Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Můj desetiměsíční synovec
Autor: vojtěška (Občasný) - publikováno 22.2.2005 (10:34:11)
20. února už to bylo deset měsíců, co se v porodnici mé sestře narodil můj první synovec Vojtěch. Ač popis jeho těla i vzhledu v podnapilých představách jeho šťastné tety se v něčem přibližoval a v nečem zcela oddaloval realitě, po deseti měsících se z té malé tmavé buclaté kuličky stal tvor s dlouhými končetinami, světle kudrnatými hnědými vlásky, osmi zuby, modrýma velkýma očima a tělem s atletickými rysy. ( paní doktorka říká, že bude svalouš, prý nemá žádné tendence k nárůstu tukových polštářů a velkého břicha). Moje sestra si však někdy dělá starosti, kdy už ty končetiny a jeho prsty přestanou tak rychle růst a kdy mu ty jeho krátké střeva něco taky v těle zadrží a tak přispějou k mírnému ztlouštění jeho postavy , to prý aby si ta paní doktorka nemyslela, že ho ho vůbec nekrmí. Svého synovce vidím docela často. Je to takový malý cestovatel mezi Plzní - Brnem a Ostravou. Ani o tom neví, ale co tři týdny projede skoro celou republiku,a tak je vlastně doma na třech místech. A taky si ho ty tři místa vždycky jinak pamatujou. Jako desetiměsíční tvor se směje ,funí, plive, frká a prdí. Schovává se za křeslo nebo pod stůl a dělá na nás " pef" .Po objevení volného prostoru nad jeho hlavou se začal opakovaně koukat nahoru ke stropu s obrovským údivem a slovním doprovodem jé. Honí po celém bytě po čtyřech naši šedou kočku Laru. Kouká na sýkorky v krmítku. V noci někdy pláče a přesouvá se po posteli z místa na místo, nebo si sedne a neví, že už má být vzhůru. Když uvidí a uslyší zarostlého strejdu, tak histericky řve. Vydává ze sebe skřeky i zvuky dada, dede, baba, tata ,ale vidím tam i náznák teta, jeho projevem značné nelibosti jsou vykřiky ne ne ne ne a kvikot. To mu potom říkáme kvičala obecná. Někdy neví , jestli se má smát nebo kvičet , a tak dělá tyto dvě věci najednou a to potom vypadá velmi legračně. Rád otvírá skříně a rád v nich rabuje. Rád listuje v barevných časopisech i v novinách. Rád hraje nohama i rukama na klavír a fouká do flétny. Rád třiská lžičkou o stůl , ohryzává a slimpe mobil( nejraději od tety). Rád se koupe a chytá do prstů proud vody. Má rád jahody s tvarohem a špenát. Se suchým rohlíkem dokáže prožit v sedě v postýlce dlouhou tichou hodinku. Nerad jezdí v kočáru a moc rád se nosí na rukách…Když je nadšený tak křivý nos a funí jako králík. A já už jsem z té role tety celá vedle, protože už automaticky říkám : “ teta jde jíst, teta jde spát, teta si jde číst knížku” i v nepřítomnosti mého synovce. A Vojta se pořád přesouvá v autě v sedačce mezi třemi městy Plzní- Brnem a Ostravou a pořád je jiný. No jo, roste… a já si vždycky musím zvyknout na Vojťulu podzimního, vánočního, jarního i letního. A pokaždé ho mám znovu jinak ráda.


Poznámky k tomuto příspěvku
vojtěška (Občasný) - 22.2.2005 > Chtěla jsem to ododstavcovat, ale nějak mi blbl počítač, a tak to nešlo. aspoň ten začátek.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 22.2.2005 >

Máš tam pár chyb - hrubky. např. ten nos křiví.

 

Nadchlo mě slovo slimpe.


<reagovat 
jelen (Občasný) - 22.2.2005 > Tvoje řeč má v sobě určitou melodičnost a i poezii, řekl bych. Ale tohle je v lepším případě polotovar. Chtělo by to promazat, absence odstavců je dost na škodu. Zkus tomu dát víc melodie a trochu zvýraznit temperament, mohlo by to bejt daleko sugestivnější, kdybys například vychytala to formátování.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.2.2005 > Existuje tu funkce Editovat když si najedeš na své příspěvky, tam si můžeš všechno opravit a upravit, jak chceš.
<reagovat 
vojtěška (Občasný) - 23.2.2005 > Ano, chtěla jsem to rychle poslat do éteru, a tak to vypadá tak, jak to vypadá. A potom jsem si říkala , že jsem to měla první upravit a potom publikovat. jo, taky to na mě působí takto trochu staticky, tak trošku polotovarně. Zkusím to upravit.Bylo to vlastně takové pozdravení pro mého desetiměsičního synovce.
<reagovat 
vojtěška (Občasný) - 23.2.2005 > jo, a ty chyby, přiznávám některé jsou z přehlédnutí(tř.křivý nos), jiné jsou z neznalosti. Myslím si, že si půjdu zopakovat gramatiku, nebo už to je fakt krize.
Člověk v zápalu boje zapomene nabít pušku...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter