Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Singularity času z kolekce Slovobrazy
Autor: penguin (Občasný) - publikováno 30.1.2005 (15:30:03)
Jeden strom
a jeden já,
třetí je planina bez barvy a jasu,
čtvrtý je paprsek světla
a jen jedna šipka času.

Dvě singularity,
Velký třesk a Tepelná smrt
paprsku dva konce,
naše zrození a naše smrt,
a jen jedna šipka času.

Otočím se,
singularita přede mnou,
Lehnu si,
singularita nade mnou,
otočím se
.. a je pode mnou.

Nemohu se dopočítat,
něco tu nehraje,
někdo, kdo chybí
a přece tu je.

Kdo je ten osmý?

Zlomyslný stařec,
co směje se mi?
Nebo snad já sám jsem ten
mocný bůh, co otáčí dimenzemi?

… a pak ...
co tu dělá ten strom?


Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 30.1.2005 >

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 30.1.2005 >

Seš asi mimo... já matiku vystudoval na PřF MU a k tomu ještě mechaniku... vysvětlovat mi nemusíš nic... já to pochopil... já mluvil o poezii nikoli o fyzice...

 

Jediné, co jsem řekl, je toto (snad ti to bude jasnější, ale ještě předně jednou zopakuju, co už jsem napsal: já si teda singularitu představujju jinak... a nechci mluvit o diferenciálních rovnicích, chci mluvit o básničce, kteou bych tak pojmenoval. To slov má v sobě potenci, ale podlo mne zůstala nevyužitá...
): Prvoplánové využití odborných termínů poezii ochuzuje, nikoli obohacuje. Používám-li odborný termín, vždy myslím na něco za ním a né na termín samotný. Proto se mi to moc nelíbilo. Prostě se mi zdálo, že materiál, který fyzika poskytla, je špatně využit.


<reagovat 
 penguin (Občasný) - 30.1.2005 > drfaust> OK, teď jsi se vyjádřil jasněji. Dík za názor, byť kritický.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 30.1.2005 > doufám, že tě to nijak neodradí...
<reagovat 
 penguin (Občasný) - 30.1.2005 > drfaust> Tak to nevím, uvidíme, co na to ostatní. Nechtěl bych zase příliš zaplevelovat svět dalšíma blbostma. :-)

A co grafika, ani ta se nelíbila? V ní nic prvoplánově odborného není. :-)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 30.1.2005 > já si teda singularitu představujju jinak... a nechci mluvit o diferenciálních rovnicích, chci mluvit o básničce, kteou bych tak pojmenoval. To slov má v sobě potenci, ale podlo mne zůstala nevyužitá...
<reagovat 
 penguin (Občasný) - 30.1.2005 > drfaust>
Pokusím se to trochu osvětlit.

V básničce jde o singularity ve fyzikálním slova smyslu. Velký třesk je singularita, černá díra je také singularita. Matematicky jde o stavy, které vedou na výrazy s nekonečnem. například 1/nekonečno. Singularity mají tu vlastnost, že v nich začíná, respektive končí, čas.

Vektor (šipka) času je jedna ze záhad světa, která je jinak vyjádřena zákonem entropie a tím, že fyzikální zákony podle všeho nejsou časově symetrické. Proto film běžící pozpátku nebude dávat fyzikální smysl, ani ze znalosti všech parametrů všech částic vody u spodku vodopádu nebudeme schopni zpětně vypočítat přesnou trajektorii částic a beze zbytku tak popsat vodopád.

V básničce jde tedy hlavně o vektor času, který začíná a končí singularitou a o záhady s tím spojené.

Reliktní záření je paprsek světla, který není přímka, ale křivka s počátkem a koncem v singularitách.

Singulariy a stavy blízko nich jsou také velmi homogenní (bez barvy a jasu).

Omlouvám se za takto dlouhou poznámku. Snad ale básničku a její motivy trochu ozřejmí.
V básničce jsem chtěl tyto jevy a záhady vyjádřit jiným jazykem.
Je to vlastně báseň fyzikální, nebo spíše, a přesněji řečeno, o nesmělý pokus takovou báseň napsat.
Totéž se snaží vyjádřit obraz.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 30.1.2005 > penguin> Je to velmi složitý ale chápu... obrázek je za 5 a D za text
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 30.1.2005 > já mám z matiky jen dvě zkoušky za tři  ... a z fyziky žádnou ... takto chápu jen matafyzicky ... ale to neva ... líbí se mi básnička i obrázek
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 penguin (Občasný) - 30.1.2005 > kaulik> Dík. Jinak jsi na tom ještě dobře. To já mám za sebou jen neúspěšnou kariéru v taneční skupině Italian sexy dancers. :-))
<reagovat 
Rumburak (Občasný) - 31.1.2005 > to je hodně hezký dílko, kresba i nápad, fakt pěkný.
Body: 5
<reagovat 
Neda (Občasný) - 31.1.2005 > oboje moc pěkné, jsi šikula
Body: 5
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 31.1.2005 > :)))) to tě obdivuju ... já bych se nezmoh ani na Italian ... a už vůbec ne sexy dancers :)))
<reagovat 
sédy (Občasný) - 22.2.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter