Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
la clé
Autor: Claw (Občasný) - publikováno 19.10.2006 (19:12:58), v časopise 19.10.2006

 

 

 

 

 

 

la clé

 

 

Listy jsou na stromech gilotinovány

malá francouzská revoluce odehrávající se všude kolem nás

 

kvůli našim peřinám už oškubali nadprůměrné množství slepic

a to se zatím jen letmo dotýkáme nosu podzimu

 

 

Střásáme kaštany a trochu nám to připomíná tanečnice salsy

s tím rozdílem, že ony nesetřásly

 

jsou nože kolem stromů

musíme se bát

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 Šílená svině (Občasný) - 25.10.2006 > Claw> Dyť to říkám, jako desetitečka!
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 25.10.2006 > Opíječ tchýní> No jo no, co jiného by člověk mohl od tebe čekat...
<reagovat 
Golden Norek (Občasný) - 25.10.2006 > gilotinovány... moc do očí bijící... jinak nevím jak moc žiješ v realitě, slepice se už do polštářů nějaký ten pátek necpou a do salsy se namáčejí tortilly... nepsal bych prostě o gilotině, když jsem ji nikdy neviděl naživo, nepsal bych o salse, když jsem ji potkal vícekrát v supermarketu než viděl na jevišti a nepsal bych o obsahu polštáře, když jsem žádnej nerozpáral... ty všechny výrazy ubírají té básničce a na druhé straně v té básničce NIC NENÍ jestli jsi se chtěl vyjádřit, tak za dva body:(
Body: 2
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 25.10.2006 > Golden Norek> 

No tak to ti doporučím o tom raději nepsat. --- Gilotina je docela dost bijící , nevím jak moc žiješ v realitě ty, protože salsu dnes tancuje kde kdo:d). Podezřívám tě, že nevíš co je podzim.
A pro pó dva body se dávají za nic...Proč? Osobně bych za VELKÉ NIC nedala nic.


<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 26.10.2006 > listy padají ze stromu a všude se válí, protože bude za chvíli zima potřebujem teplý peřiny a střásání kaštanů nám vůbec nepřipomíná tanečnice salsy.. a čeho že se máme bát??? ale tys to napsal líp :)
Body: 2
<reagovat 
Vio (Občasný) - 26.10.2006 > Koukám, že do slepic už se strefovali i jiní. Nu což, nečetl jsem všechny reakce ;-)

Jen bych podotkl, že na redakční výběr je to dooost slabé... Můj názor...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.10.2006 > Vio> 

Za redakční výběr nemůžu, stěžuj si někde jinde.


<reagovat 
dadik (Občasný) - 26.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Když jsme u těch nesrovnalostí... jednou nám listí stíná gilotina a pak jsou kolem stromů nože. Nějak se nám to tam hromadí. Možná by bylo vhodnější použít místo nožů třeba ostří, které má rovněž gilotina.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> 

Už od staré gilotiny se říká: "než dopadne nůž gilotiny na krk vraha...."  Obávám se, že tvé mezery ve vzdělání jsou zřejmé a plácáš nesmysly.


<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Claw> Jedna ze ctností je uznat vlastní neznalost a já uznávám, že "nůž gilotiny" se používá.

Ale to je tak vše ;-)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> Fajn. Takže nesrovnalosti z větší míry budou trochu jinde.
<reagovat 
Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> cituju: "jednou nám listí stíná gilotina a pak jsou kolem stromů nože"

Tahle poznámka se samosebou vztahuje pouze k Tvé básni. Dál už se tím nemíním zabývat. Nestojí mi to za to "diskutovat" s člověkem, který nedokáže přijmout kritiku a názor někoho jiného.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> 

Nebudeš-li plácat nesmysly, budu si tvého názoru vážit o to víc.


<reagovat 
Vio (Občasný) - 27.10.2006 > :-) bez komentáře

Počkej si na někoho, kdo Tě bude s páskou na očích poplácávat po zádech.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> 

no clawment


<reagovat 
Vio (Občasný) - 26.10.2006 > Souhlasím s blondýnou. Myšlenka v textu je a dalo by se jí přiznat jistou míru originality, i když i to zčásti blondýna popřela, ale je to celé zbytečně šroubované a kostrbaté.

Jen tak namátkou jsem si zkusil napsat během 5ti minut rýmovanou variaci na první sloku evokující podzim, aniž bych to slovo vůbec použil:

Zas listí stromům sladce stíná
vane jak chladná gilotina
jakoby kdysi býval k ruce
katům francouzské revoluce

Tím chci jen naznačit, že to jde i jinak a neskromně se domnívám, že i lépe.

Nehledě na to, že bych nechtěl spát pod peřinou ze slepičího peří. Mám pocit, že se používá spíš peří husí, kteréžto se i více hodí k tématu podzimu, jelikož husy jsou narozdíl od slepic tažní ptáci.

Líbí se mi snad jen ten pěkně stručný a úderný závěr:

"jsou nože kolem stromů
musíme se bát"

Celkově ne víc, než za 3.
Body: 3
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.10.2006 > Vio> 

Cením si tvého názoru, přesto si myslím, že tvá rýmovačka nestojí za nic.


<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 26.10.2006 > Vio> 

Já děkuji za souhlas s blondýnou, ovšem s tím co napsal blonďák naprosto nesouhlasím a trvám na tom, aby se do mě v kritikách nestrefoval jako do slepic. Nepopřela jsem nic, jen jsem napsala, že se mi to nějak nezdá. Ono těch otázek, krom husího peří v té básni vyvstává víc. Protože když sekne gilotina, padá odshora dolů. Když listům pomůže vítr, vždycky je to nějak tak nakřivo. Mačeta by seděla víc. Ovšem uznávám, že napsat něco jako, že listy jsou na stromech mačetovány, je evidentně blbost.

 

Mačeta je dlouhý nůž jihoamerických Gaučů. I když taková malá jihoamerická revoluce by také nebyla k zahození. Když už je tam ta salsa.

:-)
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Claw> Mysli si, co chceš, stejně jako já ;-) Nic to ovšem nezmění na kvalitě Tvé básně.

Rovněž netvrdím, že můžeš za redakční výběr. Taky jsem na tu poznámku neposlal avízo Tobě, ale redakčnímu výběrčímu ;-)
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > blondýna> Kdybych se strefoval do Tebe, jinak bys výskala ;-)

Kromě toho si podle mě tou poznámkou o Kainarovi do jisté míry napadla originalitu myšlenky. Tak.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > blondýna> 

Hlavy padaly kolmo dolů? To se ti teda povedloJ --- Listí padá odshora dolů... nou problem 

 


<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> 

To jsem teda nenapadla, opakuji:-)

 

jen jsem si myslela, že by třeba někdo mohl pochopit to, že tenhle úryvek:

 

takovou bych chtěl napsat jednou báseň

aby se břitká

nesla tiše k zemi

a na hrotu měla dvě kapky krve

 

 

je vlastně taková malá kritika k básni od Claw, tak:-)

 


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> Ne naštěstí nezmění
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> Ale copak, že by se Kainar zmiňoval o gilotině...že jsem si nevšimla
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 28.10.2006 > Claw> nejde o hlavy, ale o směr nože gilotny, má milá:-) ale to je detail, už se tím též nechci zabývat. nicméně chápu, že je to příměr, nic víc.
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > blondýna> "ta největší a nejkrásnější dýka vypadla z rukou podzimu
a na hrotu měla dvě kapky krve"

Možná si napadnout nechtěla, ale povedlo se Ti to ;-)
A bez diskuse použil ten Kainar nádherný příměr... rozhodně je tady očividná paralela ostří dýky/ostří gilotiny. Listí je v důsledku odříznuto od větví ostrým kovovým předmětem ;-)
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Claw> A já jsem snad někde řekl, že Kainar použil slovo "gilotina"? Řekl bych, že sotva....
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Claw> Já bych spíš řekl, že bohužel ne...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> Ale jistě že ano. Nemáš tušení, že na gilotině je nůž atd.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> cituju: "jednou nám listí stíná gilotina a pak jsou kolem stromů nože"
<reagovat 
 Vio (Občasný) - 27.10.2006 > Claw> To mé "bohužel ne" se vztahovalo k poznámce, že to nic nezmění na kvalitě oné básně.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 27.10.2006 > Vio> ...a nic se nezmění ani na kvalitě čtenářů... žel.
<reagovat 
Bronty (Občasný) - 26.10.2006 > Proč škubají slepice, když peřiny jsou z husího peří???
Body: 3
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.10.2006 > Brontosaurus> 

Ani obrazně ti to nic neříká? Peřiny jsou spíš z umělých vláken.


<reagovat 
 Bronty (Občasný) - 28.10.2006 > Claw> Jinak se mi báseň líbí i obrazně jí chápu, jen sis popletla toho ptáka
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 28.10.2006 > Brontosaurus> ad odpověď holgerovi.
<reagovat 
Opíječ tchíní (Občasný) - 29.10.2006 > Máš pravdu, sorry, rád se trošku připohádám, vono pak z těch nicků vyleze občas něco zábavnýho. Že nemáme stejný vkus je docela evidnetní, můj vkus je lepší - jsem kritik. Divím se ti vlastně pořádně, že se to zkoušíš vyhádat nebo zahrát do autu.
No a konečně, když už něčemu nerozumím, nezdá se ti, že mi přijde normální si myslet, že to je špatný? Bez urážky, vyčítá se mi, že mám vo sobě moc vysoký mínění a přítom má poezie stojí za h... ale básník musí psát za všech podmínek, ať si kdo chce co chce řiká. Dobře,no, beru zpátky, když něčemu nerozumim, eště to nutně nemusí znamenat, že je to blbý... každej se trochu unáhlí.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 29.10.2006 > Opíječ tchíní> 

Asi se  poznámky autora pod vlastními příspěvky moc nenosí...  Je o to, že když někdo něčemu nerozumí, tak nemá co být kritikem (v dané oblasti). Říká se, že kritik "všemu rozumí", jestli se nemýlím...  a študuje na to dostatečně dlouho (), aby tomu tak bylo a když ne, pak si nemá co říkat kritik. No teda může, ale plácá se jak ryba na suchu a dá práci ho do tý vody zpátky dokopat.


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 29.10.2006 > Opíječ tchíní> Můj vkus je lepší, jsem kritik!
<reagovat 
bernall (Občasný) - 31.10.2006 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 3.11.2006 >

pro mě paráda

!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 5.11.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.11.2006 > moc líbí
Body: 5
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.11.2006 > moc se mi líbí :)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 20.11.2006 > zanzule> Tolikrát?
<reagovat 
 zanzule (Občasný) - 20.11.2006 > Claw> Malinko jsem se Ti tu rozmnožila,vidˇ?...tomu říkám důkaz,jak líbí ;)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 21.11.2006 > zanzule> Důkaz místo slibů...Old Špajz
<reagovat 
Sarrah (Občasný) - 9.1.2007 > Ta se Ti moc povedla.....krásná*
Body: 5
<reagovat 
Sarrah (Občasný) - 9.1.2007 > Ta se Ti moc povedla.....krásná
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter