Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pán Prstenů: Společenstvo Prstenu
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 6.4.2002 (13:43:46), v časopise 9.4.2002


centaur (Občasný) - 6.4.2002 > Na film mám asi podobný názor, i když... Film jsem s knihou ani moc nesrovnával, co se týče děje. Myslím, že až na pár výjimek příběh nějak zvlášť neutrpěl, resp. si nedokážu představit, jak jinak to převést na film a mít děj ještě věrnější. Tohle bych Jacksonovi nevytýkal.
Na druhou stranu, znám docela dost lidí, kteří říkali že Jackson Pána prstenů zprznil. Film se jim nelíbil. Mě osobně se líbil, ale to spíš proto, že jsem od něj nečekal nic světoborného, v žádném případě ne věrné zpracování knihy. Už jen příbližit se Tolkienově atmosféře, která je umocněná jeho filologickým géniem (který se přece jen ve filmu dost ztrácí) je úkol nadlidský. A s velmi často zmiňovaným kýčem bylo nutno počítat. Film měl být komerčně úspěšný, masový. To se dnes už asi bez kýče neobejde, navíc přepsat Tolkienův svět na filmovou pásku aby přitom nevznikl kýč a zároveň to bylo sledovatelné... nevím jak bych to udělal. Nedokážu si představit, jak by měl film vypadat lépe, možná tak jednotlivé scény. Zkrátka: ano, film byl kýčovitý a klišoidní, ale většinou mi přišel ten kýč zvládnutý a klišé precizní. Do kina na Pána prstenů jsem nešel za hlubokým uměleckým zážitkem, ale nechal jsem se pohltit efekty a atmosférou pompézního filmu. Film byl koncipován tak, aby divákovi bral dech. Kdo se tomu vědomě bránil s tím, že se dívá na kýč, ten si asi film moc neužil a přirozeně že se mu nelíbil. Jenže, co pak čekali? Já se šel do kina bavit a když chci zažít atmosféru Pána prstenů, tak si vytáhnu knihu.
Ještě pár technických poznámek: co se týče herců, trochu se neshodovali s mojí představou. Aragorn vypadal na můj vkus moc jako vandrák, žádný aristokrat, Galadriel mi přišla vysloveně nesympatická, Boromir byl trochu moc tupý, Frodo akorát (má kouzelný modrý oči, ach! :-), Gimli dobrý, nejlepší mi však přišel Legolas (elf přesně podle mého gusta), agent z Matrixu alias král elfů- inu nečekané, ale scéna s Isildurem u Hory osudu byla naprosot perfektní. Arwen je torchu škoda, Liv Tylerová mi přijde mnohem hezčí, má mnohem větší odobní kouzlo než bylo vidět v Pánu prstenů (podívejte se na Stealing beauty, tam je úchvatná), ale možná by byla moc excentrická. A co se týče efektů - na začátku je skoro komické, jak daleko létají postavy zasažené Sauronovým palcátem, trochu nadnesené. Architektura jak kdy - Sarumanova věž perfektní (stejně tak hůl), souboj a la Matrix je mizernej, architektura Roklinka - alpské domečky nic moc. Lothlórien mi taky moc nesedl. Ale jinak pěkné, barevné, zdařilé. Tak už dost.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli centaur
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter