Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rakovina společnosti
Autor: Sallybill (Občasný) - publikováno 27.5.2013 (22:36:28)


Čtenář - 27.5.2013 > To, co tu píšeš je jen banalita, a popis toho co jiné být ani nemůže. Od doby, kdy Descartés svět rozdělil na " res cogitans " a " res extensa " - tedy duši zaměnil za rozum - věc myslící ( res cogitatum) byl konec.V dějinách - i v smyslu světa.Církev provedla Tomášem Akvinským totéž- z Aristotelova pojetí Duše si vzala jen substanci - totéž, co res cogitans- jen ve formě Plotinovské víry a zavřela to do krabičky "tajemství", ale udělala naprosto totéž.To podstatné, co duše nese, eideitickou ontologii obnovy sebe sama, být ve shodě se svou podstatou, bylo navěky ztraceno.Dnes už člověk nemá šanci, vydláždil kus cesty ( techné ) a cesta je pro něj pouze krajina okolo. Sám sebe ztratil.Zbyl jen směr, a zbytečno hledat cokoliv, co by člověka zachránilo před nim symým.Blíží se ke svému konci.Snad to má tak být. A nářky tvého druhu jsou jen úsměvné lamentace.Všechny pokusy jsou jen poetická úsměvná ztráta času (jak nám předvedl,Martin Heidegger, který ve své upřímnost jeden z mála opravdu hledal)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter