Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Válečná romantika
Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 6.5.2001 (22:30:03), v časopise 10.5.2001
Slunce svítí na rozpálené ulice města,
letní kvítí, zaprášená polní cesta,
žluté lány.

Krátké noci, obloha modrá jako oči tvoje,
temné moci, smrtelné útoky, bratrské boje,
tvrdé rány.

Pot na těle, skelný pohled, krev a špína,
padáš směle, zakryje tě štěrk a hlína,
střepy snů.

Ležíš tiše, čekáš co se stane v příští chvíli,
bolest v břiše, žebra trčí, proudy krve z každé žíly,
konec dnů.


Poznámky k tomuto příspěvku
R.Samildanach (Občasný) - 2.12.2004 > četl jsem to před lety. Nelíbilo. čtu to teď. Líbí! :c)
Body: 5
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 7.5.2001 > Utrpeni a odevzdani se jakoby doznivalo na rtech Remarquea...
Body: 5
<reagovat 
Coolsteak (Občasný) - 7.5.2001 > Tu romantiku tam nak nevidim. Vidim tam jenom tu valku a smrt. Pripada mi to dost nihilisticky. Tohle mam od tebe rad. Jsi v tom dobrej. Mel jsi pravdu. Nepises beckovy basne.
Body: 5
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 7.5.2001 > Coolsteak - napadlo Te dat si tu romantiku do uvozovek?
<reagovat 
Vyskocilova Jana (Občasný) - 7.5.2001 > Zajímavé spojení. Krása přírody a krutost boje.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Martina - 7.5.2001 > Sohlasím - s první větou pana Gino Hašlera.....opravdu pěkné..:-) Píšeš dobře o válečných utrpeních - je opravdu vidět, že se o tuto tématiku zajímáš.
Martina Opl.
Body: 5
<reagovat 
Kremel Kryštof (Občasný) - 7.5.2001 > Vítej u nás na frontě
Body: 5
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 7.5.2001 > Éééééé ... Áčková báseň? not not!
Oceňuji vnitřní rýmování oceňuji záměr obsahu, ovšem ujela ti rytmika veršů oproti sobě, která se navíc ztrácí v délce verše. Zavřel bych oči, ale .. ta spouta pouze gramatických a profláklých rýmů .... uf uf promiň ale NE! (známku dohání obsah)
Body: 1
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 8.5.2001 > Tak to precti jeste jednou...cay Cob:-)))
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 8.5.2001 > Já v tom tedy rytmiku vidím - nevím JiKo co v tom máš za problém...a profláklé rýmy?? No nový rýmy už nikdo asi nevymyslí a básní bylo napsáno tak hodně, takže asi už každý rým je tak trochu profláklý. Tak v tom případě bude asi záležet na tom jak se ty rýmy použijou...nebo nemyslíš?
Tady si myslím že byli použity dobře...jejda lidi ted tu křičej že jsm prej dali gol proti kanadě...no to je super...křičej už podruhý...tak jim fanděte....ééé báseň?? no asi jo...no dobrý...fakt
Body: 5
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 9.5.2001 > 4,10
4,8
2

4,11
4,11
4

4,8
4,8
4

4,10
4,12
3

Tak nevím. Fakt nechci sklouzávat k poplácávání kamaráda i když to nutí.
"Profláklé rýmy" - těm by se básník měl vyhýbat jako čert kříži jinak udělá z básně říkanku nehledě na to, že hlavní věc co se mi nelíbí je použití 100% !!! gramatických rýmů!!

Zvolils napohled jednoduchou formu:
AB
AB
C
kterou se ti sice podařilo dosáhnout, ale jakými prostředky? Promiň ale báseň kde se verš blíží či překračuje 10slabik je pro mě špatný nehledě na jejich 2x změnu

Mám tě rád ale tohle ne
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 9.5.2001 > Nooo zas takovej ulet od rytmu to neni JiKo :-))
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 9.5.2001 > Však to taky není hlavní problém koukal jsem i na jiné tvé básně a opravdu dokážeš najít lepší rým! Ale myslím, že sme toho tu naplácali dost :-)
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 10.5.2001 > Musim souhlasit s Jikem. Tohle je slabsi po rymove strance, ale obsahove to celkem jde. Mozna by stejny namet byl lepsi uplne volnym versem. Nesvazovat se tolik. Vzdycky se to nepovede nejlip.
Body: 1
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 10.5.2001 > "Modrá obloha", tam by podle mne šlo použít jedno slovo "obloha" a přídavné jméno by mohlo ještě význam těch dvou slov rozšířit. Když má někdo oči jak obloha, budou přeci přirozeně už tak modré...i s těmi ostatními přídavnými jmény si tam šlo více pohrát. Jsem u Tebe zvyklý na mnohem lepší básně, dost rychlovka, což u Tebe není zvykem, proto ji hodnotím tvrdšeji, byť to celkově není zas tak špatné.
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 16.5.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter