Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


 3022 (Občasný) - 21.8.2003 > Bobr> Ad I. - vytkl jsi mi dvě veci. První (tj. nedostatek pochopení tradice) neberu v potaz, protože jsi mi neřekl v čem jsem tuto tradici nepochopil, kde jsem udělal chybu. Říci "nepochopil jsi" dokáže i idiot... ale nic hodnotného tím nikomu nezdělí a nikoho o ničem nepřesvědčí. Druhá věc - důvěra, jednoznačné vyjadřování - dobrá, beru v potaz. Příště se budu vyjadřovat se skálopevnou jistotou, ač jsem tentokrát tedy raději byl ochoten přiznat, že jsem nakloněn tomu, nechat se druhými přesvětčit o opaku...

Ad II. a - tvrzení "gramatika (tedy pády, stavba věty, slovosled, zájmena) je důležitým mezičlánkem mezi myšlením a jazykem" nemá jakoukoliv souvislost s jakoukoliv z myšlenek kterou jsem vyslovil. Žádnou z těchto věcí jsem nezpochybnil. Dopouštíš se stejné chyby jako Kelly. Já tu mluvím (píši) o dodržování i/y, mně-mě a podobných věcech - věcech které se projeví JEN v psaném textu. Věcech které s 99% jistotou nikdo nepotřeboval ke vzniku, nebo snad rozvoji myšlení - viz. mé původní argumentace o psaném vs. mluveném slově a "učení pro učení".

Ad II. b - celý ten tvůj článek o tradici je sice zajímavý, ale vychází ze zcela mylných předpokladů - nejsem, ani nemluvím "proti" tradicím jako takovým. Mluvím o to, že tradice se mění a změna tradic je normální součástí lidského života i historie.

Ad II c. - "Přesvědčit někoho o tom, že tu máme systémový problém je dost náročné" - souhlasím a popravdě řečeno ani nečekám, že by se mi to podařilo. Mým cílem jakožto autora toho článku ani tak nebylo "změnit systém", ale přijít na to, zda opravdu mám pravdu v některých svých závěrech, jestli nejde jen o účelové, alibistické myšlenky, které zplodil neschopný ignorant, aby si zdůvodnil svou ignoranci chybou systému...

Ad III - problém je v tom, že já v zásadě netvrdím (nebo jsem to alespoň neměl v úmyslu), že písmo a řeč je jedno a to samé, ale jedno s druhým porovnávám, jakoždo bezesporu velmi blízkých prostředků s místy zcela totožným účelem. A jistě sám musíš přiznat, že v některých oblastech (např. onen smysl i/y) na celém tom podání něco je... jinak ten příklad s tou biblí je taktéž pochybný - opětovně nám tu nepomáhá ani gramatika, takže...

Ad druhé III. - opětovně jde o to, co je mým cílem a jak bych to řešil. Jak už jsem kdysi řekl, ani ve snu by mě nenapadlo přemýšlet o nějakém "tvrdoměkkém iy", nebo něčem podobném. Ale proč se najednou na rozlišování i/y nevykašlat a nepřestat se zabývat neužitečnými zbytečnostmi? Komu by uškodilo, kdyby si každý psal to i/y, které by to napadlo? Napadají mě jedině prvotní estetické výhrady (otázka zvyku - první generace) a problémy s vyhledáváním klíčových slov (ve věku počítačů, žádný problém naprogramovat záměnu-nerozlišování i/y) - obojí směrné výhrady oproti ztrátě času které naše děti musí věnovat ovládnutí těchto pi... podivností.

IV a dále - k tomuto se nebudu vyjadřovat. Z části to jsou prázdná slova, z části mýlka z hlediska mého údajného cíle "reformovat společnost", z části pochybná tvrzení která lze jen těkdo doložit.


Jinak k tvé "kulturní vložce" s NRA, američany a zbraněmi: osobně nepovažuji za seriózní vtahovat do diskuse o jednom tématu, vlastní "propagandu" na zcela jiné, jasně nesouvisející téma. Ale když už jsi nás o toho tak hezky zátáhl - proč ti v tom nevymáchat čumák, že? Tvůj názor v této oblasti zkrátka nesdílím. Není to sice předmětem této diskuse, ale myslím, že shodneme, že ústava by se měla dodržovat a zákony by neměly být protústavní - kdyby američané změnily ústavu (což pochopitelně řadoví američané nikdy nedovolí) bylo by to pochopitelně o čemsi jiném. Ale zatím... Jinak právo vlastnit zbraň bylo odedávna přirozeným právem svobodného člověka - jednou z věcí která jej odlišovala od otroka. Jistě není bez zajímavosti, že i v evropských státech je mnohem více zbraní drženo nelegálně, nežli legálně (odhadem cca. 2x). A ještě k tvému dalšímu příspěvku na toto téma: pokud oněch 10 000 mrtvých bude 10 000 kriminálníků zabitých poctivými, slušnými a čestnými američany v sebeobraně, dobře jim tak a já si jen přeji, kéž se podobného "přivítání" dostane lidem této sorty i u nás, v České republice. Koncekonců, když už chceš srovnávat, proč nemluvíš třeba o Švýcarsku? Zbraní v soukromém vlastnictví je tam na jednoho obyvatele ještě více než v USA a míru zločinnosti bychom Švýcarsku mohly všichni závidět...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter