Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pán Prstenů: Společenstvo Prstenu
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 6.4.2002 (13:43:46), v časopise 9.4.2002


Oplatka (Občasný) - 9.4.2002 > Milý Kajmane, to, že jsi svůj článek postavil pouze na srovnání předlohy a filmu, je naprosto legitimní, v Mladé Frontě ostatně vyšly v případě Pána prstenů (i Harryho) kromě "objektivních" recenzí také články, zabývající se přímo a jen porovnáním s knížkou. Co se mi ale nelíbí, jsou Tvá stálá konstatování typu "omlouvám se, že to bude příliš dlouhé", ta do podobné práce nepatří. Tvůj článek mi připadá pro mne jako pro nečtenáře knihy podnětný, protože vidím, co všechno bylo vynecháno a upraveno, a nemusím tedy přemýšlet nad tím, co si režisér domyslel a co ne. Pokud mám říci něco k tomu, jak na mě film zapůsobil, byla jsem nadšená (a byť to u mě vůbec není běžné, tekly mi i slzy), a vůbec mi nepřišlo, že jsem nějak indisponována tím, že předlohu neznám. Pravda je, že jsem moc nepochopila to s tím motýlem a orlem (tedy že Gandalf posílá po motýlovi vzkaz, aby ho orel přiletěl zachránit), ale to je spíš detail. Nebo to, že pán Roklinky je pouze půlelf, to se z toho opravdu nedalo poznat. Galadriel se mi, jak už víš, nelíbila, byla unylá a bezvýrazná, ani vzhledem mě nezaujala. Stejně tak s Tebou nesouhlasím v případě jeskynního trolla, ten mi přišel tak realistický, až mi to bralo dech. A pak mě trochu zaráží, když centaur vztahuje tento film ke kýči, to bych ráda věděla, jak on si představuje kýč. (Součástí definice tohoto pojmu je, že jde o dílo nestrukturované a nepropracované, snažící se pouze o estetickou líbivost.)
Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Oplatka
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter