Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí akce Děti v kyblíku z kolekce Gentleman
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 11.4.2001 (00:32:03), v časopise 11.4.2001
další akce>
Sotva člověk vypadne na nějakou dobu z rodičovského starání o miminka, nemá šanci zjistit, jaké nové trendy věda postulovala. Jen náhodou jsem se například doslechl o speciálních anatomicky tvarovaných dudlících se zhora promáčklou "bradavkou". Podle poznatků prý chrání horní patro dětí, zatímco od žen odvozený boubelatý tvar je nebezpečný až smrtelně. Holt příroda je blbá.
O další progresivní novince jsem se dočetl tuhle. Jsou jí koupací kyblíky, holandský vynález. Vypadají jako obyčejné kýble na úklid: jsou průhledné a koupou se v nich miminka. Podle "odborníků" se dítě pohybuje v pro ně "přirozeném prostředí": jím je totiž voda ohřátá na tělesnou teplotu, což patrně vanička či vana neumožňuje. Vskutku progresivní argumentace! Dále se prý může v kyblíku "volně vznášet", jak bylo zvyklé u maminky v bříšku - to by ovšem mělo být do kyblíku zasunuto hlavičkou dolů, což podle všeho nepoučeným dětem asi nesvědčilo. Tohle je taky dobré: "klidná koupel vrací dítěti pocit bezpečí, který znalo u maminky, a novorozenec pak rychleji a klidněji usíná" - bohužel postrádám údaj, o kolik procent klidněji a kolik procent rychleji...
Kyblíky jsou opatřeny ryskami s váhou dítěte a podle nich se dávkuje voda. Počítejte však se mnou: člověk je v podstatě voda, jeho průměrná hustota je stejná jako u vody. To znamená, že 3,5kilového novorozence tam naložíte a dolijete 1,5 l vody. Pětikilového macíka koupete ovšem na sucho, musíte mít větší kyblík a poskytnete mu 3 litry vody, ale od osmi kilo koupete na sucho.
Tvrzení, že takové koupání je "přirozenější" než ve vaničce (o kolik procent?) dostává do pravého světla cena kyblíku, zajisté vyrobeného ze speciálních plastických hmot na speciálních strojích speciálně vyškolenými dělníky za dohledu speciálních kontrolorů. 5litrový průhledný kyblík (velká lahev od okurek!) stojí 800 korun!!!, 8litrový modrý pak 980 korun!
Ať žije pokrok!




Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 30.7.2005 > S tím, že je kyblík poněkud předražený souhlasím. Že on nemá dodavatel na trhu žádného konkurenta? - Ovšem jinak hodnotím koupání v kyblíku pozitivně. Na vaničce není nic závadného, ale dá se říci, že kyblík stačí. Pro naši malou domácnost je šetření místem důležité a úsporu vod taky vítám. Miminka jsou obvykle spokojenější, když mají vodu všude kolem sebe a ne jen deset cm vysoko a to kyblík umožňuje snáz. (A ještě: zvláště novorozenci uvítají, když kolem sebe mají pevné okraje nejen při koupání. - Ovšem nutností kyblík samozřejmě není a pro někoho je normální vanička přijatelnější a dlouhodobě použitelnější.)
<reagovat 
Čtenář - 30.7.2005 > Ještě mi to nedalo. Zde pár odborných koupacích inforamcí o kyblíku: Pro koupání novorozenců je zpočátku nejlepší kyblík. Nejedná se o pouhý módní výstřelek, který má z kapes rodičů tahat peníze. Místo elegantní průhledné nádoby lze stejně dobře používat obyčejný patnáctilitrový plastový kbelík. Pro dítě je koupání v kyblíku příjemnější a zaručuje větší pocit bezpečí, protože částečně simuluje polohu plodu v děloze (samozřejmě ne hlavou dolů, vaše dítě není Achiles!). I děti, které při koupání ve vaničce pláčí, se v kyblíku koupají rády a zjevně si jej užívají. Nevýhodou kyblíku je malý prostor pro ruce koupajícího rodiče a nutnost asistence další osoby, která dítěti přidržuje hlavičku. Děťátko z kyblíku poměrně záhy vyroste a následuje nutnost koupání ve vaničce. A s ní i první možnost připravovat vaše miminko na kariéru Plaváčka.


<reagovat 
SShane (Občasný) - 11.4.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 11.4.2001 > :)jen mě nejde do hlavy, jak se může v 1,5 l vody vznášet...
Body: 5
<reagovat 
Ina () - 12.4.2001 > Ať žijou procenta. Kolik litrů potřebuju na svejch šedesát kilo, když si budu chtít zahrát na miminko?
Body: 5
<reagovat 
čtenář Radka - 25.7.2001 > Koupání v kýblíku jemoc fajn. Už třeba proto, že skutečně stačí mnohem méně vody, takže se nikdo nemsuí nikam tahat s plnou vaničkou a podobně. A dětem se taky líbí.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter