Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Citát
Autor: zochrova (Občasný) - publikováno 13.11.2017 (13:18:43)


 čtenář náboženský fanatik - 27.11.2017 > Daisy2> No jo, jenže to je váš křesťanský, totálně věřící postoj, který připouští nějakou zahradu Eden, Adama stvořeného kreacionistickým počinem, svět stvořený za 7 dnů, Evu stvořenou ze žebra a bájný strom s jablky. Pro mě to není odpověď.
To je všechno nějaká metafora, já hledám reálné odpovědi, reálnost v tom všem. Tyhle pohádky mi připadají směšné. Je pro mě dost nepochopitelné, že se s tím někdo smíří jako s realitou.

Popravdě řečeno, je to vlastně jedno - já jsem si tu pohádku s jablky vysvětlila tak, že lidstvo přišlo na kultivaci a šlechtění rostlin a zvířat, což mohli vnímat jako něco nepatřičného, že přestupují nějaké hranice, tak jako se mongolové báli kopnout do země. Ježíš zřejmě přinesl z Indie buddhismus, což je nejracionálnější vysvětlení tehdejších dějů, jen se to tu na západě zkopalo do bizarní pohádky.

Neuznávám nějaký dědičný vrozený hřích, očerňuje to člověka od podstaty, že si každá duše nese nějaké zatížení v podobě své karmy z minulých životů, to je jiná, to je racionální. Stejně se všechna ta duchovní moudrost přetahala z východu, tak proč brát v potaz bizarní překroucené učení o pánbíčkovi, který chce mít lidi hloupé a čisťounké, lidi bojácné a poslušné, kteří se bojí čehokoliv.

Pokud někomu tyhle blafy stačí, jejich věc. Mě to nestačilo nikdy. Chtěla jsem vědět, taky jsem se dozvěděla, i na vlastní kůži, ale jestli jsem si něčím stoporcentně jistá, tak tím, že poznávat a zkoumat není hřích a že náboženské koncepty jsou pohádky pro děti, že realita je realita a i když je metafyzická, tak náboženství ji nevystihuje ani omylem.

To mi můžou všichni uvědomělí křesťani světa omílat ty svoje naučené pohádky jak chtějí.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter