Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
FOTKA Z POHŘBU
Autor: cardik (Občasný) - publikováno 1.12.2004 (18:23:55)

 

 

Zvonily zvony. A všichni ti černí lidé utírali své nosy do bílých kapesníků. Pánové s hudebními nástroji se těšili na odpolední dvanáctku v hospůdce Pod Kaštanem, a stříbrný Chrystler pomalu odjížděl z placeného parkoviště před kostelem.

“Tak to máme čtyřicet, byli jste tu skoro hodinu. Díky, hezký den.”, ozvalo se z budky u výjezdu.

Farář se díval na vzdalující se automobil, dvakrát nonšalantně přešlápl na místě a zívl. Už aby byl doma, večer budou dávat fotbal a on ještě nespravil televizi. Musí to být to přepálené relé. Nebo to aspoň říkali včera chlapi na fotbale.

Svítilo slunce a spolu s větrem rychle sušilo slzy na tvářích. Paní Radostná schovala kapesník a zastínila si rukou oči, aby zjistila, kam se zatoulal malý Matěj. Aha,tamhle u zdi kostela! Dělá si zvířátka ze stínů.

“Ale byl to pěkný obřad, viďte? Takový důstojný a tichý. Moc ráda jsem si zaplakala. I sousedkám se líbil.”

Paní Radostná neměla nikdy paní Pilíškovou v oblibě. Co na ní ten tatínek mohl vidět? Ani oblékat se neumí. Vypadá to, jako kdyby si narychlo začernila záclonu. Samá krajka, to už se dávno nenosí.

“Ano ano, máte pravdu paní Pilíšková... Matěji, pojď sem! Zamávej dědečkovi.”



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 1.12.2004 > stříbrnej Chrystler mě trochu zmát.....:)
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 2.12.2004 >

Jo, hezká momentka. Život jde dál.

Jinak Chrystler opravdu zaujme:-) A dvojí nonšalantní přešlápnutí zakončené zívnutím. Představuji si, zajímavé.


Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.12.2004 > leze z toho na mne nevypsanost jak prase.. tedy když hospůdka tak Pod Kaštanem, strojené dialogy (vyjma posledního, tam je to ku prospěchu věci), sděluješ všechno ani ne tak mazaně jednoduše, jako spíš zbytečně primitivně, to s tím farářem a tak..(dvakráte fočus) ze všeho na stovky metrů čouhá tvůj autorský záměr..

a ten je celkem fajn, jen to napsat lépe

Body: 4
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 2.12.2004 > Myslím, že časem budeš psát excelentně.
Body: 5
<reagovat 
cardik (Občasný) - 2.12.2004 > Díky moc za komentáře. Věc je to asi tak tři roky stará, kdy jsem seděl v okně a koukal na podobnou scenérii. Něco takového viselo ve vzduchu, tak jsem to zkusil zachytit. Teď už jsem to zpětně neupravoval, i když je to hodně jednoduše napsáno. Mám prostě vzpomínku na tu atmošku. Hezký den vám všem ;o)
<reagovat 
cardik (Občasný) - 2.12.2004 > PS: Stříbrný chrystler mají zdejší pohřebáci jako součást svého podivného arzenálu ;o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.12.2004 > cardik> čéče....to je nějaká rarutka....já teda znám chryslery......různý...stříbrný, černý.....:)))i pohřebácký....:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 2.12.2004 >

.. no já myslim že Pod Kaštanem je správně, pokud mne paměť něklame...

jináč viz Emmet...

 


Body: 3
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.12.2004 > Quotidiana> já nemluvil o prav. stránce věci, to malé k byl omyl způsobený spěchem, měl jsem na mysli provařenost názvu
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 4.12.2004 > ahaaa, tož tedy celé "viz emmet"
<reagovat 
g morr (Občasný) - 4.1.2005 > krajzler se píš, jak píš max. i když s tím t je tam aluze na ježíška. pak tam oprav interpunkci na konci první přímý řeči a bude to dokonalý.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter