Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
osvobození
Autor: ujo (Občasný) - publikováno 15.5.2001 (18:23:34)
Den začinal jako každí jini,možna jen v ranni televizi bylo vic nasilí a nehod než obvikle.Kuba vstával ještě do tmy,za ječení neodbytného budiku a s ranní kocovinou vichutnaval čerstvě zapalenou cigaretu.Vykonal par svich rannich rytualu a s hlavou plnou večerních snu kračel špatně osvicenou ulicí do prace.šel pomalu a nenapadně nikam nespěchal snad poprvé v životě si pořadně všiml krasi ranniho nebe při začinajicim vychodu slunce.Možná za to mohl jen o chvili posunuti budík nebo vyšší sila kdo vi ale v tento okamžik se cosi stalo co zlomilo jeho stereotipní myšleni.Zapomněl na neuprosně ubyhající čas,zapomněl i naštvaneho šefa který ho bude na koberečku s vypovědí v ruce bude vyslichat co se stalo,zapomněl prostě na vše a jen se oddával krasnějšimu a krasnějšimu neby které se nad jeho hlavou čim dal vyce ozařovalo červenim sluncem.Rozlévajicí se sluneční zaře začala zprvu jen nepatrně osvětlovat vrcholky střech domu.Stromi znovu oživali ve své zelene krase se probouzeli do dne.Ptaci plní nové sili opět vylétavali za potravou aby uspokojili nenasitné krky svých mladich.Všichni jakoby ožili a neuprosně hnaní časem se vyřitili na ulici ktera se razem stala hlučnu a uspěchnou.Jen Kuba,normalně člověk který by bez problému zapadl do tohoto denního pralesa,stal jako vyvrženec společnosti opirajic se o roh městského domu a kochal se mizycí přirodou ktará se probouzela z nočního spanku.Najednou jakoby přestal chapat okolní svět a lidi co v něm žijí.Pocitil neutuchajíci chut´se osvobodit odpoutat se od všednosti,vznést se uletět pryč a rozplynout se kdesi v nekonečnosti vesmiru.A tak se vidal vstříc pralesa všednosti aby se dostal alespon ke kousku přirodi která se nechraněná rozprostírala za malim městečkem.Cesta byla nekonečná a delši než kdy jyndy,ale vysněný kousek přirody ho jakoby volal s otevřenou naruči.Připadal si jako sin vracející se po dlouhe cestě do naruče své matky.Nejprve si jen tak lehce porozepnul své svateční sako po tatinkovy,povolil si kravatu která jako škrtič svirala jeho hrdlo a osvobodil své zpocené nohy z koženích bot.Posadil se na krasně zelenou ranni rosou pokrytou travu,oddával se jejimu něžnemu lechtaní a zadival se na okolní krajinu jakoby novima očima...


Poznámky k tomuto příspěvku
Buick (Občasný) - 11.4.2001 > A víš co ? Je fajn, že píšeš, že o věcech přemýšlíš. Zkoušej to dál. Osvobodil jsem se právě od tvého pravopisu i naivity a dávám jedničku. Za všechno.
Body: 5
<reagovat 
jawbraker (Občasný) - 13.4.2001 > Pokud jsem to dobře pochopil, šlo Ti hned o dvoje osvobození. To dějové a to gramatické. Co Ti ale možná uteklo je i osvobození třetí: osvobození od strachu udělat něco neformálního, napsat "jinak" neobvyklou věc. Třeba tohle osvobození nebylo úmyslné, ale líbí se mi ze všech těch tří nejvíc. A tak se přidám k Buickovi (i když nemám rád SP :-)))) ). (Jedničku jsem Ti posal původně bez keců, proto není vidět :-))
<reagovat 
jawbraker (Občasný) - 13.4.2001 >
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 15.4.2001 > Kromě pravopisu, kterej vypadá jako opožděnej aprílovej fórek, jsem nepochopil ani pointu... pokud tam teda nějaká je. Sorry, jsem neosvobozenej.
<reagovat 
Buick (Občasný) - 15.4.2001 > Co je SP ?
<reagovat 
jawbraker (Občasný) - 17.4.2001 > SP je South Park (<:
<reagovat 
ujo (Občasný) - 18.4.2001 > Hold smula asi nejsem na takove urovni "myšlení"jako ti.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 19.4.2001 > jako "ti" kteří? Myslel jsi snad "ty" jako já? No nic...
<reagovat 
ujo (Občasný) - 19.4.2001 > Viš co neřeš to nema to cenu.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 19.4.2001 > Konečně nějaká velká, všeobjímající pravda.
<reagovat 
čtenář wew - 11.5.2001 > Hrozně špatně se mi to četlo. Kvůli hrubkám. Když chybí čárky či sem tam je hrubka, tak mi to ani moc neva, ale když nějakou větu musím číst dvakrát (posunuti atd.), tak to brzo přestane bavit. Hm.... čeho je moc, toho je moc :-(
<reagovat 
centaur (Občasný) - 15.5.2001 > Nevim jestli je to jen deja vu, ale dal bych krk na to, ze jsem tohle cetl a ze jsem cetl poznamku SP = Southpark apod.
Ale k povidce: vlastne souhlasim s fararskym, navic podobne veci a temata osvobozeni se od "vsednosti" zivota jsou tak casta v dnesni "hamburgerove" spolecnosti (asi prirozena reakce) Chce to neco jienho i jiny styl... bohuzel a navic ten pravopis, schvalen to asi nebylo...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.5.2001 > Ten pravopis to doopravdy Ujo hrozně kazí...četl jsem knížku, která byla třeba schválně se špatným pravopisem psaná, ale v tomto jsme asi nohou ještě ve staré době...nebýt toho, jako momentek to není špatné...špatně se to ale takto čte...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter