný) - 3.12.2004 >

 ... není to zlé, měla jsi si nastavit vyšší clonové číslo, aby jsi dosáhla maximální hloubky ostrosti a měla ostré krom popředí i to pozadí - a na krajinky mohu polarizační filtr jen a jen doporučit - zvýrazní modř oblohy a mraky krásně "vylezou", a také nasytí barvy a snímek je poté prokreslenější a detailnější ... 

Jinak filtry jsou kreativní nástroj, fotit "co vidíš" je fajn, ale každý dřív nebo později dospěje do fáze, kdy si bude chtít tu "obyčejnou" skutečnost nějak upravit ...


Body: 3
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 3.12.2004 > ráda dnes vidím léto , jinak vcelku souhlasím s MP a xmark
Body: 4
<reagovat 
xmark (Občasný) - 3.12.2004 > Neexistuje "realita", která by se dala bez filtru objektivně zachytit nebo filtrem pokřivit.
1) Oko - jeho optika je dost nedokonalá, ostře kreslí asi bod velikosti nehtu palce na natažené ruce. Zbytek je iluze vytvářená v mozku skládáním obrazů a využitím zkušenosti. A s barvami je to ještě horší, různých klamů je spousta, minimálně jeden najdeš i tady na Totemu. Prostě to, co vidíš, není "realita".
2) Objektiv fotoaparátu - ač má o hodně více čoček než oko, také není dokonalý. Z 3D krajiny vytvoří 2D obraz se spoustou nedostatků.
3) Záznamové médium - lhostejno zda film či CCD senzor, barevné podání se liší typ od typu. Proto nelze ukázat "neupravený" (v každém digitálu probíhá dost drastická úprava obrazu ještě před uložením obrazu na paměťovou kartu) obrázek a říci: takhle to SKUTEČNĚ JE.

Tedy: Každý záznam obrazu, ať už na tvé sítnici, ve tvém vědomí, ve vzpomínkách, na fotce, na CD, videokazetě, malířském plátně, je zkreslený. Podstatné je jen to, jaký dojem vytváří, jaké emoce vyvolává...
<reagovat 
 Ausekli (Občasný) - 3.12.2004 > xmark> technika je taky dost omezená a jsou věci, které prostě nezvládne...třeba jsem ještě neviděla radhošť a okolní kopce na fotce takové, jaké skutečně jsou a to se o to dost lidí snažilo. Takže vyzývám všechny borce, ať to zkusí zachytit... musí být zataženo, zima, hnusně a tma a kopce musí být fialové (tak je to totiž skoro celý rok a prakticky se tyhle barvy vyskytujou jen tam). namalovat to jde (viz Hrnčárek a Knebl). problém je asi v tom, že se fotí většinou za slunečného počasí a to je týden v roce, čili to není ono. za skutečně vystihující snímek dám princeznu a půl království
Body: 3
<reagovat 
tomash (Občasný) - 3.12.2004 > heh, koukám na EXIF a zjišťuju, že jsme tam byli o den dřív... prolezli ten hrad a hráli frisbee:)
cvakla si ty pávy, co byli na stromě vpravo?;)
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > tomash> :-))) Ti pávi už tam právě nebyli, hledali jsme je s foťákem, ale nic... :-))) Frisbee je skvělá hra...
<reagovat 
 tomash (Občasný) - 3.12.2004 > Xamantha> v sobotu odpo jich tam bylo ještě dost... na prohlídku se nám nechtělo, tak jsme na nádvoří házeli. Co orlík, doufám, že jste se taky koupali;)
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > tomash> Ne-e nekoupali, prohlídli jsme zámek a pak jsme jeli na Zvíkov - takovej historickej výlet :-)
<reagovat 
mawerik (Občasný) - 3.12.2004 > No, budiž. Obsah snad dobrý(na zeď bych to nedal). Ale k technice mám výhradu. Určitě bych se zaměřil na hloubku ostrosti a odstranil opar v dálce (polarizační filtr) a zvýraznil modř oblohy (cokin filtr). Pokud je to výstup z digitálu, tak PC a Aphoshop.
Body: 2
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 3.12.2004 > mawerik> Hm... a není lepší nechat fotku takovou, jaká skutečně je? Proč bych to měla upravovat, aby to vypadalo tak, jak to ve skutečnosti nevypadalo? Já fotím skutečnost, nepřibarvuju si fotky... Každopádně dík za názor :-)
<reagovat 
 tomash (Občasný) - 3.12.2004 > Xamantha> ještě něco k diskuzi a pádim:)

nemyslíš, že by na fotce měl bejt tvůj pohled, zachyceny tvoje pocity z té situace, tvuj rukopis...focení reality - to je reportáž, kterou dělá "japonskej turista se svou japonskou kamerou" (C) by tatabojs:), tim, že okolo sebe máchá foťákem a... fotí realitu;) fotografie nejni imho o realitě... ale o tvym pohledu (oči neber tak vážně...;)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.12.2004 > tak do téhle vodičky házeli ty mrtvé lidičky v pytlích? zajímavé
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 4.12.2004 > Emmet_RAY> depak pytle.....závin z pletiva nebo starej dobrej barel....:)))
<reagovat 
heep (Občasný) - 6.12.2004 > Vidím, že fotoaparát máš ráda, že ano? Je to úžasné zařízení a nafotit dobrou fotku není žádná pr.... Hodně štěstí do další práce. Tu ikonu co máš u svého nicku - to jsi Ty?
<reagovat 
 Xam (Občasný) - 14.12.2004 > heep> Jo jo - jsem to já
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter