Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zpráva o průběhu jednoho vyšetřování
Autor: berenicka (Občasný) - publikováno 17.1.2005 (14:27:00)

Už za námi nechoďte se svědectvími, že jste byli s Johankou Šotolovou v tom a v tom domě a že tam snad byla s tím a s oním a že se ráno našly její spodní kalhotky, jak visí v hale na kříži (jaká hanba!). Jen pro přesnost: nespočívaly na hlavě Ježíše Krista, jak se traduje, byly letmo zachycené o hřeb v jeho noze.

Nevíme, kterak se Johanka Šotolová seznámila s Mordechajem Mrkosem. Ale soudě podle toho, že nízko posazená světla ozařovala jeho mohutné nadočnicové oblouky, muselo to být v nějakém, baru, restauraci, či literární kavárně. A bylo to v sobotu. “Proč nesvětíte sabat?” chtěla se ho zeptat, ale on právě vypouštěl do vzduchu lesklá slova o tom, že není košer pojídat telátko v mléce jeho matky. Spolu s tou nevyslovenou větou upadla do tmy i Johanka Šotolová.

Probrala se až v jeho salcburském bytě, ve chvíli, kdy drhla trubky v koupelně a uvědomila si, že z nich smývá hnědorudé cákance…a že to není v pořádku… O tom, co se seběhlo předtím, nechce nikdo vypovídat, i když máme vážné podezření, že jsme tam byli všichni. Dokonce se prý strhla rvačka o místa s nejlepším výhledem…

A tak se nám dochovalo jediné vyjádření Mordechaje Mrkose: “Já nic, já muzikant, já ředitel opery, já jen přehrával part, který mi vtiskli do ruky.” Jak známo, v takových sporných případech přejímají funkci soudce zúčastnění. Johanka Šotolová sňala otisky Mordechaje Mrkose, přeměřila si ho a začala hledat pravý opak.

A našla ho, co by nenašla, vždyť kdo hledá, ten zajde… O podrobnostech toho setkání vás nemusím zpravovat, známe je všichni dobře. Od té doby byl případ pečlivě sledován, strávili jsme celé dlouhé prázdné dny pozorováním jejich domku.

Jednou přišla domů, on tam seděl dokonale čistý, hygienický, obřezaný… Tehdy vešla Johanka Šotolová do koupelny a sama několikrát udeřila hlavou do trubek od topení, zatímco do ní stropní lampa prala světlem. Pokračovala v pohybu, který byl kdysi započat a který nedokázala zastavit... Museli jsme se hodně nutit, abychom neuhnuli pohledem a vydrželi se dívat.

Domácí násilí se odehrává příliš doma na to, abychom mohli sepsat protokol. Tak hluboko do nory lišku nenasadíš. O Mordechaji Mrkosovi víme jen to, že svou ženu zase a znova honívá v klobouku s širokou krempou s nožem v ruce kolem stolu. Ale o tom nechceme nic slyšet, to vyšetřují ti vedle!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 17.1.2005 > skvělé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 17.1.2005 > Velmi Dobré..
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.1.2005 >

A našla ho, co by nenašla, vždyť kdo hledá, ten zajde…

 

a vůbec, já nic, já muzikant, já ředitel opery...

 

*


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.1.2005 >

Nejsem literární odborník, ale z mého pohledu bych neřekla, že se jedná o lyrickou prozu.

Ale text je to výborný. V povídkách bych ho taky doporučila.


Body: 5
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 18.1.2005 > Naty> No občas z toho trčí cípek reality, ale jako souvislý příběh se to spíše jen tváří :)
<reagovat 
Terorista lásky (Občasný) - 18.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 18.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.1.2005 > Domácí násilí se odehrává příliš doma na to, abychom mohli sepsat protokol. :o))))
džízis to je úlet
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 20.1.2005 > 4-5

má to dobrou myšlenku, řekl bych že je to až enormně "vychcaný" text ..

ovšem osobně mi ta nastavená hranice "absurdity" úplně nesedí.. třeba ta ulítlá jména a některé obraty.. v tomto případě by prostě podle mne bylo lepší méně nadsázky

třeba egil to v Ichtylovi vybalancoval slušně, tvůj text má mnohem větší potenciál než ten jeho, ale využitý je mnohem méně

takhle je to prostě jenom úlet, narozdíl třeba od té povídky s "krájením narozeninového dortu"
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 20.1.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 20.1.2005 > Emmet_RAY> víš, že názorům z vnějšku se (skoro:-)) nikdy nebráním, určitě máš své důvody, proč ti to tak připadá... a já jako autorka se špatně vžívám do toho, jak to vlastně působí...

jen pro zajímavost: já jsem to vůbec nemyslela jako úlet, ale jako zhuštěný popis věcí, které se skutečně dějí... právě ta zhuštěnost a ten naprostu ulítlý styl mi dovolují podívat se na to zevnitř.

<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 20.1.2005 > berenicka> ono to sděluje.. ale mohlo se to zažrat, takhle to působí (aspoň na mně) spíš jako ironický úlet .-)
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 20.1.2005 > Emmet_RAY> jo jo, věci můžou působit různě...

jak se ti líbí má nová ikonka? :)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.2.2005 > Emmet_RAY> 

ta protimluvnost zdá se mi dobře podchycená


<reagovat 
Čtenář - 28.2.2005 > a co počít s tou johankou šotolovou... proč to připomíná jovanku šotolovou, paní to literárním kruhům jistě ne neznámou. mě to pak ruší –
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 2.3.2005 > čtenář> máš pravdu. s ní to nemá pranic společného :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter