Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Alternativní životní styl
Autor: romann (Občasný) - publikováno 20.12.2004 (12:43:20)

Hon za popularitou a penězi vede ke globalizaci, k unifikaci životního stylu, myšlení a jednání. Na jednotný postoj vždy někdo doplácí. Nejvíc ti, co jsou vzdáleni od průměru. Problém globalizace není v tom, že se národní rysy slévají, ale v tom, že není ochota vytvářet alternativní životní styly. Neměly by být jen různé státy, ale různé životní styly s kompletní strukturou občanské společnosti.

Šedesátá léta byla revoluční dobou v mnoha směrech. Na mnoha místech vznikaly komunity stejně smýšlejících hippies - Dětí květin. Byla to vlastně revoluce v životním stylu. Ne vždy to bylo bez problémů, nakonec se snad všechny rozpadly, ale nelze čekat, že by to mohlo být jinak. Ašramy v Indii i jinde jsou funkčními duchovními centry odedávna. I jinde na východě je dodnes zvykem alespoň část života prožít v klášteře.

Nemusíme však chodit tak daleko. Tradice je velká a zčásti úspěšná. Od středověkých klášterů po izraelské kibucy, kde po desetiletí žijí lidé v komunách. Klášterní komunity mají své nevýhody, jsou orientovány na již zavedený styl bez prostoru ke změnám.

Jako jsou různé automobily pro různé potřeby řidičů, tak by měly existovat alternativní životní styly. I zde by měla být široká škála pro volbu. Zdá se to dnes nereálné, ale je to jen otázka času. Vždyť základem je hlavní Princip Stvoření – podobný k podobnému.



Poznámky k tomuto příspěvku
Variace (Občasný) - 7.2.2005 > Souhlas... ale možná sloboda je právě v tom, že si každý člověk tu svou alternativu najde sám. Nemusíš žít konzumně máš množství jiných cest...
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 25.2.2005 > máš, ale kolem sebe vidím jen hrůzu... Všichni lidé jsou stejní... komunismus, fašismus, atd. Vždycky do toho vlítli naplno... naivita. Ale je to věc Boha, ne moje. Má to tak být. Vždyt jsme nedávno slezli se stromů... a ještě dlouho potom jsme se mlátili klacky.
<reagovat 
as a hawk (Občasný) - 7.3.2005 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter