Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


 3022 (Občasný) - 24.8.2003 > Okino> Zdravim. Nekomu jedno tema zkratka vydrzi na cely zivot...

K tvym namitkam:

To povidani o puvodu a podstate jazyka bylo v podstate velmi zajimave, ale kdyz se nad tim zamyslim a prectu si to podruhe, opetovne se ptam: "a k cemu to tedy ksakru je?". Myslim tim: je sice hezke ze vetsina tech pravopisnych pravidel ma najakou tu logiku, ale co me to do haje zajima? Pro me naprosto neni podstatne, jestli nejaka pitomost ma nejakou svou vnitrni logiku, ale pokud je to pitomost. Nebo jinak: at to logiku ma, nebo nema, rozhodujici je, jestli to je k nicemu, nebo k necemu - opetovne je to otazka "zda se to vyplati" - zda zisk kuprikladu z toho dusledneho rozlisovani mne-me a i/y vyvazi komplykace ktere z nej vyplyvaji. Ja jsem zkratka toho nazoru, ze rozhodne ne.


Jinak tvuj navrh abych preorientoval sve zamereni od "proti-pravopisneho" na celkove "proti-gramaticke", az k zaveru ze "VEŠKERÁ jazyková pravidla jsou zbytečná, když je textu nakonec přece jen rozumět." bych poupravil nasledujicim zpusobem:

"pravidla jsou zbytecna, pokud nepomahaji a jen komplykuji veci a tehdy je cas se jich jednoho po druhem zbavit"

...z toho pak logicky vyplyva zakladni mylka cele tve nasledujici argumentace o pravidlech - opetovne je to jakesi "podsunuti" myslenky "znicit vsechna pravidla".

A jinak nase rec neni vedeckym nastrojem, opravdu nevim o vedcich kteri by potrebovali i/y, mne-me apod. (spis naopak - vetsina autoru at uz literarnich del, nebo vedeckych pojednani ma sveho pravopisneho korektora). Je to zkratka rana do prazdna, zalozena na prehnani myslenky zjednoduseni. Ve vsem je dulezita spravna mira. Soucasna pravopisna, nebo chces-li gramaticka pravidla jsou podle me moc slozita. Ale nemela by byt zase az moc jednoducha, kdy uz by to bylo na ukor veci - viz. ten priklad "piste si jak chcete" od faristy...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter