Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravopisné linčování z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 17.8.2003 (19:02:38)
další>


Thomas Hudson (Občasný) - 26.8.2003 > Osobně si jazyka vážím a mám k němu úctu. Věřím práci v tomto oboru vyučených "cvičených mloků" v ústavu, neboť jim zas nezbývá nic jiného, než věřit fyzikům, matematikům, ornitologům atp. Jednoduše není v moci člověka postihnout každý vědní obor. Na druhou stranu bych byl vděčný učitelům češtiny, aby mě místo série slov ...poMNěnka, doMNěnka, připoMNění naučili, proč že se v těchto slovech to MN píše, pamatoval bych si to určitě lépe a navíc bych měl důvod si to pamatovat.

(Jinými slovy, jak může někdo chtít po člověkovi, aby měl z té spousty věcí úctu k jedné určité, když ho neseznámí s tím, jakou to má cenu, jak se ta věc vyvíjela atp. Když mě někdo řekne "tohle je vzácné nádobí", nic to pro mne neznamená. Ale když budu seznámen s jakous-takous historií, hned to bude lepší...třeba že jde o "fajáns" který ve své době byl dražší nežli stříbro i když byl kuriózně jen maketou skutečnému porcelánu a tímpádem krásně postihuje snobství svých bývalých majitelů atd.)

I když mám úctu k jazyku, přece jen po mě najdete spoustu chyb. Jsem na internetu a peníze za připojení jsou mi dostatečným důvodem. Druhým dalším důvodem je, že nemám čas (i ten neplacený), což je ošemetný výrok, protože na napsání příspěvku čas mám, ale na jeho opravu už ne.-)

Nakonec takovou otázku : argumentujete tu, že by se musely přepsat všechny knížky. Pamatuju si na nedávné nahrazení pravopisu. Došlo mimo jiné k výměně velkých a malých písmen. Vánoce-vánoce pokud se nemýlím. A nevím o tom, že by se musely všechny knihy přepisovat.

A je hezké jak neustále chodíte kolem horké kaše, proč nezačnete rozebírat příklad od příkladu?

Proč se musí v lýtku, či lýku psát tvrddé y? Má to své opodstatnění, nebo se toto udržuje protože s tím někdo tak začal. Rozebrání všech případů je sice náročné, ale 3022 by tím asi vyřešil svůj problém...nebo ti nejde o vyřešení problémů, jen o neustálé handrkování a smání se nad tím jak protistrana chabě argumentuje?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Thomas Hudson
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter