Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce NEVIDITELNÝ z kolekce Sůl i zlato
Autor: Barča (Občasný) - publikováno 27.2.2005 (19:10:10)
další ve sbírce>

                          NEVIDITELNÝ

 

 

                        Od  hřbitova

                        vede  cesta  lesem

                        vysoko  na  kopec   ---

                        Tam  někdy  chodívám

                        se  svým   --   teď  už  neviditelným

                        mužem  Fandou   ---

                        On  jako  vždy  s  gustem  provokuje :

                        Vidíš ?  Ten  podzimní  les

                        je  lepší  výtvarník,  než  Ty !

                        

                         Takové

                         kresby  a  koláže

                         bys  nesvedla,  kdyby  ses  pos  ---

                         tavila  na  hlavu !  Nechci  Tě  odradit

                         ( i  když  Tvé  malůvky  jsou  na  prd )

                         ale  není  Tvůj sen  o  čisté  abstrakci

                         trochu  zbytečný ?  ---  

                         Možná  ano  -  říkám

                         Ale  stejně  bych  chtěla

                         jako  alchymisté

                         přírodu  znovu  přetavit   ---

                         a  vytvořit  jinou  krásu  . . . .           

 

                         Podívej  se  na  sebe !

                         A nauč  se  průběžně  lépe  zacházet

                         se  svou  energií   -   A vůbec  

                         už  bys  měla  jít   --- 

                         To  rychlé  stmívání  je  nebezpečné

                          pro  Tvé  dioptrie   --- 

                          Dál  už  s  Tebou  nejdu !

                          Cesta  je  rozmoklá

                          tak  ať  neupadneš

                          ( Jsi  takové  nemehlo )

                          

                          Na  rozloučenou

                          mne  líbá   -    už  jenom  vítr  

                          Poslední  polibek  je  od  slunce 

                          a  za  obzorem  mizí  jako  sen

                          Fandův  povzdech:

 

                          Tak  nepraktickou  ženskou

                           jsem  ještě  neviděl !  

    

                                   Ach  jo !

 

                                     ---------                             

            

 

                              

  

 

      

  

                          

 

 

 

    



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 28.2.2005 > Cha chááá, ho hóó, tak touhletou jsi mě z osobních důvodů teda dostala. Smíchy padám na klávesnici. To teda. A když už teda musím zobjektivnit ten mozek, tak mi přijde sice pěkná, ale málo poetická. Taková spíš vyprávěnka. Vobčas bych to prošpekovala nějakou metaforou, obrazem. Sdělení má, na tom stav.
<reagovat 
Adina (Občasný) - 28.2.2005 >

Tý vogo tak sem já se fakt furt musím vracet. Tohle už mi nedělej. I to jméno, i ten způsob jednání úplně sedí. Dyť si ještě někdo bude myslet, že jseš mý alter ego :o)))))))))


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 1.3.2005 > Adina> Také jsi mě rozesmála i povzbudila. Takovýchto mužů je asi hodně .... ale já např. právě takové miluju, i když s nimi musím trošku bojovat o prosazení svých zálib ...... Ale ten boj pomáhal nakonec nám oběma ...Jinak jsi vystihla, že mě láká víc epika než lyrika ...
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 27.2.2005 > neviditelným mužem, rozumím, ale ten přívlastek se mi nelíbí, celé to tak trochu drkotá..........
Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 3.3.2005 > hrckav>  Teď mě teprve napadá, jestli je znát, že jde o mého zemřelého manžela .... ? On byl velice svérázný, a jen zdánlivě drsný ...
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.3.2005 > Ono totiž, umět takhle zacházet se smutkem, tak nevtíravě, až s trochou ironie, sebeironie, to je kumšt.
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.3.2005 > ouvej> 

on že je neviditelný může prostě znamenat že už je pryč... ale že je mrtvý je jaksi naléhavější

jinak mi tato báseň vyvolává podobnou emoci, kterou jsem ti již popisoval, proto nějak nemám chuť studovat, jestli všechny detaily sedí


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 3.3.2005 > ariel> 

Já si myslím, že se můžeš spolehnout na svou intuici.

 

Sedí.


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.3.2005 >
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.3.2005 >

Není to poznat, to slovo "neviditelný" bohužel může znamenat cokoliv, ale málokdo si představí, že je zrovna mrtvý. A to je škoda, protože by to bylo jinak velice, velice působivé, takhle civilně podané.

 

Zkus popřemýšlet, jak nahradit to slovo "neviditelný". Já bych se nebála totiž ani slova "mrtvý", to je taková debilní pověra, že v básni se všechno, i ta nejprostší slova, musí bůhvíjak opisovat. "dnes už mrtvým" - by klidně mohlo být.


Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 3.3.2005 > ouvej>  To je zvláštní, to mě vůbec nenapadlo, že se nepozná, že jde o mrtvého. Když jsem napsala " se svým mužem ", myslila jsem tím se svým manželem. On se mnou jde tím lesem jakožto moje představa ..... Kdybych napsala to slovo mrtvý, přišlo by mi to moc polopatické ..... a vlastně i nevýstižné, on pro mne není ani dnes ještě mrtvý, po 8-mi letech.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 3.3.2005 > Barča> 

Ale celý ten text je lapidární, proč se vyhnout tomu označení?

 

myslíš si, že kdyby to bylo poznat, že by se tu třeba Adina takhle hurónsky pochechtávala? Ono totiž ani to, že jdeš od hřbitova, nenavozuje tu představu smrti.

 

aspoň mi tedy ne. Ale je to tvůj text.


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 3.3.2005 > ouvej>  Adina mě tím potěšila , chtěla jsem i navzdory smutku tou básní spíše rozesmát Teď už vzpomínám jen na veselé a humorné věci atd ....
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 3.3.2005 > Barča> 

bože, co po mně chceš?

 

máš zaškrtnuto, že chceš hlubší kritiku

 

nehodnotím tebe, tvůj smutek

 

hodnotím báseň.

 

Domnívám se, že Adina by se, jak ji znám, prostě nesmála, kdyby si myslela, že píšeš o mrtvém manželovi, ale mohu se mýlit.

 

Řekla jsem svůj názor, když jsi o něj požádala, ale nenutím ti ho. Pořád můžeš být přesvědčená, že všichni pochopí, že když napíšeš, že jdeš s "neviditelným" manželem, že jdeš vlastně s manželem mrtvým, a že se všichni radostně zasmějí jako Adina.


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 7.3.2005 >

Je to epické, ale rozhodně to má něco do sebe.

V osobní rovině se mi taky líbí tvůj přístup, ale také souhlasím s ouvej v tom, že i přes to epické podání není situace zřetelná.

Já osobně bych to vyřešila názvem. Co třeba: O mtrvých jen dobré, místo Neviditelný.

Pak by to bylo zřetelné i bez doprovodného slova.


<reagovat 
Barča (Občasný) - 7.3.2005 > Naty, ten Tvůj nápad není špatný. Ale stále to ještě není ono - nakonec, ono vlastně snad ani tak o tu zřetelnost nejde ..... Snažila jsem se spíše o kontrastní, mírně humorný střet našich ( ale nejen našich ) opačných povah. ( V některých věcech jsme byli až dramaticky opační ! ) Teprve teď zjišťuji, že to bylo v mnohém užitečné .... ( O tréninku nervů ani nemluvě. ) Také jsem chtěla nastínit otázku hranic mezi tvorbou abstraktní a tou více srozumitelnou .....
v kontextu úžasné fantazie samotné přírody .......
<reagovat 
Adina (Občasný) - 10.3.2005 > Kdybych věděla, že je mrtvý, fakt bych se hurónsky nepochechtávala. Ve mě to prostě vyvolalo představu, že je pryč z tvého života. Tak jako u mě. No zkrátka já si to přebrala po svom a takhle to dopadlo. Jsem ráda, že jsem tě svým smíchem spíš nepopíchla. ale ono to fakt tak nějak sedlo na mou situaci. No můj muž Fanda je sice také neviditelný, nicméně není mrtvý a tak to ještě teď chodím radostně zapíjet.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 10.3.2005 > Adina>  Teda Adino, Ty mě vždycky tak rozesměješ ! Jinak je vidět, že ty povahy mužů jsou přece jen o mnoho složitější a různorodější, než si vůbec umíme představit ...........
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 (9) 10 12 13 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 30 31 32 33 34 38 39 40 42 43 45 46 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 76 77 78 79 80 81 82 83 85 86 87 88 89 90 91 94 94 95 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109
110 111 112 113 114 116 117 118 119 120 121 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter