Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Spas svou duši z kolekce Nebezpečná místa duše
Autor: vabartos (Občasný) - publikováno 26.5.2005 (01:54:15)

A ráno po pařbě se mi v koupelně zamžilo před očima. Obklopila mě modrá záře a jako bych vešel do jiného světa. Všude plno smíchu, svoboda, hojnost, žádné peníze, člověk měl všechno po ruce, stačilo jen pomyslet. Když jsem si postupně myslel i na svůj mrakodrap a flotilu dopravních letadel, jimiž bych spojil celý svět, aby se každý mohl podívat, kam by chtěl, přišel jakýsi stařík a představil se jako Nejvyšší. Já mu říkám, že je tu přece svoboda a nikdo tu nemůže poroučet. Zahřměl blesk a byl jsem zpátky v koupelně.

Na druhý den jsem se večer zase tak zpil, aby se mi zamžilo před očima. Už jsem chtěl jen cítit teplo domova, přál jsem si najít tu pravou lásku a vychovávat s ní děti. A děti byly skoro už dorostlé, právě studovaly vysokou, v tom vešel do našeho domu stařík, zahřměl blesk, ale chvíli mu to dalo, než jsem byl zas zpátky v koupelně, protože jsem celá ta léta náš hromosvod pečlivě vylepšoval. Jenže je to Nejvyšší, a tak nebylo zbytí. Vrátit se nešlo.

Dalšího rána jsem ěel přímo za Nejvyšším. Sice se chvíli nechtělo zatmít, ale to mě bylo jedno. S neléhavostí jsem mu vykreslil, čeho všeho jsem v životě chtěl dosáhnout. A on mi odvětil, budiž, klidně si o tom sni, ale mně každej den teďka manželka nadává za to, že jsi přece Boží syn a že bys měl spíš spasit lidstvo, než prožívat potřeštěné nápady. Stál jsem jako zkoprnělý. Od té doby jsem přestal chlastat a na pařbách piju jenom džusy a sodovku. Ovocné šťávy jsou prý zdraví prospěšné. Snad ze mě někdy ráno nevyroste jabloň nebo pomerančovník. Na spasení lidstva skutečně nepomýšlím.



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 26.5.2005 > Asi zamlžilo před očima? Já nevim, zamžilo?No je to možný, nebudu puntičkář. Jinak já nevim podle mě by to chtělo trochu dopilovat, ale to je jenom můj názor. Celkově líbilo.
Body: 4
<reagovat 
delikt (Občasný) - 26.5.2005 > Hezká zkazka... :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter