Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
VOLALA JSEM TĚ (neposlanej dopis) z kolekce Mydriáza
Autor: nin-ex (Občasný) - publikováno 26.1.2004 (00:34:20)


egil (Občasný,Redaktor) - 2.2.2004 >

to snad nemyslíš vážně...(?)

 

myšlenka, kouzlení se slovy... votpřemejšlí...

 

někdy minule jsi zase říkal, že preferuješ sdělení...

 

tak hezky popořadě

- nemusím nad textem přemýšlet, abych na první přečtení nepoznal jeho slabiny. tvá ignorace textu jako takového je ignorace básně, protože báseň - ať už chceš nebo ne - jsou v prvním plánu slova (přesahující sebebe sama a odkazující k významům). Estetická funkce básně spočívá valnou měrou ve zvládnutí jazyka.

 

Malý příklad z oboru malířství...

- díváš se na šestákový obraz a říkáš: to jsou ale hezký stromečky, podobný jako na Šumavě - v místech, kde jsem viděl krásnej západ slunce a miloval se smanželkou... to je ale dobrej obraz!

- díváš se na mistrovské dílo, a řekneš: hm... je to zbytečně přeplácaný, je to vyumělkovaný, to neni upřímný!- autor promyslel kompozici... fuj!...

 

dále:

 

- myšlenka, sdělení: obsah sdělení nedělá v žádném případě dobrou báseň, ať už je sdělení sebesilnější; můžu si poplakat nad něčím smutným osudem, ale to nemusí znamenat, že básnička není efektní kýčovitá slátanina (což není případ této básně), můžu se radovat z hezky barevných obrázků, které ovšem ve skutečnosti nejsou nic víc než hezké barevné obrázky. 

 

kouzlení se slovy: směju se... dobrou báseň dělá do značné míry její jazyk, a když to někdo neví (nebo alespoň podvědomě netuší), nepochopil, co je poezie a nikdy svým psaním nepřesáhne rámec autoterapie a diletantství.

 

pokud tolik toužíš po sdělení, vykašli se na poezii - bez poetických prostředků se to přeci dá říct rovnou a líp, tak proč to cpát do veršů (a nebo to už děláš?...). 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli egil
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter