Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jednota
Autor: romann (Občasný) - publikováno 2.12.2004 (14:15:16)

dle http://eldar.cz/kangaroo/seminarky/hra.html

je to z knihy dr St.Grofa:

 

Výsledky putování a zkoumání v změněných stavech vědomí nám ukazují, že náš svět pevné hmoty, trojrozměrný prostor, lineární čas a kauzalita nejsou nezávisle existující. Jsou spíš výtvory Absolutního Vědomí, či Vesmírného Tvůrčího Principu. I s ním můžeme prožít jednotu. Kromě toho, že je absolutně všeobjímající a zároveň prázdný o něm ale těžko můžeme něco říct. "Jméno, které lze vysloviti, není pravé Jméno." Proč ale Dokonalost a Jednota tvoří něco nedokonalého, odtrženého a nevědomého? Následující zážitek ženy při psychedelickém sezení zapadá přesně do mozaiky zážitků:

Nalézala jsem se v dimenzi, která zřejmě byla mimo prostor a čas, jak je známe. Když na to teď myslím, uvědomuji si koncepci hyperprostoru, jak o něm hovoří moderní fyzici. Tento technický termín však nemůže popsat můj hluboký pocit svatosti, onen ohromující pocit posvátné bázně provázející můj zážitek. Uvědomila jsem si, že jsem nadlidská bytost obrovských rozměrů, asi bytost překračující všechny meze nebo bytost, která existovala ještě předtím, než meze vešly ve známost. Neměla jsem tvar, byla jsem pouhé vědomí s obrovskou inteligencí kdesi v absolutním prostoru. Nebyl tam sice žádný světelný zdroj, ale ani nemohu tvrdit, že jsem byla v úplné tmě.

Sdílela jsem onen prostor se třemi dalšími bytostmi. Byly sice čistě abstraktní a zcela amorfní jako já, ale jasně jsem cítila jejich přítomnost a komunikovala jsem s nimi složitým telepatickým způsobem. Bavili jsme se navzájem různými duchaplnými intelektuálními hříčkami -- ohňostroje mimořádných myšlenek mezi námi jen sršely. Komplexnost, složitost a imaginativní úroveň těchto her značně převyšovaly cokoli známého mezi lidmi. Byla to ryzí zábava, l'art pour l'art, protože s ohledem na to, jaký tvar jsme měli, nic z toho nemělo žádné praktické uplatnění.

(...) Jedna z těchto bytostí přišla s fascinující myšlenkou. Navrhla, abychom se putili do hry, v níž šlo o realitu s mnoha různými bytostmi všech možných velikostí a tvarů. Budou se zdát pevné a hmotné a budou existovat ve světě plném předmětů různých tvarů, struktur a konzistence. Tyto bytosti vzniknou, budou se vyvíjet, budou se mezi nimi vyvíjet složité vzájemné vztahy a dobrodružství a pak zaniknou. Budou to skupiny stvoření různých řádů a každé z nich bude existovat ve dvojí formě -- mužské a ženské -- a budou se doplňovat a zúčastňovat reprodukce.

Tato realita bude ohraničena jasným prostorem a časem danými souřadnicemi. Čas ukáže svůj závazný tok z minulosti přítomností do budoucnosti a pozdější události budou důsledkem předchozích. Půjde o dlouhé historické periody a každá z nich se bude lišit od ostatních. Bude nutno cestovat z jednoho místa na druhé, a to nejrůznějším způsobem. Všechny události v tomto světě, jak tomu je s každou hrou, bude řídit pestrá paleta přísných omezení, pravidel a zákonů. Vstup do této reality a zaujímání různých rolí v ní bude znamenitá, svým způsobem jedinečná zábava.

Mezi bytostmi tento nápad vyvolal spor. Jak by bylo možné stvořit něco tak omezeného prostorem, časem, vědomím i intelektuálními schopnostmi?

Došlo k vášnivé intelektuální výměně názorů. Původce tohoto plánu měl odpověď na všechny naše námitky a trval na tom, že projekt je dokonale uskutečnitelný. Byl přesvědčen, že postačí, aby scénář byl dostatečně složitý a propracovaný a důsledně se spojily určité situace s přesvědčivými zážitky a pečlivě se zakryly všechny mezery. Polapí účastníka do složité sítě iluzí a tímto trikem ho přiměje, aby uvěřil, že hra je skutečná. Ty všechny možnosti nás stále fascinovaly a nakonec jsme byli přesvědčeni, že projekt je schůdný. Souhlasili jsme se vstupem do inkarnační hry, protože nás nadchl příslib mimořádných dobrodružství vědomí.

Mnohost jako projev Jednoho

Svět je podle tohoto konceptu hra.

Hra, kterou rozehrává Tvůrčí Princip, aby se naplnil. Hra s kulisami tak rafinovanými, že si je už ani neuvědomujeme.

Hra, v níž každý hrajeme svou roli. Role může být tak dokonalá, že zapomeneme na to, že se jedná o hru a iluzi. I dokonalý herec či herečka někdy splynou s postavou, kterou představují. Pak je božské obsaženo úplně ve všem. A všechno je božské a dokonalé. Albert Einstein je jistě obdivuhodný. A Saddám Husajn? A žralok lidožravý? Bůh hraje dokonale roli Saddáma Husajna či žraloka stejně jako Bůh dokonale naplňuje roli Alberta Einsteina. Tyto vhledy nás vedou k toleranci a úctě k všemu živému. Přesto toužíme po opětovném sjednocení s Absolutnem. A můžeme ho dojít.

Přitom si ale uvědomíme, že tento absolutní princip není koncem naší pouti, ale zároveň jejím začátkem. Zároveň přitahuje jednotlivosti do svojí celistvosti (holotropní síla) a zároveň je pro svoji potěchu z mnohosti, z realizace odděluje (hylotropní síla). Jednotlivost je to, co dává absolutnu konkrétní podobu. Řečeno terminologií kabaly: Lidé potřebují Boha a Bůh potřebuje lidi.

Podobně se řeší i problém duality dobra a zla. V našem světě si neumíme představit jedno bez druhého (a proto nám vyjádření celého jednoho filosofického směru nám stačí jednoduchý černobílý obrázek). Tvůrčí Princip proto stvořil dobro i zlo, ale v podstatě jsou dobro i zlo Jedno. Ve všech situacích, v nichž se uplatňuje prvek zla, jako jsou nenávist, krutost, násilí, bída a utrpení, hraje tvůrčí princip sám se sebou složitou hru. Agresor je totožný s napadeným, diktátor s utlačovaným, násilník se znásilněným a vrah se svou obětí

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 2.12.2004 > kdo se ještě přizná, že něco podobného zažil?
<reagovat 
Lei (Občasný) - 2.12.2004 >

pindy jako vždy. úroveň vyjadřování mizerná.


<reagovat 
vacan (Občasný) - 3.12.2004 > No jako pindy mi to nepřipadá, znám kontext, protože je to jen kus opsané knihy od Grofa - popis jednoho psychedelickém  sezení. Pak pár statí z téže knihy...... Ale jako co? Ta otázka na konci mě fakt dorazila....
<reagovat 
čtenář tms - 3.12.2004 > ano, abstraktní bytosti se ve svých neomezených duchovních výšinách tuze nudí. a protože nemaj do čeho píchnout, vytváří malé konkrétní lidské bytůstky a hrají s nimi člověče nezlob se. takové nesmírné vesmírné loutkové divadlo.
amen.
<reagovat 
romann (Občasný) - 3.12.2004 > vacan- jako ta moje? Proč? Pár známých to skutečně zažilo, nejen já, ale všichni trochu jinak. Sem ale psát nechtějí, jen Miloš... Hra na sebepoznání je jednou z několika základních Her a ty běží věčně. TMS- to není jen o nudě. Je to symbol Jejich, věčně hledají nové a nové vyjádření Sebe. Na Jejich místě bys to dělal také a také to tvá vyšší Já dělají :-) Ale to už je ezoterika.
<reagovat 
vacan (Občasný) - 3.12.2004 > Smysl tý otázky, víš - ten mi jaksi unikl.... Honíš si ego?
<reagovat 
čtenář wolfík - 3.12.2004 > Jen třesky plesky houbožrouta co si sítě představ z tripů souká :))
Jednu radu ti však dám, zkus svou úroveň srovnat k nám = trochu splasknout, pak možná uvidíš že jdeš úplně, ale opravdu úplně blbě. A mimochodem je to vidět na první pohled trumbero jeden :-o
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2004 > nechápeš to, vacane, prostě jsem chtěl tady rozproudit debatu o tom, jak to prožívali jiní, vím, že každý trochu jinak. Jedna známá mi to poslala mailem, jiný jen naznačil, moc dobré, ale sem to nechtějí dát. Ostatně se jim nedivím. Ještě, že máme maily :-) Je to skutečně z knihy Grofa a rozhodně to není pro vlky. Je to New Age. To ale znal už šamanismus.
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2004 > ostatně bible také popisuje stvoření jako Záměr Boha. Hinduismus mluví o Líle, o božské Hře. Podobně i jinde. Takže nic nového. I Huxley lecccos zažil. Nechtěl jsem se vytahovat, ale tady se o tomto asi opravdu nedá diskutovat...
<reagovat 
čtenář wolfík - 6.12.2004 > Ono se stačí kouknout na tvé stránky (co odkaz na ně máš pod jménem) a to co je tam popsáno jako "ukázky meditací" jsou zcela evidentní tripy, nejprve jsem to tipoval na LSD, ale podle konkrétních signatur to bude spíše psylocybin, tedy houbičky. Nevím nic o tvých původních záměrech, ale vidím tvůj nynější stav. Pokud přejdeš do stavu rozšířeného vědomí za pomocí psychedelik, pak se dostaneš do jakési imaginativní dílny tvé vlastní mysli. A odtud jsou všechny ty prostory, fraktály, pocity, časy, energie, hypermyšlení... kterými se v tu chvíli stáváš, vnímáš je. Nikdy ti nebylo divné že všechno to vnímání dokonale reaguje na poslouchanou hudbu a koresponduje s vnitřním settingem. Že ti to připadá jako božské dimenze, jen se nenech zmást :) Mysl sama je božská a ty si už poznal její potenciál, bohužel si ale nepoznal její podstatu, jinými slovy "sebe sama" a také to touto cestou opravdu není možné. Znám pár lidí vesměs buddhistů, kteří kdysi používali psychedelika a také měli podobné zkušenosti jako ty. Dnes to již rozhodně nemají zapotřebí a svým dřívějším hloupostem se už jen smějí. To co hledáš v dimenzích mysli nenajdeš a pokud sis již vypěstoval návyk na tyto zážitky tak by tobě i tvým kolegům někdo takový z jiného tábora mohl dost pomoci. Zkus trochu vnímat i odlišné názory a občas se nad tím zamyslet, protože pokud budeš hledat jen potvrzení svých představ, tak vždy najdeš něco, co ti přijde vhod. Ono je vše ale úplně jinak...
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.12.2004 > to ano, wolfíku, ono to jinak opravdu je :-) Já začínal jako hypnotizér, ale i když druhého zhypnotizuji snadno, sebe nikdy. Ani slovutným hypnotizérům se to nepodařilo. Zašel jsem tedy na holotropní dýchání a tam to začalo jít, tedy meditace. Grof původně pracoval s LSD a když mu to zatrhli, použil tisíciletí starou techniku hyperventilace. Jak to vysvětlíš, že to umí? Ty látky jsou totiž pouhými aktivátory, katalyzátory hypnozy, změněného stavu vědomí. Pak jsem sehnal pár lidí a začali jsme pracovat. Brzy se ukázalo, že dost lidí ty látky vůbec nepotřebuje, jsou totiž dobře hypnabilní. V současné době je jich více než 50 procent. Představ si, že jejich meditace jsou úplně stejné, to zcela vyvrací tvé these! Možná víš, že v staroindických mystických eposech Rgvédách se píše o sómě kterou pili a stávali se bohy. Prý to byla muchomůrka. Eleuzíny znaly zase jiné látky atd. Čili - jen pomáhají rozšířit vědomí do oblastí intuice, vyšších božských Já. Ego není božské, to jistě víš. Také znám pár těch, co to kdysi zkusili a už nechtějí, ale to je tím, že se Boha lekli, ale není divu, je Velikýýýýýý... Raději sedí v prázdnu ega a sní o klidu, ale je to jejich věc. Bůh je ale TVORBA. VNÍMÁM ODLIŠNÉ NÁZORY A DISKUTUJI S NIMI UŽ DESET LET, ale není zájem z jejich strany. Bohužel. Chtějí klid. Šamanů a zasvěcenců nebylo nikdy mnoho, ani nebude. Jen málo lidí vyleze K2, spousta začátečníků uteče a ještě je pomluví... Nemám žádný návyk, jakmile slyším božskou www.lisagerrard.com tak pocit Dokonalosti Boha ve mě zesílí. Na hudbu to reaguje, protože je settingem. Nirvánu volá Olšaníkův Súfism. Ale klid v ní není, naopak :-)
<reagovat 
čtenář wolfík - 7.12.2004 > Přesvědčuješ a balamutíš hlavně sám sebe. Žeby Buddha také "seděl v prázdnu ega a snil o klidu?" Je to příklad toho, že se snažíš uchopit rozumem to, co je stavem bytí vnímaný srdcem. Pokud jsou pro tebe však důležité ty extatické prožitky a rozplývání v dimenzionálních představách, tak spi sladce dál. Ale až tě to jednou omrzí, zkus sám pro sebe zjistit o jakém klidu se to vlastně hovoří. Vtip je v tom, že zatím ani nevíš čím vlastně opovrhuješ. A až tě ten klid, začne měnit na úrovni bytí, možná se budeš své dřívější slepotě smát.
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.12.2004 > Buddha a jiní měli úplně stejné meditace jako my, ale lidé rádi slyší o klidu mysli. Život je pro ně těžký, nedivím se jim. Ale jak ty můžeš vědět, co Buddha prožíval, to nevím. Nejde přece o extáze a rozplývání se v Multidimenzionálním Hyperprostoru. Je to výuka božského Já pro tebe, symbol transformačních energií, která tě proměňují. Tu nemá kdo co kritizovat, je od Boha. Já si ty prožitky přece sám nepřipravuji, nemám tu ohromující inteligenci, která z nich vyzařuje.
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.12.2004 > poznal jsem ředu lidí, kteří prožili Boha, ale pak se tak báli, že začali tvrdit, že to Bůh nebyl, jen fantazie. Připomíná mi to Copperfieldovy levitace a teleportace. Lidé raději tvrdí, že je to iluze, trik, bojí se, že svět je postaven Jinak než si myslí. Přitom je spousta důkazů že je to využití hypnozy, tedy siddhis. Ale přání je vždy silnější než Realita, to platilo u komunismu. A vidíš- všude prohrál a stejně je to druhá nejsilnější partaj. Dokonalý důkaz ohromné síly iluze, nenaplněných přání ega. Ale má to tak být, proto to je.
<reagovat 
čtenář wolfík - 7.12.2004 > Hlavně že sám víš jaké měl Buddha meditace, to se mi na tobě líbí :) A mimochodem slovní spojení "Buddha prožíval" jen ukazuje na tvé nepochopení. Ta výuka božského já, energie a ohromující inteligence je také potenciál mysli. Jaký je rozdíl mezi vnímáním světa, snem a tvým hyper-tripem? Žádný, jen máš pokaždé jiný obsah mysli a tak vnímáš něco jiného a myslíš že jsi něco jiného. Myslíš že tvé já co tak lpí na těchto zážitcích je skutečné? Myslíš že tvé tělo je něčím jiným než představou mysli? Sám sebe balamutíš, jsi ve snu který si přeješ mít barevný a plastický, tak ho takový taky budeš mít. Ale jsou lidi, kteří jsou už tím snem unaveni a tak se rozhodli probudit a ne se ještě víc zavrtat pod peřinu. A ještě malé vodítko, ten "klid" je součástí toho ranního úsvitu, je to ticho před tím než kohout zakokrhá a leží mimo pole představ.
<reagovat 
romann (Občasný) - 8.12.2004 > všichni máme podobné meditace, wolfíku. Četl jsem jednu 110 let starou, teď jsem si koupil Huxleyho Mokšu v Levných knihách. Je to logické. Meditace provádí Bůh, je to Jeho vůle, výuka. Žijeme také podobné života a život, to je zeslabená meditace. Vnímám svět svým egem, což jsou emoce a a myšlení, v tom nic moc božského není. Ale v meditaci máš ROZŠÍŘENÉ VĚDOMÍ kde jsou i božská vyšší Já. Tedy kvalita mysli je daleko vyšší, nevědomé se stalo vědomým. Mé tělo je představou Mysli, ale ne té mé. Svět je stvořen Bohem, ne mnou, egem. Já si nepřeji mít meditaci barevnou a plastickou, nechám to na Učiteli. Nedává mi meditace, které by se mi vždy líbily. Někdy jsou tak ohromující až se třeseš jako kvakeři (sláva jim), někdy tak bolavé, že si to nedovedeš představit. Myslíš, že takové chci? Je to někdy operace. Jsou unaveni snem? Probudit se chtějí? Ano, poznat jak to opravdu je, co je to Procesor Absolutna mimo vše známé. Ale ten Představy, Stvoření potřebuje, viz článek, je to Jeho Obraz. Nic horšího ani lepšího. Uneseš vůbec ty a tvoji kamarádi Pravdu? I budhismus má svou ezoteriku, jen pro vybrané...
<reagovat 
Miloš... (Občasný) - 8.12.2004 > ...Wolfíku, mluvíš jak Petr-Moon, co i sem před rokem pohodil kritiku Romana a jeho i moje pojetí Mystiky. Ale to až po tom, co zažil tak silný šok z extáze i snad ještě silnější tísně, kterou už nevědel jak přijmout, a tak se radši obrátil do vytouženého klidu ega a zajetého konzumu...(podobně jako o rok dříve Anička, co už předtím viděla aury a nikdy nic nepožila, stačila jí auto-sugesce, viz. www.anicka.cz) Kdo si přizná, že na 100% přijímá Život-(do kterého nás jisto jistě nehodilo naše ego, ktrému se zřídka kdy líbí:-(). A v silnější meditaci ho každý dříve či později prožije bez svých avivážních iluzí i s náhledem našeho Já, které ho tvoří podle svých zákonitostí...A to je síla, kterou se lidé bojí a nechtějí zaživa přijmnout, jen když už jim nezbývá jiná cesta, nebo touha po Bohu je tak silná jak třeba u křest. mystiček. (a u Romana ty extáze a zvláštní vize taky zrovna nepřevládají, tak jednou do roka.-))
<reagovat 
čtenář wolfík - 8.12.2004 > Plnou nádobu je nejprve třeba vyprázdnit....
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.12.2004 > to máš pravdu, wolfíku. Také jsme začínali s jinými názory o duchovnosti. Když nám božské síly v meditacích ukazovali, jak to je, bolelo moc, když jsme viděli, jak jsme se mýlili. Co z nás zbyde, ptal je ONdra? Nic, všechny názory ega jsou mimo, odpovědělo mu Nadjá. Proto je tak důležité umět hovořit s Nimi, je o tom tolik knih, i čtyři učebnice. Např tito to také umějí http://www.transformace.info/index1.php Meditace je jen zesílením této komunikace. I Buddhu si můžeš zavolat tímto duchovním mobilem :-) Jinak jsem sepsal i http://www.totem.cz/enda1.php?a=80055 BTW- výborné Petrovy meditace jsou na http://www.sweb.cz/intago/meditace.htm
<reagovat 
vanasi (Občasný) - 21.7.2005 > jen si zahravejte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!staci prece,kdyz se modlite
<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2005 > vanasi> napsal jsi to velice dobre.p.s. ja mam taky prezdivku vanasi.tak ahoj
<reagovat 
čtenář vanasi - 27.2.2006 > nejdrive se musite ocistit skrze milost bozi,pokoru a cistotu srdce,pak vam prijdou schopnosti,kdyz uz po nich tak touzite,ale tuzte po stavu boha a ne po pastich na duchovni ceste!!!!!!!!!!§
<reagovat 
čtenář vanasi - 27.2.2006 > proc jen vsichni hledaji okultni zazitky a netouzi po bohu?
<reagovat 
romann (Občasný) - 28.2.2006 > Jestli si mysliš, že hledáme okultní zážitky a netoužíme po Bohu, jsi vedle. Děláme přesně totéž, co sv.Tereza a sv.Faustyna, prostě Vůli Boha. V meditacích nám ukazuje Své království. Ale ani popsaná meditace nebyla okultní. Je od božské síly, nikoliv nějakého nízkého ducha.
<reagovat 
čtenář karcer - 7.7.2007 > pardon wolfíku ale podle me dokud nevyzkoušíš tak neviš o čem mluviš :) Podle me: samozrejme ze zazitek s bohem bude urcite nejsilnejsi a nejkrasnejsi pomoci meditace a s ni dlouhe cesty ale zapominas ze zijeme v naprosto jinem prostredi a stavu spolecnosti nez ucenci kteri se "doopravdy setkali s bohem" . Proziti boha skrze prijmuti treba lsd je rychlé je velice silne a je pro lidi kteří nemaji cas a chut zasvetit cely zivot bohu ale jen ho jednou za cas ho navstivit, prozit ho a zase se vratit do samsary.Myslim ze chape a nezavrhne nas za to ze po nem touzime a mame k nemu tuto cestu.Rikej si tomu blouzněni nebo neco jako ze jsme zdogovani ale az kdyz zkusis tak poznas a procitis tu cistotu naseho stavu.Je to proste klic ktery te rychleji nez meditace (a to my v evrope potrebujeme :)prenese pres tvoje ego.Muzeme se dohadovat jaka cesta je moudrejsi lepsi nebo jaka chces ale nakonec dosahneme toho co nam umozni alespon z casti zahlednout jeho krasu.
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.7.2007 > Karcer- vždy když vidíme Boha je mystická meditace, není důležité, že se používají katalyzátory, zesilovače pro ty, kteří jsou méně senzitivní. I mešní víno je takovou drogou přece ...
<reagovat 
Čtenář - 21.7.2007 > romann-Jasně, máš pravdu.Nechtěl jsem propagovat drogy jen jsem chtěl říci že i toto může být jedna cesta a řici aby ji ostatni nezavrhovali.Je to mnohem nebezpečnější a zradnejsi to je jasný ale pro jak ty říkáš méně senzitivní je to alespon nějaka možnost.
<reagovat 
čtenář chm chm - 20.11.2011 > chmo chm, jenom si říkám, jestli text označovaný jako "dle (URL)" není spíš doslovnou citací cizího textu?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter