Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
putování za hvězdou
Autor: Pes (Občasný) - publikováno 18.5.2005 (15:17:29)

Brodil se vlhkým městem a mnohoznačnými dialogy vesměs o zkouškách a jejich neurčitém průběhu. Cítil jak dešťové kapky naráží na látku jeho deštníku, jemně se do ní vpíjí. Spěchal.

Kam? Mířil někam za svou Hvězdou, která pro něj ztělesňovala absolutní zářivou a pulzující svobodu, kterou nikdy nepřestal hledat. Mířil ke své hvězdě i ve spánku, myslel si. Nevěděl jak onu magickou sílu, kterou se zdráhal nazývat gravitací, pojmenovat. Dotkl se svého přívěsku – ve tvaru mořské hvězdice a představil si ohromnou moc, kterou tušil ve hvězdách a jejich konstelacích. Mířil ke své Hvězdě. Uvažoval. Hvězda (ke které měl tedy namířeno), byl nesmírně jednoduchý tvar – kulatý střed, který expanduje do svého okolí pomocí paprskových přesahů. Podobným způsobem mohl popsat rozcuchanou hlavu po ránu své milované dívky Lucie nebo tak mohl popsat jen její temperament a povahu, tuto formu mohl použít při popisu něčeho tak jednoduchého jako je byt 3+1 (střed obývacího pokoje a přidružené expandující pokojíky a místnosti), mohl tuto formu použít při popisu skupiny přátel (střed povahy vůdce a ostatní členové expandující do okolního světa).   Hvězda – geneticky ověřený tvar – vzpomněl si na hvězdici, která mu vysela na krku. Hvězda – přírodní kompas námořníků, motiv životní inspirace, modla nenávisti…

Když došel na fakultu začalo se už stmívat. Témata jeho úvah začala pozvolna vycházet na jasném nočním nebi a počala svítit bledým světlem. Otevřel dveře kanceláře, odložil tašku na židli. Pustil se do práce.


Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2005 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter