Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Motýlí efekt
Autor: Absolute (Občasný) - publikováno 28.11.2005 (11:37:09), v časopise 9.3.2006
* po rozkliknutí větší náhled

Ve starověkém Řecku a Římě si lidé některé jevy nedokázaly vysvětlit , jejich příčinu a vznik nehledaly ve fyzice či matematice nebo někde jinde jako tomu je dnes. Přisuzovaly je tedy svým bohům, kterých bylo nespočet a každý měl na starost určitou oblast oněch božských zásahů. Zaujala mě teorie chaosu (stručně hledání nějakého řádu v chaosu, více na - http://chaos-theory.foosquare.com/) , je to jedna z nejpodivnějších teorií dnešní vědy. Přijde mi složitá a i přes vysvětlování těžce stravitelná.

Proč by to nemohl být právě nějaký božský počin? Bůh chaosu (chcele-li bohyně) a její mocné kouzlo , které dnes nazýváme motýlím efektem...


Poznámky k tomuto příspěvku
 Absolute (Občasný) - 29.11.2005 > al-ash> jo nemyslel jsem to tak doslovně ale sám musíš vědět jak moc náročný úpravy jsou, opravdu je to dost překopaný zvlášť když se vrhneš na úpravu stínů a světel :)
<reagovat 
absolutní (Občasný) - 29.11.2005 > chcete definovat kýč? vždyt vás fascinuje chaos tak to nechte tak jak to je, nebo tu uděláte chaos...
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 29.11.2005 > absolutní> já jsem na tohle slovo háklivej a vůbec vím, že kýč nemá definici, tím jsem chtěl pobouřít toho kdo tak prohlašuje.
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 30.11.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
absolutní (Občasný) - 28.11.2005 > co se toho mávnutí křídli a tornada týče, tak to je staré klišé které se hodně užívá, ale málo kdo jej pochopí do hlouby... jak svět funguje jak vše se vším souvisí... jak neduležité je stejně duležité... ono toto vše obsáhnout a umět se do toho ponořit... tím rozluštit toto pravidlo že vše souvisí ze vším je náš nejtěží úkol... tak at se vám daří jej rozlousknout... ale myslím toto téma se tady moc nechytá to je moc silné kaffe pro totemáky jim stačí filosof Fanýs a Co.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 28.11.2005 > absolutní> 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 28.11.2005 > absolutní> Motýlí efekt...co to je, o tom jsem v životě neslyšel.Filosofie se takovými věcmi nezabývá.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 28.11.2005 > absolutní> souhlas. mimochodem, pochopit to do hloubky tady znamena videt v souvislostech. videt podobnost u ruznych veci. zvladat prechod do jednotky k mase. ale neni to tak hrozny, jak uz jsem rekl, je to prirozena teorie, ne jako treba QM. QM je pekna prasarna
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 28.11.2005 > Raimund> 

tech veci je, o ktere se FF nezajima. zrovna tohle je docela skoda, ale vlastne mozna ne, pze FF neni veda.


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 28.11.2005 > Raimund> Koukám, že se tu někdo naváží do našeho spolku.  Motýlí efekt je taková nezajímavá vědecká teorie, že systém může být v tak křehké rovnováze, že mávnutí křídel motýla ji naruší a vyvolá katastrofální následky. Vzhledem k tomu, že všechno se mění a nic není stálé, je celkem nicotné z jaké příčiny tak děje. Proto se tím některé filosofie nezabývají (neznám samozřejmě všechny).
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

"Vzhledem k tomu, že všechno se mění a nic není stálé, je celkem nicotné z jaké příčiny tak děje"

 

to je pomerne hrube pozorováni, a zaver je poestily.

 

opakuji, FF ke spouste vecem nema co rici. FF beruj jako takove povidani...takove premitani, a na to je to dobre, ale dal uz ne.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> Přiznávám se , že ten výrok o filozofii jsem střelil od boku.Nicméně z tvrzení, na kterém je Motýlí efekt založen, vyplývá, že majtiel domu s chatrnou třechou nesmí na přilehlé zahrádce pěstovat zelí a kapustu.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> 

Některé filosofe přímo deklarují, že se nebudou vyjadřovat ke všemu. Vystihl jste to správně - přemítání. Filosofie (alespoň dle mého názoru) nemá s vědou nic společného.

P.S. Jemnějším pozorováním jste našel něco stálého co se nemění?


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Především by bylo potřeba si ujasnit, v čem spočívá podstata pojmu stálosti a změny ve vesmíru, kterému patříme
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

Je to ještě horší. Motýl to udělá v někde v Brazílii a El Niňo bude u nás. Majitel chatrné střechy by se měl jít oběsit.


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

nesmysl

 

ale jako for beru


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

tvrdil jsem toto:

 

"se mění a nic není stálé" je dosti hrube pozorovani. detaily necham na tobe (na vas, fanysi, vy tak rad vykate:))


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> jinak receno, majitelovi chaty chaos nasere kominem
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> odbihas od veci;)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Vše souvisí se vším, jenom chtít
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> 

Odbíháte od věci. Ptal jsem se jakou stálou věc jste našel jemným pozorování, když mé považujete za hrubé, ale nemůžete je vyvrátit.


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> pochopitelne, a tohle je uz druhe odbihani od veci;)
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

nechal jsem detaily na vas, ovsem tady je mate:

 

pozorovani, ze "vsechno se meni a nic neni stale" je docela zrejme (asi jako kdyz se vari voda, odtusite, ze je horka...a "horky" je nedostatecne jemny termin, je to asi druhy charakteristicky termin; prvni by zde byl "tepla"). a mate tam dost velkou volnost, jak si to vztahnout na tu ci onu konkretni vec, jak si vylozit onu stalost a tak dale.

 

spokojen?


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Od které?
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Zase jste neuvedl nic neměnného. Upřesním tedy "vše se mění"  > "vše neustále vzniká a zaniká" včetně celého vesmíru. P.S. Vy vařící se vodě říkáte teplá?  To snad leda ve vakuu.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

"Vzhledem k tomu, že všechno se mění a nic není stálé, je celkem nicotné z jaké příčiny tak děje"

 

ja jsme zacal mluvit hrubosti a tys odbehl k tomu, ze musime nadefinovat zmenu atd. jasne, ale to bysme mohli mluvit tisice roku...nadefinovavat miliony blbosti. JE to dulezite, ale je tez treba nekdy a u neceho predpokladat, ze ucastnici dialogu jsou s veci (zde pojmy "zmena", "stav"...) obeznameni; jinak by to zbytecne vazlo. hlavne pak na webu. uz ted to uvazlo, cehoz je nas dialog prikladem:)


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

ja jsem neuvadel nic nemenneho, ja jsem pouze rozebiral vase hrube pozorovani

 

meni, vznik, zanik...to uz je jedno, proste je to hrube pozorovani (konstatovani!)

 

PS varici je v urcitem slova smyslu dostatecne teply;)


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Ale popisovaný efekt je založen na pojmech změny a neměnnosti.A dále : pokud přijmeme názor, že se vše mění a nic není stálé, musíme přijmout i to, že i tento názor se může změnit : vše je stálé a neměnné, což jest pravdivé, protože proměnlivost probíhající ve vesmíru je neměnná.Pojem příčiny vesmír nezná.Z toho vyplývá, po delším rozboru, že to zelí se opravdu nemůže pěstovat poblíž budov s chatrnou střechou.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Chcete-li vyvrátit trvrzení, že vše se mění musíte ukázat něco neměnného a všechno ostatní jsou jen řeči okolo. Případně mi ukažte něco co nezaniká (dříve nebo později).
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

tady se ukazuje rozdil mezi filozofii (resp. humanistou) a prirodni vedou typu biologie, fyzika. je to patrne z kazdeho radku, nebudu se k tomu ted vyjadrova, neb prahnu po cigaru a peace, prave jsem dopsal jednu praci.

 

zeli pestovat muzes, pze existuje nekolik trid chovani systemu. deterministicke, chaoticke, nedeterministicke. chaoticke a nedeterministicke, nemaji napr. vylozene stabilni body, jako maji det. sys., ale maji ekvilibria, vice stabilnich bodu, coz prave dava jejich chovani onen rozmanity vzorek (jednen stabilni stav je nuda:-D

 


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> Nechte ho žít. On věří tomu co tu hlásá. Když je všechno proměnlivé, tak ani pravda nemůže být stálá. Není o co se hádat.  A to jsem ještě nezačal s tím, že při vhodné volbě souřadnic je Země středem vesmíru a vše se točí kolem ní.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

vy jste se zmylil v pojmech, fanysi. je mi potesenim vam sdelit, ze jsem neoponoval vasemu vyroku. toliko jsem jej shledal hrubym.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> a...a jak vznikly systémy, když se vše mění ? a  čím se ve vesmíru, který nezná pojem času vymezuje pojem "systém"?
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> Fyzik se s básníkem může bavit jedině o tom pěstování zelí  a jenom o tom a nic , než o tom.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Každý výrok, který nerozvedete do několika knih mohu nazvat hrubým, takže tu vlastně mluvíte o ničem.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> prvni cast posledni vety je naprosto v poradku. zbytek nikoliv. basnicky pojato vsak mozna ano
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

promin, ale takova debata pro me neni zajimava. toto prosim neber osobne. pro me je dulezite, ze si dovedu na tvou otazku zodpovedne odpovedet:) a uz jsem na to odpovidal spousta lidem, nehodlam *ztracet* cas opakovanim. toto chapej jako mou pohnutku, ktera v zadnem pripade neni namirena proti tobe; je to pouze a jen dusledek toho, ze podobne veci namitola tolik lidi pred tim, ze pro me jiz nema smysl to opakovat:)

 

PS toto je jiz treti odbehnuti od tematu


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> Vy myslíte, že fyzik nemůže psát básně. Není to diskriminující? Upřesnil bych to na fyzika s omezeným rozhledem.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> to neni pravda. ackoliv lze namitnout, ze cistokrevny basnik a ortodoxni fyzik budou mit odlisne uhly nazirani. pokud se vsak jedna o renesancneji zamerene lidi, tak s tim neni vubec zadny problem
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 

"Každý výrok, který nerozvedete do několika knih mohu nazvat hrubým"

 

neni pravda, jsou vyroky, ktere dobre vymezuji pole pusobnosti. a jestli nekdo potrebuje tucet knih, aby se vyjadril, tak je to politovanihodne, nebo je buh

 

PS fanysi, vy jste stale nepochopil, jak jsem to "hruby" myslel. ted jste to zavedl do opacneho extremu


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Netušil jsem, že stojím na konci tak dlouhé fronty.Ten obrázek je sám o sobě zajímavý.
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> Myslel jsem tím "plodnou" diskuzi těch dvou. A vůbec - chudák autor.Takový traktát zde asi ještě nikdo pod svým dílem nemá a při tom většina poznámek se vzdaluje jednak od hodnocení díla a jednak od  autorovy osobnosti.Ještě by se zde měl prodiskutovat stav vody na českých tocích a bude to hotový.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2005 > Ewonne> To je v dnešní době a v našem státš obzvláště povzbuzující.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> 

to vetsinou lidi netusi:-D ja zas taky netusim veci..to je normalni, tak to chodi.

 

a obrazek...tedka myslis absolutovo dilo, jo? aby nedoslo k omylu:) tak tedy - ano, je zajimavy, moc:)


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 29.11.2005 > Raimund> Nezbude něž jít zaneřádit nějaké Vaše dílo. U básně se tak nepozná, že diskuse je mimo mísu.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 30.11.2005 > Raimund> ehm, ted se priznam, ze jsem nestihl. tvuj komentar se tyka byti ceho v nasem state/dobe?
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Ewonne> Alespoň jsem prokázal, že absolutova díla boduji zodpovědně a po zralé úvaze.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> Někdy i báseň.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.11.2005 > fanýs> 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2005 > Ewonne>  Viz pozn. z  29.11. ..renesančněji zaměření lidé.....nebo tak.....začíná to tu být moc přehledné
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter