Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce omšelé sny /z mlhy z kolekce omšelé sny
Autor: :21 (Občasný) - publikováno 11.12.2004 (17:56:47)


v mlze sedávala nahá na zábradlí a protékala.
ztrácela se od vlasů, odlupovala kořínky a pouštěla je větrem. rybám, aby na vzduchu nelekly a měly se za co schovat. nebo aby sochám nebyla zima, trhala bílo a vila svetry.
a věděla, že se v mlze ztrácela ptáčata z hnízd, nadnášela vodu a stříhala hladinu. oči, oči pak splývaly proti proudu, k prameni, kde se skroužily, podemlely.

věděla a křídla jí těžkla závojem.









Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 11.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Adina (Občasný) - 11.12.2004 > Ty křídla a závoj na konci mi ne zcela tak úplně sedí, nicméně jinak si myslím, že to má dost dost dost bytelnej podtext :o)
Body: 5
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 11.12.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 11.12.2004 >
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 12.12.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 12.12.2004 > Asi bych už dneska měla přestat hodnotit. Když už mně i faust i ty přijdete kmínkovský, tak to je myslím nejvyšší čas na odpočinek.
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 12.12.2004 > Naty> ty myslíš toho.... kmínka?
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 13.12.2004 > Sorry, to víš, že toho. Nějak jsem prostě včera nebyla schopná vnímat složitější obraznost.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 13.12.2004 > Ale teď vážně. Zapomeňme na fakt, že to nepovažuji za básnickou formu. Líbí se mi jak pracuješ s významy slov. Je v tom velmi sugestivní atmosféra. Ale protože já jsem starý šťoural, a přiznávám se, že v tom (možná neoprávněně) cítím personifikaci nějaké imaginární bytosti, vlastnící vlasy, oči a křídla, ktrá je v mlze, (což já moc nemusím), tak mě napadlo, jak by to vypadalo, kdybys vypustil obojí v mlze z textu. Myslím, že by se mi to tak líbílo víc. Jakoby sama mlha pak vytvářela ty krásné obrazy a ne někdo v ní zprostředkovaně.
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 13.12.2004 > Naty> jo, dobře.... třeba to někdy zkusim:o)
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 13.12.2004 >

pročítám tě a říká si ... to není dobré, co s ním je? Optimistická by asi nešla, nemáš na ni? Trefa? :) Líbí se mi.


Body: 5
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 14.12.2004 > wiktorie> optimistická by taky někde byla... jen nevim kde:o))) zkus no-nexta, nevim...
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 17.12.2004 > Je krásná.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.12.2004 > veeelmi romantické ;o)
Body: 4
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 16.12.2004 > Kelly> ne, romantický to vážně neni...:o)))
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 16.12.2004 > Kelly> vlastně... romantický to neni ani omylem.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.12.2004 > :21> tvá původní idea možná ne, ale použité výrazivo teda joo ;o)
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 16.12.2004 > Kelly> roztržený ptáčata mrznoucí ve vodě... to je romantika?

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.12.2004 > pořezaná_sluncem> tohle jsem tam zrovna nikde nečetla, ty jo? :o)
říkám, že nemluvím o interpretaci textu, ale o použitém výrazivu ;o)
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 16.12.2004 > Kelly> to je ale špatně, žes to tam nečetla, páč to tam je...

a co se týče výraziva (bože, co je to za slovo!)... to by mě zajímalo, co tim myslíš...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > :21> simtě kde...? :o)
a není špatně náhodou spíš to, žes to nenapsal tak, aby nějaký roztrhaný ptáčata našla i tupá Kelly? ;o)

ok, kombinace mlha, vlasy, vítr, hladiny, křídla, závoj - pro mě navození "romatické", rozevláté atmosféry, vidim třeba ty scénky z Páan Prstenů, jak tam elfky ladně bloudí s vlajícími rouchy mezi padajícím listím... pokud tam má býti něco brutálního a krvavého, týkající se povražděných ptáčat, jaksi mi to

v celé básni navozuje jistou "násilnost" pouze odlupování kořínků a stříhání hladiny, možná ještě podemleté oči - na druhou stranu ovšem najdeme i jemně pečovatelské odívání soch do svetrů (což mi připadá lehounce naivním, no budiž ;o))

táákže kde je ta krvavá historie o roztrhanejch ptáčcích? :o)
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> milá tupá kelly, nesmíš si plíst podměty a oči ptáčecí nezaměňovat za oči lidský.

co se týče toho tvýho romantickýho pohledu... esli vono to nebude tim, že máš omezený příměry.
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> esli vono to tim nebude určitě.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > :21> co to meleš? :o)
já odpovídám celou dobu na poznámku pořezaný sluncem, že jsou tam někde "roztržený ptáčata mrznoucí ve vodě"

jestli jde o oči ptačí nebo lidský neřeším, páč to stejně není z těch tvejch podmětů poznat :o)

jediný co řešim je, kde tam je ten slibovanej krvák mezi těma závojema, hihi
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> no... a jsou právě tam, kde to neřešíš... tvuj přístup je silně omezenej. naprosto nevhodnej k tomu přívěsku, kterej ti plandá v závorce.

by taky stálo za otázku, esli by ses náhodou neměla krotit ve výrazech (s ohledem na funkci)...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > :21> ???
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> nebudu tě učit číst, to po mně nechtěj.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > jo promiň, protože jsem šéfredaktor, tak si nesmím dovolit napsat někomu, že mám vlastní názor (odlišný od autorova) na jeho báseň... tak to jo
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> hahá! vo tom to ale neni, že jo...
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> já, vždyť já mám asi taky jiný názor, než autor.... fantasy bych do toho ale netahala... není dobře ani špatně, je něco dobře a něco špatně a to je ta nejkrásnější rovnováha, taková ta labilní, ale rovnováha... a :21 se tou básničkou pohybuje na hraně.. víš, on není tak černobílej asi. nebo možná černobílej jo, ale ne pravoúhlej, nebo, víš, jako že roste, mění se, ta básnička ,trochu organicky, trochu surreálně... nebo možná vůbec ne...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > pořezaná_sluncem> ej, já neřikám, že autor píše fantasy - jen jsem se snažila ilustrovat dojem, který to ve mně vzbudilo...
na hraně to je a má to ode mě za hranu čtyřbobek :o)

a to by asi stačilo z mé strany k tomuhle dílku ;o)
díky za komentář, ten tvůj je hodně rozumnej :o)
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 17.12.2004 > Kelly> ó, je rozdíl mezi rozumem a inteligencí... myslím....
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.12.2004 > pořezaná_sluncem> co to zase řešíme, proboha? dost už, řekla jsem snad něco o inteligenci? snažila jsem se pochválit formu tvé reakce, to je všechno
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 29.12.2004 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter