Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Víš s kym spíš?
Autor: Lucie (Občasný,Redaktor) - publikováno 5.6.2001 (00:47:10), v časopise 18.6.2001

Víš s kym spíš?

Tak jsem dneska otevřela včerejší noviny a dozvěděla jsem se, že už je to dvacet let, co vědci objevili nemoc AIDS. Za těch dvacet let se toho moc nezměnilo - vyléčit smrtelně nakažené lidi stále nedokážeme, maximálně tak prodloužit (oficiálně zmírnit) jejich utrpení. V několika článcích k tomuto tématu jsem se dál dočetla, že nejnovějším trendem je rychlý nárůst počtu nově nakažených HIV. Po zklidnění situace v devadesátých letech nastává v jednadvacátém století trend podceňování této nemoci. Že by lidé pomalu otupěli nebo si začali říkat - stejně za chvíli nějaký ten lék už vymyslí, tak proč si tím teď zatěžovat hlavu? Přehledná a nápadná tabulka uprostřed stránky hlásá, že v České republice je virem HIV nakaženo 511 osob. To je dost málo, řeknete si nejspíš, a pokud se nezačtete do příslušného článku, bude žít v iluzi, že u nás se v podstatě nemůžete nakazit. Když si ale s trochou trpělivosti v článku najdete, že odhady celkového počtu nakažených jsou desetkrát větší, tedy kolem 5 tisíc osob, uznáte snad, že už to zas tak málo není. 
   

   Zastávám stejný názor, že lidé tuto nemoc podceňují. Mezi svými vrstevníky vidím, jak se přistupuje k problému AIDS - povrchně a lehkomyslně. Převládá názor - "Dokud mě něco podobnýho nepotká, nemá cenu si s tim lámat hlavu". Na rizikový příležitostný sex se hledí jako na skvělou zábavu a po mě potopa. Jít na testy? Blbost - "O čem nevím, to mě nemůže trápit." S rozšířením ženské hormonální antikoncepce se navíc přestávají používat kondomy. Námitka - "Žádnej rozumnej člověk si přece nenechá kvůli jedný noci zkazit celej život!" Ne ale každý, především mezi náctiletými, je rozumný a pak je tu ještě jedna ošemetná věc - vášeň. Jakožto účastník sexuálního života vím, co to znamená propadnout vášni. V takových chvílích je rozum na hony daleko a ani největší hrozba v podobě zkaženého zbytku života nedokáže zastavit rozjetej vlak. Nezbývá než myslet dopředu. Chtěla bych vám všem vřele doporučit myslet dopředu, protože věřím, že je velká škoda zahodit život kvůli jedný hloupý noci vášně. Nechci vám ubírat jednu z nejkrásnějších slastí života, ale než jí propadnete, zařiďte se prosím podle vědomí, že KAŽDÝ může být positivní.



Poznámky k tomuto příspěvku
Couperfield (Občasný) - 18.2.2004 > Positivní byli lidé naposledy před rokem 1957, kdy se psala předposlední pravidla pravopisu :-) Od té doby jsou pouze pozitivní :-)
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 18.2.2004 > nikde není zakázáno používat s místo z až dosud....
<reagovat 
Čtenář - 5.6.2001 > nejlepší by bylo zavřít se doma, nebo do skleníku... vždyť je tolik věcí, před kterými je nutné se chránit, že kdybychom to důsledně dodržovali, nemohli bychom vůbec žít... neříkám bezhlavě a bezmyšlenkovitě propadat všemu, třeba nevázanému sexu, ale pokud počítáme s tím, že se můžeme nakazit, tak co?
Body: 1
<reagovat 
baab (Občasný) - 5.6.2001 > Tak nic ty troubo, myslím že takových jako ty je spousta ... je fakt, že opatrnost jde stranou a sex dosahuje vrcholu, všude se mluví o sexu, o rizikách už míň a nikdy člověk neví, s kým vlastně spí, spíš teda s kým spal jeho partner. Trochu jistoty je, když vím, že jsem pro toho druhého ten první a on je tím prvým pro mne ... dávejte si bacha lidičkové, ale užívejte života, jak se dá
Body: 5
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 6.6.2001 > Mě se Tvůj článek, Lucko, moc líbí. Dokonce bych hádal, že je to s tím odhadem podceněné. Podle některých údajů ten odhad může být daleko větší.
Každopádně se mi líbí, že se tady tímto tematem někdo zabývá.
S HIV budou ještě veliký problémy. :c(
Body: 5
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 6.6.2001 > Tohle spis patri do Fora, ale kdyz uz jsme v tom...
Lucie : konecne poradne slovo do pranice, jak to rekl Samildanach, zaplat Buh, ze se tim nekdo zabyva.

Ctenar 5.6: Uvedomujes si, ze prave diky ignorantnim lidem jako si ty se AIDS siri?
Kdyz s tim pocitas, cert te vzal, ale co ta rada lidi, ktere prave ty potom prasacky nakazis? Rikavalo se "zastrelit".
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 6.6.2001 >
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 6.6.2001 > Já to osobně nepodceňuju, ale když mi má zhasnout svíčka, tak můžu dělat co chci, a stejně proti tomu nenadělám vůbec nic.
Jediný řešení je stejně bejt věrnej... ale když už vám HIV dokážou nacpat pod kůži i při krevní transfúzi, tak snad jedině to modlení. Každej den může bejt poslední...
Jdu s tím na Fórum, bude to lepší než debaty o tom, kde zrovna napadl sníh...
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 6.6.2001 > andre: prosimtě CO jako není tak....?
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 6.6.2001 > Z fóra

Jo ta stoprocentnost kondomů je slušnej závar :

Mírné citace ze zdroje který jsem našel tady
:

Existují dva druhy kondomů - latex a zvířecí blány (kůže). Zatímco zvířecí kondomy nejsou vhodnými prostředky proti ochraně před virem HIV tak u u ochrany latexem je to sporné. Studie, které byly prováděny (Centers for Disease Control - CDC) se zastavují na čísle 99%. Tyto studie měli ale nedostatky co se týče počtu zkoumaných vzorků a nebyla ani vhodně provedena "simulace" (no to je slovo) pohlavního styku.

Póry v latexu jsou velké 5 mikronů a virus HIV je velký 0,1 mikronu. Což je na první pohled docela závar. Proti tomuto faktu, ale svědčí to, že kondomy se vyrábějí dvouvrstvé, takže by měli tyto póry být překryty a za druhé jde o povrchovou tensi (což asi znamená, že se virus ve vodní suspenzi zvětší, ale nejsem si tím jist protože tomu nerozumím).

Ve výsledku jde spíš o nakažení díky tomu, že kondom praskne, roztrhne, nebo se sklouzne. I když pár virů HIV může proniknout skrze póry, riziko infekce je velmi malé.

Dále se v článku píše o četnosti poškození kondomů : z 2414 testovaných se poškodilo 60 (2,5%). Dále o studiích prováděných na nakažených lidech.......atd atd atd. Myslím, že stojí se na to kouknout, ale trochu to ve mě vzbudilo pocit přemrštěnosti.


Další zdroj

třetí zdroj
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 6.6.2001 > Někdy mi to Lucko připadá, jakoby na nás lidi útočila sama příroda za to, že máme snahu degradovat jisté hodnoty....pokaždé se o nás v jistém smyslu svět staral, někdy krutě, ale pokaždé tu všechno mělo svůj účel a smysl...nevím, někdy mi to tak připadá...
Body: 5
<reagovat 
silkshark (Občasný) - 6.6.2001 > A bude hůř! Mrkni se na procenta v Africe, připočti tamní nízkou hygienu, špatnou stravu a negramotnost; nezapomeň že africké rodiny prodávájí své leckdy již nakažené děti do otroctví...nic moc, co? K Martinovi: To co říkáš je jedna z verzí některých biologů... K farářskýmu: v tomhle bych na modlení vůbec nedal a spíše věřil biologům že si s tím poradí!
<reagovat 
Kniga (Občasný) - 6.6.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Krysa () - 18.6.2001 > A myslíte si, že my, lidi, si ten lék zasloužíme?! Úplně s tebou, Lucko, souhlasím. Většina z nás to podceňuje. Důvěra je sice hezká věc, ale jak se říká: "Důvěřuj, ale prověřuj." Měli bychom se všichni nad sebou zamyslet, do jakého světa chceme přivádět své děti. I vášeň se dá do jisté míry ovládnout. Bolí to, ale dá se. Takže lidičky, je to na nás.
<reagovat 
SShane (Občasný) - 18.6.2001 > Kondom "TOTEM"novy spolehlivy kondom pro vsestrane pouziti...jen pro cleny Lorety!
Nutne potvrzeni o zaplaceni rocniho prispevku.
Zavadeci cena 1 ks /10 kc,-
Pouze do vyprodani zasob.

:-))))))


Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 19.6.2001 > souhlas s krysou-vasen se da ovladnout-respektive da se predejit,aby k necemu mohlo dojit:-). Toto je jen vrchol ledovce,ale lek to nevyresi. Vysresi to jen nase chovani- mozna misto "Vis s kym spis?" "Musis spat s kazdym?"
<reagovat 
efa (Občasný) - 3.8.2001 > How gonna make my life when Im positiv - is it gonna be a negativ?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter