Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dual
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 19.7.2017 (12:32:05)


 čtenář kritik - 25.7.2017 > Pollock> Tsss, spojovací laitmotiv vlastní tvorby, nepíšeš bokem taky na vlastní monografii? Nevadí. Několikrát ses tu otíral jak jdeš s kůží na trh, teď zas naznačuješ že svoje hlavní díla si střežíš a ukazovat je nebudeš, pak ale nesmíš fňukat když tu rozšlapu tyto tvoje studie protože k ním přistupuju jako ke špatným galerijním kusům - protože nic jiného to není, pouhé kompozice. Možná máš doma v garáží geniální sochy a monumentální plátna která se sama hýbou, ale když něco podobného co jsem od tebe dosud viděl, udělal před 50ti lety informelista nebo abstraktní malíř a vystavil to, nebyla to ostuda vzhledem k historickým okolnostem které jsme už přešli - a právě proto dnes to ostuda je - ukazovat něco, a ve tvých slovech číst filozofickou a životní hloubku která prostě s tím co vidím nekoresponduje a ani nemůže. Už jsme se o tom bavili - tragédie, temnota a současně světlo, příběh, nazvu to prostě obsahem. Abys mohl vyjádřit nějaký obsah, potřebuješ k tomu příslušnou formu. Jak jsi sdělil obsah, myšlenku, konkrétně u tohoto díla? Bylo to kompozicí? Barvama? Tvary? Ne, bylo to tím že jsi pod obraz napsal že to představuje poraženýho vola a že ti umřel bratr. A hle, tragédie je na světě. Teď to zkus znovu, dej mi prosím podobně silné drama ale beze slov. Na této úrovni abstraktního zpracování to čistě vizuálně nejde, prostě to není fyzický možné obtisknout duševní stav do kusu plechu nebo kapky barvy, a proto do tebe furt jebu, proto abstraktní umění fungovalo jen v tom historickém kontextu, proto spáchal Mark Rothko sebevraždu. Jeho díla se prodávala, peníze měl, výstavy, zakázky, všechno. Problém byl že chtěl aby lidi před jeho obrazama plakali, oni si je místo toho věšeli do obýváků a s úsměvem se nad nimi rozplývali jak jsou esteticky nádherné (což mimochodem fakt jsou, stejně jako tvoje práce). Rothko jednoduše neměl tolik potřebný formy aby vyjádřil to co chtěl. Ale jako umělec neselhal, zase, byl první kdo takto simplifikoval formu do té míry že jí přerostl obsah a v určitém ohledu se dostal za hranici jakéhosi absolutna, proto ho vidím spíš jako mučedníka který udělal to co musel aby šel příkladem ostatním, možná v tom je ta tragédie? Ale u tebe to je absurdita a pošetilství dělat něco podobného a nepoučit se, těch příkladů z historie tu je myslím dost. Možná bys mohl napsat proč vlastně vůbec tvoříš, možná tě skutečně zajímá jen estetika a dekorace, v tom případě bych se ti moc omluvil, ale měl jsem pocit že chceš svojí prací komunikovat se současným divákem a k tomu nestačí pouze krvácejí srdce. Možná bys to měl otočit, psát deník slovama a skutečnou tvorbu vyjadřovat tak jak to je uctivé k těm velikánům kterým tu skládáš pocty. Protože pokud tvoříš i když jen přibližně jako oni před 50ti lety, je to stejné jako by ses jim vysral na hrob. A v tom spočívá tvoje dualita :D. Přeber jejich filozofie, čti jejich myšlenky a dopisy, kochej se jejich pracema. Ale proboha, tvoř současně. Ale zase ne jako dementi Stratil a Helán :D. Hej sorry fakt nevim co z toho vezmeš, nedokážu pořád věčně držet poker face, věř mi že mi to taky celý přijde jako špatnej vtip ale zkus nějaký záblesky vysát a zbytek odhoď a pohrdej mnou.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter