Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Markýz de Sade
Autor: Isokrates (Občasný) - publikováno 18.2.2005 (15:12:39)
Byl to spisovatel, básník, či jen bezduchý šiřitel pornografie? Vždycky me udivoval jeho styl, podobně kostnatý, jako třeba u Dickense... (Doporučuji komentáře Foucaultovi, Klossowskiho a Bataille aj.)


Poznámky k tomuto příspěvku
Mahora (Občasný) - 18.2.2005 >

je tak nutné ono škatulkování? Nepochybně to byl spisovatel, ale to nevylučuje nic dalšího, čím byl...


<reagovat 
HALL9000 (Občasný) - 18.2.2005 > podla mna bol clovek.
<reagovat 
Isokrates (Občasný) - 18.2.2005 > Nemyslel jsem, ze ho bude nekdo skatulkovat...zajimaji me nazory na nej...ne skatulky,znam mnoho lidi jenz to jmeno pod tihou common sense zavrhne jen pri zaslechnuti..
<reagovat 
Isokrates (Občasný) - 18.2.2005 > A pokud jste neco od nej cetli, zajimali by mne nazory..zvlast pokud znate traba knihu (Sade muj blizni od Klossowskiho, nebo pasaz v Dejinách sílenství od Foucaulta...)
<reagovat 
atrej (Občasný) - 18.2.2005 > Sade je dobrej.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 18.2.2005 >

těžko říct... četla Sodomu i Justinu, i když ne celé (jde to vůbec?)

jednoduchý nebyl, básník asi těžko

literát - to jo

nechceš o něm napsat úvahu nebo něco, než sem dávat jen takové nicneříkající nakopnutí?


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.2.2005 > zirael> "těžko říct... četla Sodomu i Justinu, i když ne celé (jde to vůbec?)"

nejde, bohužel třeba Sodoma je napsaná tak z poloviny, zbytek jsou jen ty dějové náhledy..

pamatuju že mne to tehdy dost zklamalo.. třeba kastrace mladého Cupidona a tak... škoda přeškoda, že to nestihl rozepsat ;-)


<reagovat 
Isokrates (Občasný) - 31.3.2005 > To Zirael: ...nicnerikajici nakopnuti... Jsem unaveny, temi kdo nic necetli a radi kritizuji, popr. tlachaji.. jasne jsem jsem naznacil, ze se budu bavit s nekym, kdo precetl nejaky komentar - uvah o nem bylo napsano dost, jiste kvalitnejsich, nez bych zplodil ja... Ze bych tedy vubec nic nerekl svym nakopnutim, naopak, myslim ze jsem toho rekl prilis... tak poporade: Co treba protiklad normalniho a svrchovaneho cloveka? (v Batailleho Erotismu)?
<reagovat 
ariel (Občasný) - 31.3.2005 >

protiklad normalniho a svrchovaneho cloveka, to mě zajímá, mohu se dozvědět víc?

 

kdysi mi byl Bataille dost blízký... měl jsem na něj dokonce referát ve škole, a mírumilovného věřícího pana profesora lehce vyděsil, některé spolužáky šokoval... neúmyslně


<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 6.4.2005 > Napiš o něm článek a já Ti ho vydám v Tématu (www.tema.vulgo.net).
<reagovat 
Isokrates (Občasný) - 7.4.2005 > To Boris Cvek - uz na tom pracuji... Jen musim nejdrive dopsat diplomku..:o)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 9.8.2005 > Vida, pravděpodobně to už asi nebudeš číst. Sada jsem četl Justinu, Juliettu... Občas ještě čítám 120 dnů Sodomy. Se Sadem je to poměrně dvojdomé, na jedné straně je považován za prvního katalogizátora skutečných i vymyšlených sexuálních aberací ještě před Kraft-Ebingem, na druhé straně si z něj jistá vrstva francouzských intelektuálů právě v čele s Batailem a Klossowskim udělaly modlu. Myslím si, že jeho pověst jakožto filozofa je záležitost dobové módy. Jeho díla mají nicméně jakousi temnou hodnotu o tom kam až je možné se vydat. Psal to tuším Bataille, že Sade to je výpověď o mezních hranicích člověka. Běžela u nás Pasolliniho adptace 120 dnů ta jde mnohem dál než sám Sade, přes všechny různé interpretace mi přijde, že Sade si prostě budoval vlastní budoár přitažlivostí...
<reagovat 
čtenář Daron - 24.11.2005 > Máte někdo přepsanou knihu 120 dní sodomy ve wordu na kompu?
<reagovat 
Milly (Občasný) - 20.6.2006 > Aha, tak to bych je dřív či později nejspíš stejně přečetla.. :-)) Díky..
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.2.2005 > viděl jsem hodně filmů, které byly "o něm"

a byla to dost hrůza..

o jeho osudech ale zas tak extra moc nevím, mohu soudit jen podle knih a ty jsou příjemné pro zkrácení volné chvíle.. 120 dní Sodomy mi někdy v těch 15 letech nahrazovalo Playboye :-)

a sladká Justina..


ale velké přesahy bych jeho tvorbě nenutil - není to jen bezduchý popis různých sexuálních obscénností, ale ani složitě vystavěné literárání dílo (ač si Sade vždy nejprve udělal nástin děje a všech kapitol a až pak to rozepisoval)

v dnešní době už existuje hodně takto zaměřených erotických děl, která jsou svým způsobem Sadovi hodně podobná, například novelka Broskve, která koluje zdarma po mnoha erotických internetových stránkách..
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.2.2005 > Emmet_RAY> tedy myslím podobná i ve své literárnosti, podobná kvalitou, částečně..
<reagovat 
 Milly (Občasný) - 16.6.2006 > Václav Mráz> po kterých stránkách například? .-)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 19.6.2006 > Milly> Broskve jsou na Lence Bondové
<reagovat 
 Milly (Občasný) - 20.6.2006 > Václav Mráz> dík... To bych je dřív či později nejspíš stejně četla... :-))
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 17.1.2007 > to jsme si tedy zafilozofovali
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter