Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


Thomas Hudson (Občasný) - 26.8.2003 > Osobně si jazyka vážím a mám k němu úctu. Věřím práci v tomto oboru vyučených "cvičených mloků" v ústavu, neboť jim zas nezbývá nic jiného, než věřit fyzikům, matematikům, ornitologům atp. Jednoduše není v moci člověka postihnout každý vědní obor. Na druhou stranu bych byl vděčný učitelům češtiny, aby mě místo série slov ...poMNěnka, doMNěnka, připoMNění naučili, proč že se v těchto slovech to MN píše, pamatoval bych si to určitě lépe a navíc bych měl důvod si to pamatovat.

(Jinými slovy, jak může někdo chtít po člověkovi, aby měl z té spousty věcí úctu k jedné určité, když ho neseznámí s tím, jakou to má cenu, jak se ta věc vyvíjela atp. Když mě někdo řekne "tohle je vzácné nádobí", nic to pro mne neznamená. Ale když budu seznámen s jakous-takous historií, hned to bude lepší...třeba že jde o "fajáns" který ve své době byl dražší nežli stříbro i když byl kuriózně jen maketou skutečnému porcelánu a tímpádem krásně postihuje snobství svých bývalých majitelů atd.)

I když mám úctu k jazyku, přece jen po mě najdete spoustu chyb. Jsem na internetu a peníze za připojení jsou mi dostatečným důvodem. Druhým dalším důvodem je, že nemám čas (i ten neplacený).

Nakonec takovou otázku : argumentujete tu, že by se musely přepsat všechny knížky. Pamatuju si na nedávné nahrazení pravopisu. Došlo mimo jiné k výměně velkých a malých písmen. Vánoce-vánoce pokud se nemýlím. A nevím o tom, že by se musely všechny knihy přepisovat.

A je hezké jak neustále chodíte kolem horké kaše, proč nezačnete rozebírat příklad od příkladu?

Proč se musí v lýtku, či lýku psát tvrddé y? Má to své opodstatnění, nebo se toto udržuje protože s tím někdo tak začal. Rozebrání všech případů je sice náročné, ale 3022 by tím asi vyřešil svůj problém...nebo ti nejde o vyřešení problémů, jen o neustálé handrkování a smání se nad tím jak protistrana chabě argumentuje?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Thomas Hudson
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter