Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska
Autor: Jáma (Občasný) - publikováno 14.5.2005 (20:21:19)

Láska

Láska je věc záludná, uvažuje realista. Láska je věc krásná, uvažuje zamilovaný. Láska je věc pěkná, často je však na veřejnosti, místy i oplzlá, uvažuje moralista. Láska je věc krutá, uvažuje marně zamilovaný. Láska je věc nelogická a iracionální, uvažuje racionalista. Kam patříte vy?

Já, cynik a racionalista, jsem asi trochu jiný. Přijde mi, že láska je pěkná, ale proč jí používat tolik? Jak vídám své nelogicky se chovající zamilované přátele a spolužáky, jindy je zas vidím plačíce nad ztracenou láskou, říkám si Proč? Koneckonců, vlastně jde, jak z biologického, tak z požitkářského hlediska, o sex. O reprodukci, zachování druhu, výměnu tělních tekutin. Proč toliko všelikostí k tomu?

Podívejme se na zvířata, jsou snad zamilované? Prostě jim jde o to, aby nevymřeli, jako druh. Často vídám typické pojetí lásky, v metru, v tramvaji, na ulici. Dva mladí se k sobě tisknou, vyměňují si enzymy a dotýkají se na různých partiích. Za měsíc je potkáte, každého s někým jiným. Toto podle mého názoru není láska. Přijde mi, že upřímnost, vzájemně sdílené zážitky a city, přátelství, důvěra jsou stavebními kameny lásky. Ty doteky, objímání a podobně jsou jen nadbytečnou okrasou.  

 



Poznámky k tomuto příspěvku
vrtusík (Občasný) - 14.5.2005 > trošku pubertální úvaha :)
<reagovat 
 Jáma (Občasný) - 14.5.2005 > vrtusík> ani bych neřekl...
není tam žádný sex...
naopak je to čistě filozofická záležitost
<reagovat 
wopi (Občasný) - 17.5.2005 > slovo "filosofická" ve spojení s tímhle špatným školní slohem, působí směšně
Body: 1
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.5.2005 >

Nebudu bodovat, omlouvá tě věk.

Ale zase  - bez ohledu na obsah je tam spousta chyb, přátele vidíš PLAČÍCÍ, zvířata jsou ZAMILOVANÁ (hromadně)...

(Obsah mi přijde srandovní, i když to myslíš dobře a pravděpodobně vážně.)

Terminus technikus "typické pojetí lásky v metru" bych klidně zavedla...


<reagovat 
 Jáma (Občasný) - 18.5.2005 > Ztratila> no dobře, mluvnice není moje nejsilnější stránka, to uznávám... ale to co píšu, je můj současný pohled na situaci, věřím, že se promění...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2005 > úvaha je docela dobrá, hrubky strašné
Body: 3
<reagovat 
za oknem had (Občasný) - 26.5.2005 > Když opomenu tu malou hloubku a formu, přeci jenom pravdivý to je. Trochu pubescentní - možná, kdo jinej by takhle přemejšlel víc než mladej člověk? Ale přeci jenom psát o tom sem je trochu absurdní, možná kdyby to bylo v jiný formě nebo tak... třeba nějaká hluboká procítěná básen 8)) Ale sdílim ten názor... Pubescentní had zdraví!!
Body: 3
<reagovat 
čtenář p74 - 13.7.2005 > ad úvaha:

- láska není věc. Pro mě si tím mimoděk vyjádřil tvůj reálný pohled na lásku. Zamysli se nad tím. Napovím ti:
A: Co to tu leží za věc?
B: Jooo, to je ta, no ta, no, jak se jí říká, máma o ní mluví....
A: Myslíš láska?
B: Jo, jasně, láska, poslouchej, to není sranda, to je hluboká filozofická otázka
A: Hej, no, no jasně, jasně že filozofická, žádný sex, nic, jen filozofie
B: Se tím zabývám už ňákou dobu vole, fakt složitý
A: věřim, posledně to na mě rozbalila Káča, sem to nedával
atd. atd.
pozn.: nevím jestli už můžeš oficiálně, ale zajdi si někdy do hospody a poslechni si totálně zpité chlápky jak se baví o lásce a máš svoji úvahu.


ad debata:

- souhlas s woopi(m). Opravdu slovo "filozofie" a tato úvaha na jedné stránce působí střašně.

- až tak nesouhlasím s "za oknem had". Jo něco pravdy na tom je. Ale absolutně ne o lásce, spíš o přetvářce a zneužívání. Kdyby se to jmenovalo "Chci sex a říkám láska" nebo "Lží a přetvářkou k sexu snadno a rychle, aneb Miluji Tě". Potom bych nemohl říct ani slovo...

PS Jáma: nechtěl jsem tě urazit, jen mě tvá úvaha naštvala. Promiň.

<reagovat 
čtenář p74 - 13.7.2005 > Omluva za překlepy, resp. nedoklepy: si --> jsi, čárka atd.

a když už to píšu: zamysli se nad jedním výrokem, který "vyštěkl" jeden velmi známý básník. Jmenoval se Byron a řekl, cituji: "Miluji tě, co je ti po tom!"


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter