Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
LEHKOST OKAMŽIKU z kolekce Mrtví by neměli vstávat z hrobů
Autor: Rony Rubinek (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
fanýs (Občasný) - 25.6.2005 > To byl zážitek. (Myslím, ta povídka.)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 25.6.2005 > fanýs> Opravdu? Tak to je dobře, děkuju moc.
<reagovat 
net (Občasný) - 25.6.2005 > ...A moje loď proplouvá, kličkuje mezi všemi těmi diagnózami, jako by se jí to ani netýkalo, jako by splynula s šedí místních zdí a nářkem ostatních pacientů...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 25.6.2005 > netinka> Děkuju!
<reagovat 
wopi (Občasný) - 25.6.2005 > hustý, opavdu...................
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 25.6.2005 > wopi> Děkuju, zkusila jsem to z týhle stránky věci. Přiznávam, že morfium se podává při tumoru a jiných nádorových onemocněních, u leukémie si nejsem jistá, jestli je to košer, ale opravdu jsem jinou léčbu proti bolestem na internetu nedohledala. Ale určitě se ještě podívam a poptam.
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > Morfium připadá v konečném stadiu leukémie v úvahu.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 26.6.2005 > Opět skvělé.
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > fungus2> Děkuju ti.
<reagovat 
poel (Občasný) - 26.6.2005 > úžasné !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > poetor> Děkuju! Jsem totiž pro blazeování a tečka! Ale musim říct, že jsem něco opravila, protože Emmet mi radí vždycky dobře, i když mě občas pěkně ...
<reagovat 
zirael (Občasný) - 26.6.2005 >

Asi bych podpořila Emmeta - jakkoli to nedělám často ;-) Určitě má pravdu s těmi stohy přirovnání - jednak brzdí děj, což by ještě prošlo, a jednak tam jsou vlastně zbytečná (díky nesrozumitelnosti ztrácejí tu základní funkci - přiblížit atmosféru). Dar pro jazyk máš, ale stálo by za to zacházet s ním trochu uváženěji.

Na druhé straně druhá půlka jede, obsah vůbec není špatný a v zásadě je to to nejlepší, co jsem od tebe kdy četla :-)


Body: 4
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > zirael> Ok. díky.
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 27.6.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.6.2005 > prymytyf> 

Vřelý dík.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.6.2005 >

Mne sa to páči, ako poviedka, najprv som si myslela, že sa jedná o výpoveď ťažko chorého, potom sa do toho prekvapivo zamotal aj dej, ale bol iba súčasťou výpovede.

Trochu na tom, čo napísal Emmet_RAY bude, ale skôr ako varovanie, že do dlhej prózy, ako je román, treba ubrať na obrazoch, tu to nevadí.

Práve teraz sa mi stalo, že som čítala poviedky od autorky, ktorá je skôr poetkou. Najprv ma fascinovalo, ako básnicky ich napísala (úžasné obrazy, úžasné pohľady), potom som z toho bola prejedená, takže dlho po nej nesiahnem - pri kudrlinkách je dĺžka veľmi dôležitá - málo čitateľov, poéziou ladených, sa nepreje, ale ostatní áno.

Myslím, že ešte stále experimentuješ, než sa pustíš do väčšieho diela - stále mám pocit, že ťa ťahajú romány a asi máš už aj rozpracovaných niekoľko dejových línií, len sa cibríš v štylizácii, aby to prežilo. Čiže tu trošičku ubrať (nedaj na mňa, rob, ako cítiš, fakt, naozaj, cit na prvom mieste v umení), ani nie tak v štýle, iba trošku menej odstatvcov pred dejovou a za dejovou líniou - až to bude román. Bežne sa autori zvyknú v románoch vykekešiť tým štýlom, že jednu, dve časti obetujú na svoje srdcové rozplynutie a ostatné nechajú plynúť v strohom tempe, napríklad. Ale ty kekeš po svojom, máš na to :). To je už o tom, že si to môžeš dovoliť :))).

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.6.2005 > maxima gali> Moc ti děkuju. Jsi čtvrtý člověk, který mi to tvrdí, tudíž jsem změnila názor a souhlasim s vámi všemi. Uberu kudrlinky, je fakt, že co je moc to je moc. Ano, máš pravdu, že se teprve vypisuju. Snažim se tu co nejvíc naučit, pak bych zkusila delší prózu, vlastně už teď bych chtěla, na román si troufnu až tohle vychytam, ale to bude zase jiná dřina, daleko větší, absolutně nemam tušení, jak dlouho by mi trvalo to napsat. Rok určitě.
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 27.6.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.6.2005 > Lumig> Děkuju.
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 27.6.2005 > nevím co říct, oslovilo i s tou diskutabilní blazeovaností
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.6.2005 > sasana> Děkuju ti moc. těch přirovnání tam bylo opravdu mnoho, tak jsem některé věty vyškrtala. Ale zase úplně se toho přikrašlování zbavit nechci.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 28.6.2005 > No nebudu to bodovat ani moc hodnotit. Necítím se být dostatečně objektivní.

Čekal jsem něco úplně jiného...to nevadí, právě tuhle vlastnost mám u tebe rád - dokážeš překvapit. Ale rozhodně mi to nepřišlo tak prožitý jako ta básen, kterou si nedávno uveřejnila. V ni to bylo...tady ne. Nepřišlo mi to prožité.

Měl bych se přiznat, že ze začátku jsem měl hodně velký problémy s udržením pozornosti(ale dnes jsem pekelně znaven). Některé ty tvé přirovnání jsou opravdu až podivné a neumím si je ani vzdáleně představit. Jiné se mi ale zase opravdu páčili(např:"a z jeho neposlušných molekul stavím příď svého sebevědomí"-pěkné)

Víš opravdu jsem čekal něco úplně jiného...více pocitové. Ano ty pocity mi chybý...celá ta pointa s tlustuškou mi přišla tak strašně povrchni. V nemocnici hrají prim pocity a lidé to jen dokreslují.
Chybí mi tam strašně moc ty pocity...opravdu moc..
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.6.2005 > DondedoG> No vidíš, co člověk, to názor, nevadí, prostě se nezdařila nebo neoslovila. Já nevim, pocity tam byly, ale dobře, beru a děkuju.
<reagovat 
anonymous (Občasný) - 1.7.2005 > Mě se ty kudrlinky líbí. Připomínají komerční prózu. Námět je zajímavý, nijak přehnaný.
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.7.2005 > anonymous> Děkuju ti moc.
<reagovat 
Valin (Občasný) - 7.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 7.7.2005 > Valin> Děkuju ti mé druhé očko!
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 26.6.2005 > uf.. ne, ne, ne..

první polovina je otřesně napsaná, opravdu

klasickou chybou začátečníků je, že se snaží "napodobit velkou prózu" - takže ty každou větu zaplácáš spoustou umělých přirovnání, takže se věčně "opájíš hořkým čajem pozitiv, který ti předhazují jako nejchutnější kost pro prašivého psa" - slyšíš jak hrozně to zní? a to je všude, na každém řádku aspoň jedna taková pitomost, takže to místo příběhu připiomíná spíš životní příběh psaný pro Cosmopolitan nebo něco podobného

říká se tomu vata - a pakliže autor vatuje a vycpává text podobným jazykem při popisu krajiny, či okolí vůbec, tak se to ještě dá s přivřením očí přežít, ale pokud se to stane součástí monologu/myšlenek vypravěčky, tak už je to na pováženou

také bych se asi být tebou trochu snažil co se týče použité slovní zásoby, začínám být docela alergický na obraty, které ve svých povídkách používáš až moc často

- často něco těhotní, nevím proč, ale i tady máš zase obtěžkání a lůno
a to už vůbec nemluvím o podpatcích, které freneticky klapají taky nějak podezřele často (ale toť můj dojem, třeba se pletu)

tolik k první, mizerně napsané půli

ta druhá se mi už líbila mnohem více, asi proto, že ses konečně začala věnovat příběhu a ne těm pitomým obratům

výborní jsou oni bratři, krom dozpěvu - tedy té části písničky o Bohu a pekle - to myslím mělo zůstat nedopovězeno, k domyšlení čtenáře

"Jediné, co zůstává, je zmrzačený čas, který se povaluje všude kolem." - perfektní závěr
Body: 3
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > Emmet_RAY> Jasně, neumim si představit, jaké může mít člověk pocity, hořký čaj pozitiv - plané naděje, kterými se jí ostatní snaží povzbudit. freneticky, těhotenství, lůno, asi nějaká psychologie vycházející ze mě, věci, které se mě momentálně týkají, ale je to fakt, dam bacha. Pokud to působí jako životní příběh z Cosmopolitanu(je fajn, že ho čtou i chlapi, já ho znam ale jen letmo), je to dobře, chtěla jsem se do toho zkusit vžít, takže jsem spokojena. Napodobovat velkou prózu, já jsem asi vedle, o to přece jde, ne? Učit se, zkoušet, experimentovat. Ostatně kdo nenapodobuje? Když občas čtu nějaké povídkové soubory, bývá tam vyjádření o autorech, hodně tam píšou, že je to ovlivněno tím a tím slavnějším autorem (Hlas krve - namátkou). Já nevim, mam pocit, že snad poprvé s tebou nesouhlasim. Mam tu vatu docela ráda, ale s těmi opakujícími se přirovnáváními, to je fakt. Říkala jsem si, že když čtu více povídek od jednoho autora, taky se dost opakuje, slova, postřehy..Nevim no, ale děkuju za názor.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.6.2005 > Rony Rubinek> souhlasit samozřejmě nemusíš

ale já si zas rozhodně nemyslím, že cestou k úspěchu je někoho napodobovat (pakliže se nechceš živit tak, jak to zobrazoval Almódovar v Květu mého tajemství)
- napodobování je epigonství, napodobování je pouhá imitace

v první půli je tam těch "literárních" obratů jak nasraných a já jako čtenář jsem se jimi cítil spíš obtěžován - místo abych si mohl náležitě vychutnat "naturálno" nemocničního prostředí a onu cynickou a nevšímavou krutost lidského konce, tak mne neustále z atmosféry vytrhovala právě autorčina snaha atmosféru budovat.

Což je škoda, protože v druhé polovině to šlo najednou celkem samo.

a je rozdíl mezi být někým inspirován, ovlivněn a jen napodobovat

já když čtu soubor povídek od jednoho autora, tak se neopakuje nikdy víc než je zdrávo - toť důkaz, že je to dobrý autor (koneckonců např King: Čtyři roční období - tam je vůbec dost těžké poznat, že to psal jeden člověk ;-))
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > Emmet_RAY> No jasně, ale já nikoho nenapodobuju, inspiruju se jen zřídka, to je možná chyba, mam ale zas celkem bujnou fantazii. Někde jsem od tebe četla, že Kinga nemusíš, ale možná se pletu. Čtyři roční období jsem nečetla, viděla jsem pár filmů, četla pár povídek a můj názor je, že jemu se tam zas opakujou motivy vraždících nebo jinak zhyzděných dětí...ale četla jsem toho pár, nemůžu soudit, o tom, že je výborný autor není pochyb, určitě si od něj ještě něco přečtu. U Poea jsem si zase všimla stále se opakujících kataleptických stavů, zase soudim dle té jedné sbírky, kterou jsem četla.Teď ti asi udělam radost, nevim kdo byl Almódovar, ale dohledam si to, jen tak, abych se přiučila. Ano, imitace, je jich všude spousta, nemam pocit, že by se mě to týkalo, ale fakt je, že toho už bylo napsáno dost. Například vize konce světa, taky tu jednu mam, ano, to je určitě imitace, protože shodou okolností jsem zrovna dneska četla jednu, o které jsem si myslela, že mi je povědomá a ono to bylo od úplně jiného autora, ačkoliv námět je dost podobný. Ano, spousta děl jsou imitace. I dobrá díla bývají taková, jelikož autor měl tu smůlu, že se narodil o pár století později. Všechno určitě ještě nebylo napsané, ale ať přemýšlim jak chci, tak mě nenapadá nic a nikdo, kdo by přišel s něčím novým, neotřelým.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.6.2005 > Rony Rubinek> jenže ty pořád mluvíš o něčem jiném než já

tady nejde o to, že Poe psal o katalepsii (Předčasný pohřeb si pamatuju, nevím kde všude jinde, ale rozhodně to takto zobecňovat u tohoto autora nemůžeš)

každý soubor povídek by měl mít nějaký leitmotiv, u tebe je to třeba smrt, to je v pořádku, to co jsem kritizoval nebyl námět, ale to jak jej zpracováváěš, tedy za pomoci nedostatečné slovní zásoby, kde se jednotlivé obraty často v různých povídkách opakují

a vůbec jsem neřekl, že napodobuješ někoho konkrétního - netvrdím že někoghho kopíruješ, jen jsem řekl že to je snaha "napodobit velkou literaturu" - tedy pojem spíše obecný

a měl jsem na mysli tu nepřirozenou blazeovanost

např:

"Je to přestavěný klášter, ta klinika, na které se teď nalézám. Postavili ho mniši v jedenáctém století a o sto let později vyhořel v křižáckých válkách. Všímavost a zvědavost se stala v posledních letech mou silnou stránkou. Jediné, co mě zde překvapilo je, že pokoje JIP se nalézají v nejzašších koutech kláštěra, nebo chcete-li nemocnice, která se tyčí nad malým pahorkem města X. Také jsem se docela těšila na soukromou smrt v osamění a místo toho na mě zírají dvě malá neútulná lůžka, která dávají tušit, že umírání se nebude konat diskrétně o samotě. Budeme tedy s někým popíjet svou smrt po malých douškách a soupeřit, kdo v tomto mejdanu vydrží více narkotik."




<reagovat 
 čtenář miki23 - 7.12.2006 > Rony Rubinek> Jenom jsem nakoukl do tý povídky, pak na hodnocení a nemůžu souhlasit s autorčinným názorem na kritiku.
Rony Roubinek by zasloužila roubík a baštonádu!
Někdo Ti něco vytkne a Ty buď nevíš co, nebo na to teda fakt nemáš co říct. V tom případě mlč. Já sem ani ne patřim a to už "mám" co říct! Je kurva jedno jestli má nebo nemá rád Kinga, ale šlo o to, jaký to dílo bylo po stránce řemeslný.
Přestaň žbleptat kraviny vo tom jak tě nezajímá cosmopolitan, protože ho nikdo nemusí číst aby věděl že
to jsou sračky! Radši reaguj na to co je Ti vytýkáno
a budeš i na "kolemjdoucí" čtenáře působit mnohem
profesionálnějc. Tim končím a jestli se chystáš
mojí reakci vyvrátit kecama: "Já nechci působit profes..." a tak podobně, opravdu nepiš!
Přeju hodně zdarů míň zmuchlanejch stránek pod stolem!


<reagovat 
 čtenář miki23 - 7.12.2006 > Rony Rubinek> Jenom jsem nakoukl do tý povídky, pak na hodnocení a nemůžu souhlasit s autorčinným názorem na kritiku.
Rony Roubinek by zasloužila roubík a baštonádu!
Někdo Ti něco vytkne a Ty buď nevíš co, nebo na to teda fakt nemáš co říct. V tom případě mlč. Já sem ani ne patřim a to už "mám" co říct! Je kurva jedno jestli má nebo nemá rád Kinga, ale šlo o to, jaký to dílo bylo po stránce řemeslný.
Přestaň žbleptat kraviny vo tom jak tě nezajímá cosmopolitan, protože ho nikdo nemusí číst aby věděl že
to jsou sračky! Radši reaguj na to co je Ti vytýkáno
a budeš i na "kolemjdoucí" čtenáře působit mnohem
profesionálnějc. Tim končím a jestli se chystáš
mojí reakci vyvrátit kecama: "Já nechci působit profes..." a tak podobně, opravdu nepiš!
Přeju hodně zdarů míň zmuchlanejch stránek pod stolem!


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 26.6.2005 > Emmet_RAY> 

Samozřejmě nesoudim Poea, to bych si nikdy v životě netroufla, pro mě je to zdaleka nejlepší autor, jakého jsem kdy četla, ano, máš pravdu s tou sbírkou. Předčasný pohřeb byl dobrý, má tam i lepší, četla jsem Hadí jáma a kyvadlo - soubor.Super čtení, mimochodem.

Jinak to je právě to, mě se ta blazeovanost líbí, v tom je ten problém, že mi vyhovuje. Třeba King mi přijde až moc břitvovej. Mě ty věty přijdou pak takový usekaný, ale vezmu to v úvahu. Každopádně je fajn, že spolu můžem takhle diskutovat.


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 7.12.2006 > Václav Mráz> Ahoj, teď po roce a půl jsem si znovu přečtla fórum a dávám ti za pravdu. Tyhle věci jsou můj kámen úrazu dodnes. Reaguju kvůli poslední rozhořčené reakci nějakého čtenáře, tak prostě abych nebyla nefér a nedohadovala se o něčem, co si už nepamatuju. Jinak k tomu asi už nemám co říct, je to můj šuplík, který tu mam a mam ho tu z toho důvodu, že mi přišlo škoda smazat všechno "předešlé" a nechat si tu jen co uznám za vhodné kvůli svému egu. I já se občas ráda podívám na starší příspěvky autorů, které čtu. Jinak to neber jako nějakou pobídku k diskuzi, je to jen pouhé konstatování, které adresuji tobě, protože se týká naší tehdejší diskuze.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 7.12.2006 > čtenář> Milý Miky 23, já sice nevím, co ti je do toho co blebtam:-))ale asi takhle: je to sice rok 2005 a nevracela jsem se k tomu. Co se tvého názoru týče-nemám ráda, když mi někdo nakazuje na co a jak mám reagovat. Žádnou reakci ti vyvracet nehodlam,  co jsem kde žblebtla fakt řešit nebudu a stránky už naštěstí také muchlat nemusim. A jestli ti to přijde jako nějaký kecy tak to máš blbý. Tvůj projev mi bohužel fakt nic nedal,dokonce mě ani nenadzvedl ze židle. Nemám ráda machry tvýho typu, který neuměj kultivovaně podat ani obyčejnou zápornou reakci.  Přece jenom je to kupodivu, ale v kravíně jsem nevyrostla. Ale nepochybuji, že jsi intelektuál na svém místě. Ahoj Rony
<reagovat 
mystikus (Občasný) - 7.11.2016 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter