Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Prostě pouze otázka
Autor: Panda (Občasný) - publikováno 30.5.2001 (02:26:34), v časopise 1.6.2001
Tvrdí se,že ON je všemohoucí.

Je tak všemohoucí,že dokáže stvořit i takové břemeno,které by sám neunesl?

Jestliže ano - pak...

Jestliže ne - potom...


Poznámky k tomuto příspěvku
racpav (Občasný) - 30.10.2001 > ...souhlasim absolutne s romannem(4.6.)
<reagovat 
kalice (Stálý) - 17.7.2008 > Člověk si stále staví Babylonské věže,aby... Vůbec nic se za ta tisíciletí nezměnilo. Přitom je všechno stvořeno tak,aby i člověk mohl poznávat a chápat. Jenže my jsme pyšní na to svoje uchopování a nenecháme se uchopit...
<reagovat 
kocourek () - 30.5.2001 > ano, to jsme my, lidé..., neb naše bolest je i jeho bolest, a ta je někdy nesnesitelná...
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 30.5.2001 > Neni clovek...
Neni individualita...

JE


Body: 5
<reagovat 
Buick (Občasný) - 30.5.2001 >
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 30.5.2001 > To je podle mně divná úvaha. Břemena si nevytváříme sami záměrně. Prostě se nám děje něco, co musíme překonávat. V souvislosti s všemohoucím to je podle mě zavádějící.
<reagovat 
Panda (Občasný) - 31.5.2001 > Na straně jedné je tvrzení o všemohoucnosti.
Následuje otázka.
Je divné se ptát?
Je divné hledat odpověď ?
Je divné hledání pravdy ?
Co je zavádějící ?
Pohled z jiného úhlu vyjádřený otázkou v porovnání se zažitou a slepou vírou?
Slepou ve smyslu neschopnosti odpovědět?
Kdo zná odpověď - chápe podstatu - zná pravdu.
Kdo hledá odpověď - hledá pravdu.
Kdo přijal tvrzení - má víru.
Není mým cílem zpochybňovat existenci nebo víru.
Snažím se pochopit a proto se ptám.
Vždyť celý život je vlastně hledání a poznávání.A k tomu patří i otázky a odpovědi.
Jsme tu,abychom se učili.

<reagovat 
farářskej (Občasný) - 31.5.2001 > centaur má recht v tom, že ta souvislost hapruje - pokud přijmeš karmu jako věc, která funguje, tak s tím Všemohoucí (ať už se má jmenovat jakkoli) nemá nic společnýho.
Na druhou stranu si myslím, že si břemena sami vytváříme, ale to už je zase spojený s tou karmou...
<reagovat 
centaur (Občasný) - 31.5.2001 > Panda: ano, to je pravda. Ne nadaramo se říká, že ve filosofii je špatná otázka jenom ta nevyřčená, ale všechno má své meze - a řekl bych, že ten problém, jak jsi ho předložila (totiž jako volba mezi jestli ano, tak... jestli ne, potom) je moc jednoznačně předložený. Jestli chceš, dám si tu práci a najdu ti třetí odpověď :-)
farářskej: no jo, samozřejmě, že velká většina břemen vzniká naším přičiněním, ale musím tě upozornit na jedno velmi důležité slovo, které následovalo (jak to děláš ty s oblibou :) a to je "záměrně!. Myslel jsem tedy, že břemena si nikdy nevytváříme úmyslně.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 1.6.2001 > centaur: jo vidíš, teď na to koukám... nechal jsem se zaslepit svým přesvědčením, že si je záměrně vytváříme vždycky (karma a tyhlety věci), že prostě žádnej problém nevzniká sám o sobě... no nic, tohle bylo nejspíš úplně z jinýho soudku.
<reagovat 
romann (Občasný) - 1.6.2001 > nejlíp by ti odpověděl mistr zenu, ranou holí. Znamenalo by to medituj a nekecej. Pak poznáš. Copak Buh nezakázal si o Něm vytvářet představu? Každá je chybná, protože On je nad námi.
<reagovat 
Čtenář - 1.6.2001 > :)ja take moc nerozumim- Buh spis dokaze to,ze ty bremena jsou lehci. A urcite nam nanalozi vic,nez by jsme unesli. :)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 1.6.2001 > Náhodou to je zajímavá otázka...hodně zajímavá...:)...nicméně odpověď na ní Ti asi nikdo nepodá...:)
Body: 5
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 1.6.2001 > Martin: Buh sam...ano
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 2.6.2001 > i kdyz... co kdyz se mu nebude chtit?
<reagovat 
Panda (Občasný) - 3.6.2001 > Meditace nejsou otázky? Je to mlčení a přijímání tvrzení? Nebo se u toho dá také přemýšlet a tím i pokládat otázky ?
<reagovat 
romann (Občasný) - 4.6.2001 > panda- Buh je gravitace, je břemeno, je tím, kdo ho drží i tebou. Je Vším a současně není. Je něčím úplně jiným, zcela nepopsatelným, mimo cokoliv znáné. Schovává se Sám před Sebou. Proč? To poznáš v meditaci. Ta má mnoho forem.... Na tvoji otázku odpovídám -oboje, jak kdy.
<reagovat 
tragos (Občasný) - 4.6.2001 > "Meditaci prohlašme za Boha", tak pravil Romann....
<reagovat 
tragos (Občasný) - 4.6.2001 > S tím nakládáním břemen a jejich "záměrností" mi tam nějak chybí problematika lidské /subjektivní/ vůle a její svobody ve vztahu k absolutní určenosti běhu věcí skrze božské...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter