Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tvé básně příteli
Autor: BELA1 (Občasný) - publikováno 23.8.2005 (19:58:30)

 

 

 

Příteli  tvé básně
jsou toliko cizí
tvrdé jako kámen
uvnitř zpověď ryzí
srdce něžné
duše čistá jako  pramen
 
Do údolí voda stéká
splétá věnec vzpomínky
dlouhá léta touha zrála
a básněmi  myšlenky
 
Kameny mám ráda
zvláštním světlem hoří



Poznámky k tomuto příspěvku
 fanýs (Občasný) - 23.8.2005 > alias> Činnost misionářů považuji za stejně zhoubnou jako terorismus muslimů.
Doporučil 
<reagovat 
 alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> Tuhle reakci na mou metaforu a ignorování pointy, kterou jsem se na ní pokusila demonstrovat snad ani nemyslíte vážně.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.8.2005 > alias> 

Pointu jsem asi nepochopil. Vy jste mne chtěla získat pro svou víru a začala jste urážkou, že neznám učivo 8. třídy základní školy?


<reagovat 
 alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Poprosila bych vás, abyste si tu nepochopenou reakci přečetl ještě jednou.

Já jsem pouze konstatovala, že my jsme se gramatický rým učili na základní škole.
Zda to pro vás je či není urážka, o tom už nerozhoduji.

Já například studuji prestižní humanitně zaměřenou VŠ a zároveň - co se týče některých přírodních věd - většinu informací z osmé třídy ZŠ už zcela jistě v hlavě nemám. A neurazí mě, pokud mi to někdo připomene, protože se za tento fakt nijak zvlášť nestydím. Ostatně - z matiky jsem byla na horší čtverku po celou dobu gymplu.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.8.2005 > alias> 

Když napíši, že neznám věc, která se dá tak snadno zjistit, tak to asi znamená, že to ani znát nechci. Vy když napíšete, že nevíte co je to zlatý řez, tak je mi jasné, že během chvíle to můžete vědět, ale není to Váš zájem. Považuji za hloupé hodnotit obraz s pravítkem v ruce nebo počítat slabiky v básni. Počítat slabiky v básni musí autor, aby to posluchači krásně znělo, ale posluchač je snad počítat nebude. Až mi u krajiny vytknete, že jsem nepoužil zlatý řez, tak Vám možná zdůvodním proč jsem to neudělal. Ale proč chcete poučovat diváka? Nestudujete náhodou nějaký pedagogický směr?


<reagovat 
 Život (Občasný) - 24.8.2005 > alias> 

Tahle debata mě vážně zaujala... :) Vzdělání je nezbytné, ale čtenář zůstává čtenář a divák zůstává divák. Když uvidíš pro Tebe nádherný estetický obraz, který Tě uchvátí, začneš mu vytýkat, že "... ale v levém horním rohu podle školy pana "xy" by mělo být.." . ?

 

Naprosto souhlasím s tím, aby se lidé vzdělávali a učili a byli blíž a blíž profesionalismu, ať už dělají co dělají. Ale hlavně v umění je podle mě kromě zvládnutí základních pravidel pořád osoba toho člověka jako taková. :)  


Doporučil 
<reagovat 
 alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Označit pedagogiku za prestižní by bylo poněkud neuvážené :o). Nene, dělám obor na filosofii.

Říkám už poněkolikáté, milý fanýsi, že vás nepoučuji. Nabídla jsem vám v literárních kruzích převážně pozitivně nahlíženou alternativu.
Pokud se vám tato nelíbí či vás nezajímá, je to zcela v pořádku.

Jen mě prostě čas od času mrzí, když vidím stagnaci. To je všechno - žádnej boj o "správnou poezii"...jen mě lidsky štve pohodlnost, s jakou je snadný přejímat už vytěžené. Je ale v pořádku, pokud se to tak líbí autorce i pokud se to tak líbí vám.

Nechápu, kde v tom můžete vidět konflikt.
<reagovat 
 alias (Občasný) - 24.8.2005 > Život> tobě se určitě líbí antické a potažmo klasicistické umění, žejo ?:)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.8.2005 > alias> Žádný konflikt tu nikdy nebyl, jen trochu provokuji. Dobrou noc.
<reagovat 
 Život (Občasný) - 26.8.2005 > alias> 

Neříkám, že nelíbí a nestydím se za to. Také se mi líbí estetika starých měst a budov. Právě tak se mi líbí i věci z moderního umění. Ale třeba to co nám v posledních letech předvádějí na Václaváku se mi tedy nelíbí. Snaha o originalitu to sice je, ale kde je nějaká estetika? Ale uznávám, že je to věc názoru, hlediska a člověka samotného.

 


<reagovat 
 alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Provokace je dobrá, často vyvolává novum.
A toho je třeba jak soli :).

Brou
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Myslím, že je tahle debata trochu mimo. Nejde ani tak o to, jestli autorka porušuje nebo neporušuje nějaká pravidla tvorby. Spíš o to, že její říkanky jsou plné kýče a a těch nejhrůznějších klišé, a nevypadá, že by tomu snad někdy mohlo být jinak...
<reagovat 
 alias (Občasný) - 24.8.2005 > Leodegrance> 

já mám stejný názor

jen jsem se to snažila říct méně po lopatě; napadnutí formy je jedno z mála, které nebývá označováno za nekonstruktivní

 

ale pravdu, domnívám se, máš


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 25.8.2005 > alias> Vy jste nenapadla formu, ale můj výrok, že pravidlům veršování nerozumím a přesto se mi báseň líbí. Na tom trvám i kdyby byla kýčem složeným z klišé. Vkus (nevkus) se nedá tak snadno ovlivnit jak si myslíte.
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 25.8.2005 > fanýs> "Pravidlům veršování", jak říkáte, jistě rozumět nemusíte, aby se Vám báseň líbila nebo ne. To, že trváte na tom, že se Vám tato "báseň" líbí, jen potvrzuje, že u Vás není co ovlivňovat.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 25.8.2005 > Leodegrance> 

Celá diskuse s Alias bylo o tom, jestli jako čtenář smím na sebe nechat báseň působit a výsledek sdělit na totemu nebo jestli musím při tom počítat slabiky či co. Můj vkus (nevkus) se nedá ovlivnit diskusí a poukazy na učebnice, ale jen básněmi, které se mi budou líbit a přitom budou kvalitnější než ty, které se mi líbily dosud.


<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 31.8.2005 > Rád se dívám na světlo kamenů a lituji , že nejsem oním přítelem .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter