Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šuldovci - rozbor
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 15.10.2005 (12:12:30)


maxima gali (Občasný) - 17.10.2005 >

(už som písala, že sa nemám zapodievať, ale keď ty si tak polemická osobnosť a ja rada polemizujem a aj to viem, že ja tebe za to nestojím, ale mám pred sebou klávesnicu, dá sa ťukať, nikto na mňa nekričí )

 

všetkým prospieva, keď idú sami za seba, ale úplne všetkým:

 

- alkoholikom (až až až, čím skôr sa osamostatniť a pochopiť, že pijem SAM, nie preto, že ... to a to je na hovno, ale JA SOM NA HOVNO)

- všetkým ďalším závislákom

- mne

- tebe

- nám

- im...

 

snažiť sa z tohto všeobecného faktu poznania vyčleniť "nadľudí - umelcov, intelektuálov"... - to je akoby pribehol matematik a vykrikoval - diferenciálna rovnica je rovnejšia, ako lineárna rovnica

 

Nie je zlé tvoje myslenie.

Nie je zlé, že sa snažíš upozorniť na veci, čo ťa štvú.

Nie je zlé nízkosť pomenovať nízkosťou.

 

Ale je zlé: nízkosť si zamieňať s neschopnosťou, s nemohúcnosťou, dokonca so vkusom a podobne.

Svoje pádne argumenty sám potopíš výsmechom iných, ktorý sám osebe nie je k veci, ale je iba ako "nástroj zla", čo následne zamlží aj to dobré, čo si napísal.

 

 

ja mám k textu poznámočku

Obecně panuje mylný názor, že skupina je inteligentnější než jedinec.  - blbosť jak mraky, odjakživa panuje názor, že masy sú neovládateľné jedincom, že jedinec tam stráca slobodu, že urobí aj niečo, čo sám nikdy by neurobil. Ovšem ako prevzatie moci jednej potrhlej vlády druhou potrhlou vládou to funguje, aspoň na nejaký čas sa akože čosi zmení. Skupina sa používa ako mocenský nástroj na ovládanie situácie.

" v jednote je sila"

 

Inak dosť dobre nechápem, ako zabrániť skupinkovaniu pri hoci tej najrafinovanejšej sránke. Predsa ak má niekto podobné názory ako ja, vidím, že trochu do mňa vidí a ja do neho, priťahuje ma, zaujíma ma, úplne automaticky zdieľam jeho názory a ak odporujem, tak iba v zásadných otázkach, keď sa nepohodneme v dôležitých veciach.

 

Máš silný pocit slobody, nezávislosti, časom pochopíš (áno, tvrdím, že si príliš nladý na niektoré pochopenia, to ale neznamená, že nemáš čo povedať a nemáš niektoré životné pravdy prešlapané, hoci tam, kde ich nemá prešlapané 80 percent starých ľudí), že ta sloboda je o inom. To, čo sa ti teraz javí, akože slobodné, vôbec až tak slobodné nie je.  Inak s tým, ako hľadať vydavateľa a pod. - tam si veľa preskákal zrejme, tu máš skúsenosti, ktoré ti nikto nevezme. Je úplne jedno, ako jedinec rástol - boj o presadenie svojho diela sa nikdy nikomu nezľahčí. Jední začnú od ... (však vieš, kde si začínal), aby prešli k ... Je záhadou, ale zrejme sa nikdy nikomu nepodarilo hneď na prvý krát zaklopať do správnych dverí. Nie je to chybou dverí, je to z nedostatku skúseností, kam vlastne ja patrím.

 

Pochop, je vec ČITATEĽA, ako ťa posudzuje. Je to jeho súkromné právo, ako ťa vidí. Je úplne jedno, či celý svet uzná Malého princa, ak sa mi nepáči a mám voči autorovi výhrady, autor ma za moje výhrady môže napadnúť, ale nie argumentom: všetci to čítajú. Alebo nech si moje argumenty nevšíma vôbec. 

 

Okrem toho, že tu kecáš o skupinkách - všimol si si, že ty sám ich PODPORUJEŠ. Ty sa tu bavíš s ... a s ktorým jednotlivcom sa bavíš? Nevšimla som si, stále lezieš do skupín. Jednotlivec musí napísať najmenej román hodný Bernarda Showa, aby si si ty ráčil niečo všimnúť. Vieš, že bordel je preto, lebo tam ľudia chodia, nie preto, že ho niekto sprovozoval.

 

Ak chceš bojovať so skupinami, rozbíjať ich, tak si musíš uvedomiť jeden základný fakt:

 

nie je to isté: uznávať veľkých a bojovať proti skupinkám... chápeš, to sú dve veci, každá o niečom úplne inom.

Rozhodni sa, čo vlastne z tých dvoch vecí chceš, zatiaľ to pletieš dokopy.

 

pekný článok, ktorého ovšem sám si nástrojom, aj keď sa budeš biť do pŕs, že to tak nie je

 

 

A gratulujem ku budúcej filmovej kariére. Len dúfam, že to nebude taká somarina, ako od nášho Pišťánka, ten mi liezol riadne na nervy.

 

 

  - ja som psychológ... ale určite zmyslom tohto tvojho textu nebolo napísať, že sa chystá filmová verzia, však... , no ale ako inak to povedať, nie? Ja to toto vôbec nemám za zlé. Ja to považujem za normálnu ľudskú vec. Trošku vodlesa...

 

a filozofické rozpravy - milujem, nech sú akokoľvek zle či dobre napísané

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli maxima gali
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter