Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


 3022 (Občasný) - 21.8.2003 > Kelly> Děkuji za tvou reakci. Opravdu jsem nedoufal v to, že probudím nějakou bouři souhlasných názorů - mým záměrem bylo naopak vyprovokovat reakci ze strany odpůrců - takovou, která by podrobila mé závěry zkoušce, ukázala mi slabiny mých argumentů. A musím říct, že tady jsem právě v tobě našel největší oporu, nebo lépe řečeno, nejvíce k zamyšlení.

Z čistě emotivního hlediska ve mě tvůj pohled na věc sice vyvolává dojem dogmatického lpění na tradici a neschopnosti povznést se nad zažitý názor který si přijal(a), ale tvé připomínky mě velmi obohatily - ukázaly mi, kde se skrývá Achilova pata mého příspěvku a za to ti ze srdce děkuji, byť se naše názory a postoje k této problematice jinak zcela liší.

A nyní konkrétně k tvým výrokům:

Celý tvůj příspěvek je velmi zajímavý a v jistém smyslu dobře zaměřený - hraje na velmi citlivou strunu. Bohužel je však tvá argumentace od samého počátku chybná. V zásadě se dopouštíš dvou základních omylů, od kterých se následně odvíjí celý text:

1. Kladeš rovnítko mezi gramatiku a jazyk, ač jde očividně o dvě různé věci, které spolu jistě souvisí, ale nejsou na sobě životně závislé a nemají stejný účel. Na základě tohoto mylného výkladu se pak samozdřejmě v celém tvém textu objevují i mylné argumenty - je-li můj článek zaměřen proti (některým) stávajícím gramatickým pravidlům, pak ty obhajuješ samotný jazyk a na jeho údajném zpochybnění mou myšlenku "pranýřuješ" a logicky tak trháš na kusy víceméně jen to, co jsem vlastně ani nikdy neřekl!

2. Prezentuješ ústřední myšlenku mého článku jako snahu o destrukci jakýchkoliv gramatických pravidel, zatímco mě jde pouze o změnu (resp. její hypotetickou užitečnost a přínosnost) některých problematických a nepraktických částí, nebo alespoň změnu v postoji lidí k nim. Sám koneckonců ve svém textu tvrdíš, že se gramatika vyvíjela a utvářela do současné podoby - to v sobě zahrnuje přiznání, že se měnila, že nikdy nebyla dokonalá. V tom se jistě shodneme. Ale jak je potom možné, že hned druhou následující větou - takřka jedním dechem tvrdíš, že je nutné "to" (čímž opětovně myslíš jak jazyk tak gramtiku) dodržovat "k uchování krásy a bohatosti"? Pominu, že mě tímto výrokem jakoby mimochodem stavíš do role nekulturního barbara - kacíře, který naši řeč nemá rád, neuznává že je "krásná a bohatá". Ale nemohu dost dobře pominout to, že si protiřečíš. Ke změně v minulosti mohlo dojít právě jen díky takovým "nespokojencům" jako jsem já, kteří se odvažují "tradici" zpochybnit a nemíní na ni skálopěvně lpět a odmítají o ní přemýšlet "protože tu prostě JSOU" (jak sám tvrdíš).

PS: poučení které si z tvého příspěvku beru pro budoucnost je to, že v něm musím jasně ukázat "úctu" k našemu jazyku a zdůraznit, že nejsem anarchystou vzívajícím k ničení zavedeného pořádku, ale člověkem, který se domívá, že by se některé části českého pravopisu měly přehodnotit, stejně tak jako se jiné přehodnotily v minulosti... a zárověn snad - byť dosti amatérsky - vysvětluje proč.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter