Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


 farišta (Občasný) - 22.8.2003 > 3022> 3022! Zdraví farišta. Moje poznámka byla tak trochu nadnesená, jasně. Budeme-li se bavit o zbytečnosti některých pravopisných pravidel, je třeba si je asi nějak konkrétně vymezit. Rozlišování i/y ve vyňatých slovech, ve shodě podmětu s přísudkem, nebo obojí, nebo rozlišování y/i vůbec? Potom by možná bylo dobře pokusit se zamyslet, proč jsou tato pravidla pravidly, zda opravdu v psaném textu rozlišují smysl (dnes jasně rozlišují!); tedy zda by zjednodušení opravdu nevedlo ke zmatení, třeba ne, ale chce to příklad, nic mě nenapadá. Říkáš, že nejseš proti gramatice jako celku, ale ve svém článku to tak píšeš, zobecňuješ. Navíc v textu, kde je tolik rozličných pravopisných chyb je čtenář na pochybách, zda pravopis záměrně sabotuješ (abys jasně ukázal jeho nesmyslnost), nebo nejsi schopný aplikovat pravopisná pravidla (v tom případě máš možná problém, kterému se říká dysortografie, což by byl ale bohužel tvůj osobní problém). Napiš tedy, proti kterým pravidlům pravopisu konkrétně vystupuješ (která a proč se ti zdají zbytečná), navrhni alternativy používání a můžeme se o tom bavit. Píšeš, že jazyk v sms zprávách je srozumitelný bez interpunkce; uvedl jsem proto příklad zmatení - přání mějte se! vyzní bez háčků a čárek jako nespisovný rozkaz k dodržování hygieny - mejte se! Rozhodně bych nechtěl číst Seifertovy básně bez háčků a čárek, natož s hrubicemi. Tvůj článek má určitě nejakou cenu; nastínil jsi nějaký problém a to tónem, který vypadá, že je přístupný diskusi, proto bych byl rád, kdybychom i v reakcích zásady diskuse dodržovali. Ještě jednou se proto omlouvám za svůj rozpustilý příspěvek a doufám, žes to nebral jinak než jako žertík. Poslední věc: osobně mám taky problém s pravopisem, čárky v souvětí (mně/mě a další), pokouším se to nějak učit, ale jde to těžce. Rozhodně si ale nemyslím, že je to chyba pravopisu, ale spíš chyba moje. Budeš-li mít rozumný argument, že na vině nejsem já, jsem ochoten dát se přesvědčit. S přáním hodně zdaru farišta.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli farišta
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter