Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Zpráva z....večírků z kolekce Tlachy
Autor: nečekaná (Občasný) - publikováno 22.6.2005 (14:34:00)
následující v kolekci>
 

Firemní večírky, to je věc. Čas od času přemítám, proč vlastně existují. Možná je záměrem popovídat si při sklence vína a obloženém talíři se svými obchodními partnery v uvolněné atmosféře. Nebo prezentace firmy ve smyslu “já na to mám”, snad se i tímto způsobem nějak utrácejí peníze z rozpočtu pro daný rok (v případě těch vánočních večírků). Prakticky to ovšem vypadá tak, že jde o chléb a hry. A když si člověk tohle uvědomí, je mu, jako kdyby si povolil knoflíček u krku těsné košile.

 

Nemám moc pozvání na tyto akce, jen pár, ale stačí to. Za poslední rok jsem jich, hlavně ze zvědavosti, absolvovala asi 20. A jak by mohla vypadat zpráva z této potulky?

Ideální je tam nikoho neznat. Jen tak se vyhnete debatám o práci nebo o rodině s lidmi, které to vlastně vůbec nezajímá. Jen tak můžete ostatní pozorovat a nasávat atmosféru. Jen tak se můžete uklidit do koutku, popíjet višňovku a klít.

 

Zjistila jsem, že: nemám ráda kaviár, olivy, uzeného lososa, že stále neumím jíst na veřejnosti špagety a obírat kuře, a také, že spousta žen se neumí oblékat, že muži stále častěji voní, že nadřízené a podřízené poznáte při rozhovoru už z dálky, že se dnes lidé na takových večírcích vůbec nebaví o politice, o kultuře – vede sport, peníze, sex. (A práce.) Že obsluhující personál je pěkný a vzrušující, muzikanti průměrní a lidé co mají proslov neumí srozumitelně mluvit do mikrofonu. Že po určité hodině a dávce alkoholu se lidé párují, svlékají, vřískají a tancují, prostě jako to dělali vždycky.

 

Jídlo je základ. Klasikou jsou obložené velké mísy nebo tácy se šunkou, sýrem, vejci, zeleninou okrasně vyzdobenou, kus prasete, které okrajuje kuchař v čepici, mini dortíčky a mísy s ovocem. Na lepších večírcích jsou bufety s teplým jídlem, kde vám na talíř naloží nač si ukážete. Když těch večírků obejdete víc, všímáte si způsobů JAK je to jídlo podáváno. V galerii Miró na Strahově v Praze, gotickém prostoru, mě naprosto uchvátil jeden obrovský tác. Bylo to vlastně zrcadlo zasazené do rámu jako obraz, položené na servírovacím stolku a jak z něj lidé postupně odebírali, v zrcadle se objevoval krásný gotický strop galerie.

 

Pití je neméně důležité. Tradičně bývá v nabídce pivo (na tom Strahově si mniši sami pivo vaří, je černé a hutné, vrchní dotáčel jednu sklenici čtvrt hodiny, jak pomalinku pěna klesala) a víno. Chudší společnosti už nechají tvrdý alkohol hosty platit, ti bohatší si pozvou dva rozverné míchače, kteří dělají koktejly na požádání úplně jako Tom Cruise ve filmu Cocktail. Blbá je ochutnávka archivních či značkových vín – fronty jako v supermarketu a nakonec dostanete jen slzu, kterou si vychutná asi jen prvotřídní znalec. Ochutnávky vynechávám.

 

A taky jsem zjistila, že si pořád ráda hraju. Protože lidé nemůžou na takovém večírku jen žrát a chlastat, to dá rozum. Je to přece KULTURNÍ AKCE, takže se předvádějí různé pěvecké a taneční soubory, zakoupí se představení Zdeňka Izera, který to sfoukne s rutinní grácií (mimochodem mu a jemu podobným nezávidím přiopilé hecování, ať předvede to, co v televizi). Tančí většinou ženské, ono se na to asi lépe dívá. Kankán, latinu, nebo teď tak oblíbené břišní tance. Ale! Hlavně, hrají se hry, soutěží se o věcné ceny. Při jedné takové jsem se v šipkách umístila mezi ženami na prvním místě a vyhrála triko, při vědomostní soutěži “Co všechno víte o jisté firmě” zase krabičku ručně dělaných bonbonů. Zajezdila jsem si v Audi závodní rychlostí, a jednou, šmarjá, teď si to uvědomuji, hrála na piáno a zpívala asi stovce lidí. Získání bonbonů bylo legrační, za to vlastně nemůžu. Dostala jsem se do skupiny, kde jeden člověk znal všechny odpovědi na dotazy typu: “V kterém roce uvedla naše společnost na trh čip číslo 15F/327?”

 

Člověk by neřekl, že se to může stát, ale někteří lidé se dokonce podělí i o svůj světonázor. Uchlácholeni zřejmě tím dobrým jídlem, pitím a tombolou, pustí si pusu na špacír. Dost z nás by to vůbec dělat nemělo, nebo se aspoň opít tak, aby si to druhý den nepamatovalo. Takhle jsem se celkem zbytečně hádala s jistým šéfredaktorem jistého měsíčníku o potřebnosti úvodníků. On si myslí, že je stejně nikdo nečte, takže tam může beztrestně povídat cokoli. Zároveň to ale musí být nenáročné, takže cokoli nenáročného, co stejně nikdo nečte. K tomu ještě, aby tomu každý rozuměl, to už máme cokoli nenáročného, co nikdo nečte, podaného tak, aby tomu každý rozuměl. Na konci seznamu došel k tomu, že není větších idiotů, kteří čtou úvodníky a on za svůj mrzký peníz (tipuji od 35.000 výše) plýtvá časem a talentem. Znám pár úvodníkářů, kteří dokážou napsat malé umělecké dílo. On je neznal. Proč taky.

 

Karikaturista na posledním večírku byl pro mě novinkou. Nechtěl mě namalovat reálně, ale prý mě udělá aspoň hezčí. -Byl vtipný. Protože se taky pokouším malovat, umínila jsem si, že musím zvládnout aspoň velké frňáky a rty jako Mick Jagger, abych se mohla posadit na Karlův most a moci si přilepšit.

 

Ještě pár zajímavůstek:

 

Ředitel českého zastoupení Nadace Konrada Adenauera, mluví neodolatelně česky s německým přízvukem a rád používá archaismy.

 

Socky se vyznačují tím, že snědí všechno a chodí si třikrát, otrlí večírkáři chodí pořád a nikdy nedojí, co si nabrali.

 

Nepřitažlivé ženy, ochomýtejte se kolem fotografů, je velká naděje, že odejdete domů s vizitkou na někoho, kdo vás nafotí jako bohyně.

 

Ti, kdo konzumují šampaňské a jahody jsou první opilí.

 

Zjistíte, že nikdo z přítomných nemá svoji práci rád.

 

 

 

To je asi tak všecko. Jo a v tombole jsem vyhrála první cenu.



Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 22.6.2005 > podle žádosti zviditelňuji
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 22.6.2005 > drfaust> Děkuji, pro příště to snad zvládnu sama. :-)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 22.6.2005 > :-))
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 23.6.2005 > mně se líbí jak je to smutné...nová doba,není to moje planeta.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > buryzon> Ano, souhlasím.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > buryzon> No ne, ty jsi na mě milý. :-) Ehm, ono to bude asi postižení zaměstnáním, než bůhvíjaká invence. :-)))
<reagovat 
Zrzohlávka (Občasný) - 23.6.2005 >

mno, mně se to zdá zajímavé...Nechci urazit (páč v tom pravděpodobně žiješ), ale tady to působí jako popisek nějakých exponátů v muzeu...(nutno podotknout, že zvrhlém muzeu)

jo, docela trefně jsi městskou snobárnu zachytila - totiž takovým způsobem, kterým dost nuceně žije(me) víc lidí...Třeba ti, pro které je "přetvářka" skorem nadávka, ale přizpůsobivost, loajalita a konformita denním chlebem.

Chytré rady do kariérního života...

Usmívej se, dělej to, co ostatní a na nic se neptej...FUNGUJE TO TAK?


<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 24.6.2005 > Zrzohlávka> Nemůžeš mě urazit, protože mi na tomhle způsobu života nezáleží, zajímají mě jiné společnosti. Já si ráda hraju a pozoruju okolí, v tomhle směru jsem byla spokojena.
"Usmívej se, dělej to, co ostatní a na nic se neptej...FUNGUJE TO TAK?" Někde ano, někde ne. Nakonec záleží na tobě, co uděláš. :-) Díky za poznámku.
<reagovat 
čtenář gretka - 25.6.2005 > bolo to super
<reagovat 
Čtenář - 26.6.2005 > Dobrá charakteristika. Mám radu. Nechoď tam, jako já. Ev. pobyt zredukuji na velmi, ale velmi krátkou dobu, tak na jedno pivo. Těším se na další postřehy. Třeba vánoční posezení, nebo různé oslavy. To bývá taky boží.
<reagovat 
iKerim (Občasný) - 26.6.2005 > Zapomněl jsem se přihlásit. Takže četnář z 26.6. jsem já. A teď body.
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 26.6.2005 > iKerim> Jů, děkuju. Jsem ráda, že jsi místní. :-) Znáš tyhle večírky? Já znám i ty vesnické, které jsou mnohem zajímavější.
<reagovat 
 iKerim (Občasný) - 26.6.2005 > nečekaná> 

I to má svá rizika. Už ses tam někdy prala?

 


<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 26.6.2005 > iKerim> Na vesnických? Ne. To je spíš výsadou kluků, ne?
<reagovat 
 iKerim (Občasný) - 26.6.2005 > nečekaná> Jo, některých. Takže raději zase to foto.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 29.6.2005 >

:)

jsi jednoznačně zvídavej typ.)))


<reagovat 
buryzon (Občasný) - 23.6.2005 > g k
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > buryzon> Díky. :-) Je to raketa na squash. Kdybych fotila, zahltila bych Totem sérií Raketa.
<reagovat 
 S.P. (Stálý) - 23.6.2005 > nečekaná> TAK TA TVÁ KARIKATURA JE FAKT VYVEDENÁ... A SQUASH JE SUPR ULÍTÁVÁM NA TOM UŽ PŮL ROKU.
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 17.7.2005 > nečekaná> Skvoš je takovej milej, buržoazní sport... dovedu si představit, jak ty pánové z vedoucích pozic na večírku emotivně hodnotěj kvality svejch raket.:)
Body: 4
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > S.P.> Podrobněji je ještě lepší. Mám ji na A3, ale neumím ji sem nacpat tak, aby se otevřela ve větším formátu. / Jo, hodlám squash provozovat, když už jsem vybavená.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 17.7.2005 > agovirin> :-)) A převislá břicha se jim natřásají, oslabené paže třesou, pot si razí cestičky jejich podnikatelskými sestřihy a, můj bože, páchnou! Při sportu se totiž odplavují i superznačkové voňavky.
<reagovat 
 S.P. (Stálý) - 23.6.2005 > nečekaná> KDYBY MĚL ČLOVĚK PROVOZOVAT VŠECHNO NA CO JE VYBAVENÝ...
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > S.P.> No, lidi se spíš cpou do toho, na co vybavení nejsou. Říkají tomu, že si rozšiřují obzory, poznávají své možnosti, a tak podobně.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 23.6.2005 > S.P.> A vůbec, kde je nějaké hodnocení mého textu? Slovní?
<reagovat 
 S.P. (Stálý) - 23.6.2005 > nečekaná> TO PIVO NA STRAHOVĚ JE POVĚSTNÝ.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.7.2005 > vadí mi žánrová neukotvenost textu, začátek je docela svižný, člověk si říká "á, to bude příjemně uvolněný fejetonek" ale pak už se to poněkud rozplizává

respektive syžet veškerý žádný

první tři odstavce jsou dobré, pak je to výčet toho, co člověk na večírcích potká, nějaké osobní vtipné zážitky, na závěr se to snažíš zase trochu kočírovat, ale chybí tomu.. ju, už vím, pointa :-)

myslím, že název kolekce je vhodně zvolený, vůbec bych se pod tímto textem takhle nerozepisoval, ale na tvé požádání teda jo, no.. ale myslím, že je to jako kdybych nadával, že se mi do favorita nevejdou čtyři jízdní kola

jinak mám rád kaviár, uzeného lososa, na olivy musím být zhulený, špagety jíst umím a kuře dokážu obírat neuvěřitelně decentně, k vůni nepotřebuji voňavku a .. tento text by se docela chytnul třeba ve Šťastném Jimovi
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 19.7.2005 > Emmet_RAY> Šťastný Jim, tos mě dostal.
Tohle psaní je jen taková dojmologie. Taky vidím, že se mi tam nepodařilo dostat pohled, jak to říct - mírné opovržení. Spíše pohled komentátorský, který si trochu svrchnu všímá jak celku tak detailu. Mírné proto, že nikomu neberu nárok bavit se na večírcích.
Díky za poznámky. :-)
Jo a vůně, které mám ráda, nejsou ty uměle vyrobené...,-)
<reagovat 
Moksha (Občasný) - 29.8.2005 >

Mě se to líbí. Odstavec o člověku, co píše úvodníky mě pobavil. A vůbec je to celý vtipný a povedený.


Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 29.8.2005 > Moksha> Díky. :-) Toho člověka budu příležitostně sledovat, tuším, že mi ještě poskytne látku k psaní. ,-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter