Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šuldovci - rozbor
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 15.10.2005 (12:12:30)

Proč nebyl správně pochopen příspěvek nicku Born to Be Child na fóru, které si kladlo za úkol analyzovat rozložení mocenských vlivů na Totemu? Vinu na tom nese špatný korektor, který ponechal až děsivou řadu překlepů - místo egila je tam egril, místo drfausta fraust - tito všichni jsou pak označeni jako "šaldovci", což čtenáře mate. Netuší totiž, co má společného brilantní polemik a strážná věž dobrého literárního vkusu s tímto klanem. Odhalil jsem, že i zde si zařádil tiskařský šotek. V textu nemělo stát "šaldovci", nýbrž "šuldovci" - a o tomto fenoménu bych rád pohovořil.

 

Jak je možné, že vznikne cosi jako klan šuldovců? Vysvětlovat to pouhým "vrána k vráně sedá" by bylo velmi zjednodušující - neboť vidíme, že například v komunitě Virválu (nazvané BBC velmi správně "též šuldovci nové doby") se poblíž vran potkávají i kachny a slepice, aniž by to vadilo přítomnosti chytrých sojek.

 

K rozkrytí vzniku fenoménu šuldovců je třeba chápat psychologii skupiny. Obecně panuje mylný názor, že skupina je inteligentnější než jedinec. Jenže opak je - mimo oblasti direktivně řízeného výzkumu - pravda. Stane-li se vysoce inteligentní jedinec součástí skupiny o rozdílných intelektech, nepozdvihuje nijak kvocient celé skupiny, ani nezískává IQ ve výši aritmetického průměru skupiny. Jeho IQ se počtem členů skupiny vydělí. Jakkoliv se jedná o mystickou záležitost mimo veškerou empirii, je profil skupiny vždy součtem všech negativních vlastností jednotlivých participantů a inteligence jejího jednání bude nižší než než aritmetický průměr vypočtený z intelektu jejích příslušníků. Obecně vzato je jeden jediný blbec schopen strhnout celou skupinu na intelektuální dno.

 

Z těchto mystických důvodů není na celém světě možné najít jedinou politickou stranu, ani jediný parlament, který se projevuje inteligentně. Sloučením šesti vybraných intelektů do stáda nevznikne elitní klub, nýbrž skupina šuldovců. Stačí se podívat na libovolný film a na první pohled rozlišíme, zda se jedná víceméně o výsledek práce intelektuálního solitéra, nebo brainstormingu - čili konference šuldovců.

 

Z toho důvodu bych byl jistě pravidelným čtenářem blondýnina blogu, možná bych četl i třeba toho g-morra, kdyby ráčil uznati svou příslušnost k intelektuální sféře (čemuž se stejně nevyhne) a nehrál si stále na bagristu, možná kvůli kouzlu nechtěného bych koukal na web ztratily, o Mice vlastně nevím pořád nic a Max promine - ve velkých dávkách ho nemusím, možná - kdysi - dávno - nebo v budoucnosti bych se zajímal i o to, co se honí v hlavě egilovi, faustovi nebo zkrveživovi, kdyby...

 

Kdyby předkládali výsledky své práce, nikoliv konference šuldovců...

 

"Pamatuješ přece, jak jsme spolu nad tou knihou hovořili o problematice výstaby metafory..."

 

"Já vím, já vím. Děkuju, že jsi mi to připomněl!!! Příště na to budu MYSLET!!!"

 

Základní chrakteristikou šuldovce je bohužel to, že ho nepředěláš. I když si totiž v záblescích prozření možná uvědomí, že podepsal smlouvu s ďáblem a z intelektuála jménem ten a ten se stal prostě jedním ze šuldovců, pocitu, že ve více se to lépe táhne, už nikdy nedokáže odolat.

 

"Umělci a intelektuálovi prospívá, je-li osamocený - jako umělec." Dylan Thomas.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Milá Zirael - není tak docela pravda, že jsem "od tebe nečetl ani jednu řádku". Naopak - četl jsem celou řadu tvých veršů a dva a půl roku zpátky (ještě z Mnichova) jsem ti na tvou žádost udílel celou řadu dobrých rad, na základě kterých jsi pak plodila - něco se prostě naučit nedá - celou řadu ještě horších paskvilů pod různými alternicky, vždy znova zkritizována. Tvou děsivou závistivost ti léčit opravdu nebudu. Máš otevřenou cestu do Tvaru - tvým pokusům to tam bude věru slušet. Jinak věz, že tvůj názor na celou řadu jiných věcí je mi lhostejný. Čímž bych to uzavřel.
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Milý Gabrieli - jestli jsi to nepostřehl, já se proměnil taky ve sprosťáka. Je to skvělý pocit, být stejný, jako ostatní a dělat totéž. Náhle si nepřipadám jako vyděděnec!!! :)))

Zirael mi může políbit záda.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> Chabé.
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Jak to, že nemám pravdu?
Probůh - tedy jsem tvému výkladu neměl věřit?

Ach, já nepolepšitelný naivka, že vždycky naletím nějakému blábolu! :)

Pa - musím jít nastudovat spoustu materiálů a paměť krátce před třicítkou již není pamětí sedmnáctiletého hocha.

<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > g-morre: pouze jsem se zařídil dle tvé teorie, kterou jsi zde definitivně změnil zvyklosti panující ještě před tvým příchodem a v jistém smyslu slova "rozložení sil".

Zirael totiž není člověk, nýbrž nick, respektive lyrický subjekt (tvá vlastní teorie) a zveřejnění mailu, ve kterém odhalila tvář krávy je geniální a rafinovanou parodií (se staririckým nábojem) na lyrický subjekt - de facto neexistující entitu - zirael.

Jistě jsi rád, že tvé cenné myšlenky, kterými jsi tolik obohatil místní kulturu projevu, padly na úrodnou půdu a ty jsi našel svého žáka. - chicht.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> 

Nemáš pravdu, ale nebudu se o tom dál bavit, je to rozmělňování.

Nemám potřebu se předvádět před čtenáři (a je mi jedno, že už to sotva nějakého zajímá) buďsi klidně tvůj déšvorc větší.

... jako by sis přál, aby za chviličku nebylo vidět, jak zlobils.


<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> 

de fuckto neexistující subjekte freeworlde, i kdyby sis HO (tak teď nevim: existujícího nebo neexistujícího, složitá filosofická otázka:) při tý virtuální masturbaci sedřel do krve, nezískáš víc sympatií než zir, protože ona je prostě inteligentní, ZDRAVĚ sebevědomá entita :) a navíc hraje fair - jo, a existuje, už jsem s ní osobně mluvila - unplugged

 

P.S.: kdybys potřeboval nějakou hojivou mast, řekni, mám známý v lékárně :))


Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Milá Micko. :)))

Sedření do krve mi nehrozí, vždy si před veřejnou masturbací nejprve dobře namažu ruce, aby mi dobře klouzaly - jako lubrikant používám krev nevinných jehňátek. Je to pravda trochu satanská metoda, ale velmi efektivní. :)

tak bacha.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> 

i am so glad i am not an innocent lamb :)


<reagovat 
Newton (Občasný) - 17.10.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.10.2005 >

Jak vidno, těžiště tohoto příspěvku není ani tak v příspěvku samotném jako v dikusi níže. Achjo.

 

Pokud tvrdíš, že už jsi upustil od flamingu, chováš se slušně a vstřícně  a hovoříš výhradně věcně - proč tady ze sebe děláš takhle debila a snažíš se ponížit, nebo alespoň nějak jinak potřísnit - marně - zirael? máš pocit, že tě potom kdokoli, kdo si něco takhle nízkého přečte, bude brát vážně? já te pocit nemám, styď se. je něco úchvatného na tom chovat se jako křivák?

<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > Zirael - autorka tohoto mailu

Můj milý,
radši ti to napíšu sem. Bohužel jsi mě donutil k tomu, co je mi hodně odporné - totiž k ohánění se vlastníma zásluhama. Předem mě nech říct, že ty tvoje "úspěchy" nejsou NIC. Dělat redaktora reklamního plátku dokáže netupší pisálek, po knížce neštěknul pes - a ty nebyl s to doložit opak, atd. Ty si to pravděpodobně dobře uvědomuješ, takže co bych se rozepisovala.

Nicka, tedy já, vydala na jaře tohoto roku povídku v zavedeném nakladatelství Listen. Jejich povídkové soubory, kde publikuje Kratochvil, Klíma, Šabach, Urban, Kantůrková, Viewegh, Rudčenková aj., najdeš na každém knihkupeckém koutě. Na jaře příštího roku mi vyjde povídka druhá a třetí. Mimo jiné mi tisknou recenze ve Tvaru, Literárních novinách a Babylonu.
I ty, hloupý Filipe, musíš aspoň sám sobě přiznat, že Literární noviny mají o kousek lepší zvuk než "časopis pro pojišťovnu" či co vlastně. Btw. v Zeleném peří jsem se minuli asi o dva roky - pořád nechápu, že tě hanba nefackuje, když si účast v tomhle šíleném pořadu dáváš do životopisu. Já se za to aspoň stydím.

Kdysi jsem se myslela, že jsi snad i docela inteligentní. Ale ty jsi jen vzdělaný. Jinak hlupák.


zcela zjevně překračuje svým posledním příspěvekem všechny meze, které jsou definovány jako "napadání uživatele". Myslím, že by měla být napomenuta redakcí.

<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > zapomněl jsem avi.

S pozdravem hloupý malý tlachal, křivák, podrazák, neschopný tupý pisálek bez talentu et cetera et cetera. :)
<reagovat 
zirael (Občasný) - 18.10.2005 >

Kdes nechal mozek, můj ještě více milý f.? V životě bych se já (ani má entita, haha) nesnížila k tomu, abych si žádala rady od tak průměrného, ne-li podřadného básníka, jako jsi ty. Zbytek ani netřeba komentovat.

Ztratilo, křivák křivákem zůstane, ať si freeworldů udělá kolik chce. Je komické, že ještě před týdnem se "vtipně" podivuje nad tím, jak ho někdo může spojovat s tím "neznámým f.s." a teď... Veškeré limity trapnosti a ubohosti už dávno překročeny.

 

Ty hloupý malý tlachale, jsem ti vděčná za tuhle "diskusi", kde jsi snad stále ještě váhajícím objasnil pravou podstatu entity f.s. Tímto to máme vyřízené. Ode mě už tady ani řádka. Mimochodem zapomněl jsi smazat můj soukromý mail. Tak dělej. 


<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 18.10.2005 > zirael> 

No, z celé téhle kauzy mám pocit, jako kdyby se tady mydlil přinejmenším Antoine De Saint-Exupéry s George Sandovou.

 

těch zásluh a publikací, jak na jedné straně, tak na straně druhé. nevím, možná je to tím, že bydlím na malém městě, ale naše knihkupectví rozhodně nezdobí jména Filipa Sklenáře a Anny Cermanové. ticho po pěšině. i Houston mlčí a internetové vyhledávače při zadání těhle dvou jmen sice nejsou skoupé na slovo, ale žádné ovace se nekonají.

 

tak kde je zakopaný pes?

 

možná v tom, že ač zirael ví, jak dokáže F.S. reagovat, přesto mu pošle seznam svých "úspěchů", čehož F.S. okamžitě zneužije. nevím, ale pokud už jsem to tedy napsala (platí pro zirael), tak si za tím stojím a netrvám na smazání. když vím, že je Sklenář parchant.

 

chtěla bych se tady jednou dočkat přestřelky dvou spisovatelských (básnických i jiných) celebrit, chtěla bych žasnout nad jejich ostrovtipem, vzdělaností, talentem a tak dál. místo toho se ale setkávám s pavlačovým poštěkáváním.

 

když vy břízolit, tak my... kachličky!!!

 

 


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.10.2005 >

Tím, žr ti někdo kultivovanou formou vyjeví, co si o tobě myslí - ač to enní nic lichotivého - žádná pravidla neporušuje. zloděj křičí chyťte zloděje - v tomto případě trapně fádní, filipe.)

 

 


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > blondýna - je pravda, že někteří knihkupci (především z malých měst) mou knihu odmítají. to je ale běžný osud věcí výrazných a nonkonformních. stejně tak je pravda, že ve velkých městech je převážně všude, pokud zrovna není vyprodána. .)


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > a k tomu "mlčení"... myslím, že bude brzy protrženo. neboj se. dyť to není venku ani dva celé měsíce (nepočítám od data dokončení tisku, ale uvedení do distribuce - kolem 20. srpna). takže klíd... máme nabito. :)

díky za představení autorky Cermanové. jistě mi promine, že s názory někoho, kdo se věnuje psaní sci-fi&rádobyhoror šmíry nebudu dále polemizovat.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.10.2005 >

Jen skromně doplním, že u nás na venku pravda sklenářovu knihu nemají, ale kniha s povídkou od cermanové dlela ve vitríně několik týdnů, dokud nebyla rozebrána.

ve větších knihkupectvích jsem pak viděla obě knihy.

 

zirael se v tomhle případě holt nešťastně zapletla, anžto pro filipa je typické, že pokud už se mu svěří jakákoli informace, je schopen ji v jakýkoli okamžik proti dotyčnému nešťatníkovi použít jakkoli nízkým, neslušným, ba dokonce zlým způsobem. I kdyby psal dobré a skvělé knihy, tohle je prostě hnus a tečka.

 

Filipio: kniha vyšla počátkem srpna, nyní se nám ke konci chýlí říjen, pokud pořád čekáš na ty zasloužené ovace, ale před tvou naivitou se skláním.)  

 


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > njn... nejeden génius se ovací ani nedožil - to patří k věci. :)

nicméně mě by spíš zarážela naivita, s jakou nechápeš principy fungování tzv. "recenzního trhu" v ČR. to je naivita, děvenko!
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.10.2005 > holt nejsem génius. má to ale i své výhody: těším se pochopení některých a nemusím proto hned umírat. taky to někdy zkus, je to příjemné.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 16.10.2005 > kdybys uměl aspoň psát, když ti to tak bystře myslí
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 18.10.2005 > zirael> 

S dovolením myslím, že právě naopak: Když už umí tak dobře psát, tak by nad tím mohl více přemýšlet. Tím neříkám, že nad tím nepřemýšlí, ale mohl by určitě víc...

 

Takže si z toho freeworld může sám vzít to nejlepší pro něj - od Tebe, že mu to myslí, a ode mne, že mu to píše


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > Někdy bývá okino podivuhodně milý...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 19.10.2005 >

okino spíše smířlivý.

 

ale dneska ráno mě - ne za celou redakci totemu, ale za sebe - napadlo, že by ti vážně prospělo, filipe, toho josefa potkat.


<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 19.10.2005 >

 

 

Tiše se zasmál blázen

 

Smečka nedůtklivých zaúpěla

IQ se mnohokrát vydělilo

 

a blázen se směje nahlas

          


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 20.10.2005 > hmm...nám se ten text líbí v obecné rovině...a když si tam místo jmen svých oblíbených básníků dosadíme jména neoblíbených politiků nebo kritiků ap, tak je to skvělý...

diskusi pod dílkem nechápeme...

no nic, jdeme na schůzi rybářského oddílu, abychom věděli, o čem zítra psát..pápá
Body: 4
<reagovat 
centaur (Občasný) - 20.10.2005 > Ach jo, Filipe, pořád to samý a přitom horší a horší. Po tolika letech mi to nedá a napíšu si tu poznámku - je trapné jak se neustále snažíš urvat pozornost co největšího počtu lidí, ať už jimi pohrdáš nebo ne. Z tohoto hlubokého komplexu tě nemůže vyléčit nic jiného než naprostá ignorance ze strany čtenářů tvých neustále se měnících nicků. Až na Zirael už zdejší redakci a lidi neznám, takže do mně nemůžeš vkládat žádnou proredakční ani prototemáckou zaujatost. Přijdu, vidím a mohu jen konstatovat že to je blbost a ubohost, co tady předvádíš. Kdysi dávno zde působil člověk, ze kterého by sis mohl vzít příklad. Měl nick ANDRE a kromě toho, že vtipně provokoval to měl taky v hlavě v pořádku. Proto se asi taky vytratil. Pokud máš chuť reagovat a já nevěřím, že bys tomu mohl odolat, pošli to na mail, protože sem asi zase dlouho nazavítám. Vy ostatní se nenechte rušit.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 20.10.2005 > Ach jo, Filipe, pořád to samý a přitom horší a horší. Po tolika letech mi to nedá a napíšu si tu poznámku - je trapné jak se neustále snažíš urvat pozornost co největšího počtu lidí, ať už jimi pohrdáš nebo ne. Z tohoto hlubokého komplexu tě nemůže vyléčit nic jiného než naprostá ignorance ze strany čtenářů tvých neustále se měnících nicků. Až na Zirael už zdejší redakci a lidi neznám, takže do mně nemůžeš vkládat žádnou proredakční ani prototemáckou zaujatost. Přijdu, vidím a mohu jen konstatovat že to je blbost a ubohost, co tady předvádíš. Kdysi dávno zde působil člověk, ze kterého by sis mohl vzít příklad. Měl nick ANDRE a kromě toho, že vtipně provokoval to měl taky v hlavě v pořádku. Proto se asi taky vytratil. Pokud máš chuť reagovat a já nevěřím, že bys tomu mohl odolat, pošli to na mail, protože sem asi zase dlouho nazavítám. Vy ostatní se nenechte rušit.
<reagovat 
Čtenář - 27.10.2005 > Filip Sklenář od nynějška publikuje pouze v Britských listech a po dohodě s redakcí nebude přispívat na žádné jiné internetové servery.

http://www.blisty.cz/art/24826.html
<reagovat 
Čtenář - 28.10.2005 > Autor: Filip Sklenář (---.as-l006.contactel.cz) Datum: 13. 02. 2005 18:15

Vážená redakce Totemu, vážení uživatelé Totemu a všichni náhodní návštěvníci tohoto fóra. Jelikož mě k tomu vyzývají i lidé soudní, kterých si obecně velmi vážím, a jelikož se to shoduje s mým vnitřním přesvědčením a pocitem (kromě soudce Okresního soudu Opava JUDr. Jaroslava Kuhla kdysi mě ještě nikdo nic nepřinutil dělat proti mé vůli) rád bych - kromě už včera zmíněného nicku zkrveživ - požádal i ostatní uživatele za prominutí mé prudké povahy, která - doplněna o široké vyjadřovací prostředky - se často transformuje do mimořádné a zákeřné hrubosti. Touto omluvou nesleduji žádné cíle; každý tomu snadno uvěří, neboť z této věci nemám žádný hmotný ani jiný prospěch. V souvislosti s omluvou za své projevy bych rád podotknul, že ani já sám nehodlám nikomu připomínat četné projevy zákeřnosti, znevažování a zesměšňování mé vlastní osoby, které jsem ne vždy a ne od každého ochotníka zde sebeméně zasloužil, a které mi způsobily nemenší chvíle trpkosti, nežli jsem komu kdy způsobil já sám.
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.10.2005 > Dávám body hlavně za diskusi: zirael, freeword, g mor sou skvělí. Větší blbce sem už dlouho nečet.
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.10.2005 > Ještě Ztratila ta je taky dobrá. Kolik vám hoši a žabky je?
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > ZIRAEL NAPSALA:

Můj milý,
radši ti to napíšu sem. Bohužel jsi mě donutil k tomu, co je mi hodně odporné - totiž k ohánění se vlastníma zásluhama. Předem mě nech říct, že ty tvoje "úspěchy" nejsou NIC. Dělat redaktora reklamního plátku dokáže netupší pisálek, po knížce neštěknul pes - a ty nebyl s to doložit opak, atd. Ty si to pravděpodobně dobře uvědomuješ, takže co bych se rozepisovala.

Nicka, tedy já, vydala na jaře tohoto roku povídku v zavedeném nakladatelství Listen. Jejich povídkové soubory, kde publikuje Kratochvil, Klíma, Šabach, Urban, Kantůrková, Viewegh, Rudčenková aj., najdeš na každém knihkupeckém koutě. Na jaře příštího roku mi vyjde povídka druhá a třetí. Mimo jiné mi tisknou recenze ve Tvaru, Literárních novinách a Babylonu.
I ty, hloupý Filipe, musíš aspoň sám sobě přiznat, že Literární noviny mají o kousek lepší zvuk než "časopis pro pojišťovnu" či co vlastně. Btw. v Zeleném peří jsem se minuli asi o dva roky - pořád nechápu, že tě hanba nefackuje, když si účast v tomhle šíleném pořadu dáváš do životopisu. Já se za to aspoň stydím.

Kdysi jsem se myslela, že jsi snad i docela inteligentní. Ale ty jsi jen vzdělaný. Jinak hlupák.


(FELIPE ODPOVÍ ZÁHY)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> Tohle je ovšem samozřejmě sprostý. A to maximálně. Soukromý mějl je soukromý mejl. A ty jenom proto, aby sis mohl dál veřejně honit superego obětuješ své pevné morální zásady? :))
To radši ještě tisíc let budu bagristou --
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.10.2005 > g morr> jj, felipe se drží ďábelský zásady: účel světí prostředky :))) ale jedno mu přiznávám určitě - umí udělat rozruch, sice pak zůstane na místě činu dost velká paseka, ale co už -- důležitej je ten rozruch, kterej upoutá pozornost ke komu asi? :))) jak řikám, blogrish :))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 17.10.2005 > MiKa> 

jj...třeba nezapomenutelnej blogrish byl o té netové etice...zveřejňování mailů a tak...ten byl dobrej...

 


Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 13.11.2005 > Milý Paolo Volieri.

Předem mého dopisu bysem se chtěl zeptat, jak se máš? A promiň, že jsem ti tak dlouho nenapsal.

Věz tedy následující - smysluplně a elegantně psát neumí na této planetě ani každý třetí, dokonce ani každý desátý. I kdybyzme ale počítaly jen tu našu gramotnou euroatlantickou aliancu, furt zůstává zhruba 99.9% lydí, keří neumí psať vůbec, jak dokazuješ mj. ty sám svými přýspěvky.

Tak zdar a něgdy na Lysé, vole. :)))
<reagovat 
mavis cruet (Občasný) - 18.11.2005 > hezké!
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter