Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce STALGIE (snad kousek chyběl) z kolekce Něco mezi nebem a zemí
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 21.8.2006 (10:33:39)

snad kousek chyběl

v sítnici slunce

aby dozrály

i pláňky v plotech

 

chyběla kapka

do spádů jablek

 

z večerních zahrad

stoupají polehlá stébla

nad padlými v trávě

i vítr skládá své zbraně

 

za lesem zapadají

balóny s prázdnými koši

 

už ani nevím

proč jsme vystoupili

v sadu plném

padavčat

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 anae (Občasný) - 22.8.2006 > Kelly> následně jsem o tom pocitu ještě přemýšlela - možná, že jsem jsem se nepodívala z toho správnýho úhlu - když to je NO! stalgie -- možná jde o padavě něžnou eroticu :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > anae> jooo, to jsou přesně ty mrtvoly v trávě ;o)
<reagovat 
macho (Občasný) - 22.8.2006 >

Zaskočilo mne, že sama používáš neotřele klišátka, které jsou tebou tak často kritizována. Nemyslím to zle, ale pokud sama tak často voláš po originalitě, některým spojením bych se vyhnul. Reaguji pro to, že jsem nedávno četl pár Tvých komentářů. Tohle není kritika, jen povšimnutí :-))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > macho> Chápu a rozumím, co chceš říct, a oceňuju tenhle postřeh :o) Neviděla jsem klišátka jako klišátka, ale asi se mi to nepodařilo přenést ke čtenáři tak, aby bylo jasné, jaký ten můj úhel pohledu měl být... Vot što, byvájet!
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 22.8.2006 >

móóóc príma.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > Leatherface> :o*= nebo jak vypadá upíří polibek? ;o)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.8.2006 > technická: když řeknu "připomíná mi to tkalce", neříkám tím doslova "úplně tě vidím, jak toho tkalce hltáš a pak se ho snažíš napodobit":)

druhá věc je ta - nedá se doslova říct, že by mě to neoslovila, mám tentýž pocit jako u jonášova textu: ta slova mě oslovují, jejich uspořádání ne.)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > ztratila> 1. OK, understood
2. s tím nic nenadělám - uspořádání takové býti mělo... asi jsem měla fakt "kýčařskou" náladu ;op
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.8.2006 > Mně to nepřijde jako tak velikej kýč...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > ztratila> jo tak to bude ten zdroj nedorozumění... já mám nějak fixed, že folkař je chápán jako kýčař :o)
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 23.8.2006 > Nevím jak ostatní, ale já tu nacházím všechno, proč tě ráda čtu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.8.2006 > Naty> dík :o) ale možná už si lid odvykl číst Kelly...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.8.2006 > No, tak možná jsem, a nebo nejsem.)- Kdybych byla polopatická, tak bych asi jmenovala Tkalce, jehož nová sbírka se nějak podobně jmenuje. Folkovou písničku Honzova ražení mi to připomíná určitým rytmem, náladou - a Jonáše tím, že ta slova jsou mi blízká, ale jejich uspořádání mě vlastně neoslovuje.) - mám na mysli jeho poslední 3 básně.

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > ztratila> Dík, to už je lepší :o) smůla, že jsem poslední dobou nečetla ani Tkalce, ani Skácela - tak už jsem to mohla opsat snad jen od toho egila nebo od koho ;o)

S rytmem lze souhlasit... s náladou - fakt nevím... jestli ono to třeba nakonec "folkový" být nemělo, pokud bysme se dopátraly toho, co je folk pro mě a co pro tebe. S tím, že tě to neoslovuje, se smířím... ale s Honzou, s Honzou fakt nee!!! :o))
(fakt je, když nad tím teď tak přemýšlím, kde se ta celá nálada vzala, že mi do těch balónů švagr pouštěl Cohena - že by zdroj nákazy pocházel odtud???)
<reagovat 
 Lhostej (Stálý) - 23.8.2006 > Kelly> Cohena? Hmm.... To bych brala, kdyby ten mě nakazil... :o))
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.8.2006 > Lhostej> why not - ale znám i lepší nákazy ;o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > Smetiprach> máš krásnou ikonku!!!

ad tvůj komentář - neřeknu ti nic o moc jiného než to, co jsem právě napsala machovi :o)
pravda je, že jsem si sama naběhla na svůj kord... ale já tam v zahradách viděla něco jinýho, než vidí čtenář v básni - jo, v takom prípadě moje chyba, pokud se to nepřeneslo
a pokud někdo zahlédne aspoň kousek - tím líp

pláňky mi přijdou vpoho...
a ta zahrada je totiž úplně jiná zahrada a hrajou v ní jiní hertzi a vůbec... takže kvůli té psárské jsi mě šetřit fakt nemusel ;o) mňááá!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.8.2006 > Smetiprach> ale objímat se kvůli tomu nemusíme, žene? ;oP
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 22.8.2006 > Nelíbí se mi spády jablek a sad plný padavčat. Myslím, že jsou to syntaxy od věci.
Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 24.8.2006 > jagara> Mně by se to taky nelíbílo, ale nevím, co jsou to syntaxy.Něco jak varixy ?
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > jagara> pročpak? správné jablko padá ze stromu, až když je správně zralé - a pak může mít lecjaké spády, což ti můžou potvrdit všichni ti zmožení zápasy v trávě, už od dob A+E
kdežto padavčata prostě upadla o tu kapku dřív, než stačila dozrát,,, a to vůbec není od věci!
<reagovat 
 čtenář janek - 24.8.2006 > Kelly> kdepak kelímku, to vůůůůbec není od věci, ani trochu!!!
:-)))
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 24.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 28.8.2006 > mně se nejvíc líbí závěr - v jednoduchosti padavčat je krása :o)
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 28.8.2006 > už ani nevím

proč jsme vystoupili

v sadu plném

padavčat
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 24.8.2006 > totemově průměrná báseň - nevím, co jiného k tomu říci. Nejvíc se mi líbí dozrávání pláněk v plotě.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.8.2006 > Opíječ tchýní> jak to tak sleduju, každému se líbí něco jiného, a málokomu to celé ;o) no, stane se...
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 24.8.2006 > Nevím co tu mají lidi s tkalcem, ten ty svoje vize sází s pohádkově navně melancholickým, nikoli racionálně melancholickým vytržením. je pravda že jak se řekne zahrada a jabka a láňky, tak vidim egila, ale tu báseň by nenapsal, na to je cit v ní málo kryt patosem. Oceňuju hlavně kellyin cit pro přesahy, pro užitou vícevýznamovost. Monotónní rytmus skvěle navodil nostalgickou atmosféru, snad jen maličko klopýtám na žačátku u toho "aby dozrály". Přijde mi to jako skvělá ráce. Jedinou výtku bych měl ke konci. Jakoby se to vytržení někam ztratilo a báseň dohončilo samo rácio. Ne že by ulně zle, ale vůči té nastolené nostalgii trochu rušivě hrubě, vysvětlovavě temno.
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.8.2006 > tichotam> děkuji děkuji! - a s tím koncem máš pravdu, měl to být takovej tvrdej dopad na zem ;o/
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 24.8.2006 >

přemýšlím, co tomu chybí.

 

dar vypravěče.

 

 

mmch... nedávno jsem jela na kole a zvedl se vítr, takový ten velký, teplý letní vítr před bouřkou a vysoká tráva u silnice najednou byla jako baletka. nakláněla se zprava doleva, zepředu dozadu, opisovala kruhy, polehávala, aby zase hned vstala, natahovala ruce a topoly se po ní opičily. také se se všelijak umně nakrucovaly v bocích jako indická tanečnice a díky tomu větru ukázovaly svoje listy zespodu, listy, které jsou shora temně zelené, byly dole bělavé a stříbřitě se leskly jako vlasy babiček a dědečků. a já přišla na to, že to všechno kolem na mě vlastně mluví svojí řečí. abych se jako podívala a viděla a vnímala to, že když topol ukáže a tráva dá najevo, že bych zkrátka měla vědět něco o pomíjivosti a znovuzrození. i bez řečí.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.8.2006 > blondýna> :o) dík
<reagovat 
rabako (Občasný) - 28.8.2006 > svíravá....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.8.2006 > rabako> ahoj kotě... neboj, už je líp ;o)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > má to humusoidní rytmus, pěkně blbě by se to recitovalo
Body: 2
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 21.8.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > egil> automate
<reagovat 
zkrveživ (Občasný) - 22.8.2006 > zabijte skácela!
Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > zkrveživ> není už mrtvej? já nevím, já ho nečtu :o)
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 22.8.2006 > Kelly> tak si ho vytrhni z varlat. je tam.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > zkrveživ> sice dobrá rada nad zlatý kov - ale varlat nemajíc, je mi nanic :o)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 22.8.2006 > zkrveživ> skácel je všude kolem nás :-))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > zkrveživ> proboha - není! Skácel nehodoval na rumišti, vždyť tenhle text je tak šílená mizérie ... a ty ho ještě povyšuješ ná skácelovského mrzáčka :-(
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> ty kravo:-) Koukam, ze ti to tady trochu prerostlo pres hlavu. dej si relax, pico.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > zkrveživ> ale hovno, zmrde, jsem absolut free ;-)

jen nemám rád, když má absolut sračka deset déček, z toho od od devíti lidí, kteří se s autorkou znají osobně

a ten Skácel byl kop mimo branku
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> jenze s tim na tak malym prostoru, jako je totem, nic nenadelas. takze se s tim prestan srat. a ja si stejne nemyslim, ze to davaj ze znamosti. ale na tom se neshodnem. a ten skacel... jeho atmosfera v tom je... proste jo:)
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> nebo jinak... tady zna kazdej kazdyho. to nezmen?s...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > zkrveživ> kdysi někdo vyslovil domněnku, že lidé pozdější filmy Woodyho Allena nepovažují za vtipné proto, že by snad skutečně vtipné byly, ale protože je natočil Woody Allen

každý každého tu znát může (byť to stejně není pravda), ale zrovna tady jsou ti doporučující docela jednotní, žádný nováček nebo osoba ze srazů Totemu neznámá nedéčkoval - a to je častý jev - grupa to protlačí (ale to je dost diskutabilní a je to můj věčný názor)

ad Skácel - tak mi dokaž, na tom není nic složitého
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> nechapu, ze tam tu atmosferu necitite... pro me tam je a je ji moc... a to ti nedokazu, to nejde. mimochodem, dal jsem tomu 3 bobky, coz urcite neco naznacuje... a co se tyce WA, znam spoustu lidi, kterejm se nelibi ani jeden jeho film a naopak dalsi, kterejm se libej vsechny... to proste taky nic neznaci... a kazdej tu kazdyho zna, bud bez obav. o tobe jsem toho treba slysel hodne od mnoha lidi.

<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> stejne tak celej totem vi o mne i o jinejch... a pokud se od tech lidi neodpoutas, neprestanes s nima uplne komunikovat, bude to tak porad. i kdyz na totem rok nepachnes...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > zkrveživ> jasně, jenže, když už jsi zmínil mne, nikdo z té malé skupinky lidí z Totemu, se kterýma jsem se setkal (a podtrhuji, že pravidělně jsem se akorát kdysi vídával s kalais, jinak s nikým) nepocházel z mého prostředí, nic o něm nevěděl, neměl tedy ani tucha o tom, s kým zrovna šukám, s kým zrovna chlastám a s kým zrovna chodím - vědět mohli pouze to, co jsem jim řekl

a já říkám pouze to, co mi nevadí, aby se šířilo ;-)

ad Allen - to už člověk nemůže vysvětlovat takto, co tím myslel, aniž by člověk místo toho začal rozebírat Allena?
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter