Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 9.1.2018 (08:23:42)


 Aaen (Stálý) - 14.2.2018 > Děkuji vám za zajímavý komentář. Rád bych na něj zareagoval a popsal, jak to vidím já :-)

Myslím, že o veličinách (L, P) je dobré vědět. A když chceme, umět je ve svém životě usměrňovat nebo si s nimi prostě hrát, naučit se žít obě vědomě. K vědomé práci s L, P a k jejich definici jsem došel po dlouhé osobní vnitřní zkušenosti. A nejde jen o tu moji vnitřní zkušenost – i z pozorování jiných lidí vidím, že spousta z nich (jak také píši v článku výše) žije velmi jednostranně L, nebo P mód. A to je velmi ochuzující a je to škoda.

- Děkuji vám za poznámku k nevědomí, u "osobního nevědomí" (pracuji s jeho pojetím C. G. Junga) máte pravdu, (osobní) nevědomí je chaotické. Kategorii "osobní nevědomí" jsem na základě vaší připomínky z popisu L a P vyškrtl. "Kolektivní nevědomí" (Jungovo pojetí) jsem v popisu L a P nadále ponechal – u kolektivního nevědomí je mj. patrný řád (řádem zde nemyslím lidskou logiku, ale uspořádanost, přírodu, "cílené-přesné" působení kolektivního nevědomí na člověka-jednotlivce).

- S vaší námitkou, že jde pouze o matematický koncept, jsem se již setkal, řešili jsme to s kolegou (ten mi k tomu mj. řekl zajímavý poznatek, že i neurony fungují v něčem na binárním principu). Zkoušel jsem koncept postavit ne na dualitě, ale na "trojce", to nešlo. Nemyslím si, že dualita L/P je jen matematickým konceptem či zjednodušením, naopak myslím, že popisuje způsob bytí člověka velice přesně.

- Je ale i možné, že jde o složitější jev než duální L/P, ale já si myslím a cítím, že to je skutečně takto duální. Pokud bych se mýlil, koncept L/P je minimálně zajímavou "mapou reality", a mapy jsou potřeba k tomu se zorientovat. A díky zorientování se se můžeme zamyslet kudy jít. Nebo třeba vymyslet lepší, přesnější koncept než dualita L/P.

- Tento koncept L/P považuji za vysoce funkční k osobnímu seberozvoji. Pokud bychom to nechali to jen na přirozenosti života a organice, může pak dojít v žití k velké jednostrannosti (ať už na L, či P stranu) a velkému ochuzení života.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Aaen
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter