Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 8.5.
Státní svátek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mí srpnové; senoseč v půlkruhu slepého srdce
Autor: mara (Občasný) - publikováno 30.8.2007 (10:49:20)
 

 

 

První den rozsévání:

 

Tratoliště nebe

přehnulo se přes okraj náhonu

- naběhlá žilka žhavého vosku

vydlabaného z mrtvých úlů včerejška


Z oprýskaných zdí drolí se úsvit...

předu kámen a sálající popel


---- nelením ----


opisuji stružkou úsměvu diagonálu

jež trhla uzdou ticha



Druhý den rozsévání:

 

Nad korouhvemi vzdálené smrčiny

žnec noci, po kolena mlhy a bláta nočních dešťů,

chopil se svého povřísla


Přezrálé svahy jsou zpité vůní řebříčku

který jsi včera se smíchem rozemnula

mezi hladinami svého těla

smíchala spolu s oddenky hvězd

a zašila do lemů

starých košilí




Podvečer v Albrechticích:


Nahmátla pod hladinou vlašťovčí křídlo

a naklonila k sobě obě zrcadla

tečnou dozvuku kaverny


Užaslýma rukama vířila vodu, tak

že se temně průhledné štěpy větví

slily v jediný

oslnivě bílý lept slunce



Čtvrtý den; Richardovi:


Dám ti sen o hvězdách...

V souhvězdí Persea

vidím jejich půl a půl tváře


                              A že dnes v polích

sáhl sis na svou nevratnost

a zásah do srdce byl tvým jediným přáním

- říkám: nechť hvězdy jsou ženci, nikoliv rozsévači...

a naše slepé tváře

                                  klasy nadosah














Poznámky k tomuto příspěvku
 g morr (Občasný) - 10.9.2007 > anae> ok, sbohem, japonská lovkyně perel na čtyři. užívej svých hloubek.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> 

ten fór se mi líbil...

 

teď ta logika:

postava A tvrdí: plyšový míša, gumová žirafka, hrnec na vaření, hasící přístroj a domeček pro panenky patří mezi hračky.

postava B tvrdí: ne, špatně rozlišuješ, všichny jmenované věci jsou rozdílné.

postava C tvrdí: míša, žirafka a domeček mezi hračky patří. Ale ne vše, co postava A tvrdí. Takže například hasící přístroj tam nepatří, ale místo něho tam třeba patří pistole na kapslíky.

postava B se ohradí a postavě C řekne! Tak podle tebe mezi hračky patří "hasící přístroj"? To by tam mohla patřit i atomofka!

Postava C zjišťuje, že diskuze s postavou B bude velmi složitá, říká, že psám přeci zpochybnil, že by hasící přístroj patřil mezi hračky a rezignuje.

Postava B se cítí "na koni" a postavu C označuje za ještě nezralého "synka".

Postava C už neví, co má ještě postavě B vysvětlovat a tak se aspoň ohradí, že když je starší, že oslovení "synku" je trapné, ale nakonec si říká, ať je nějaká legrace...

 

Pokud dokážeš správně zařadit určité neznámé do konkrétní "události", možná lecocos pochopíš. Pokud se podaří, dej mi prosím vědět. V opačném případě doporučuji ještě jedno zamyšlení. Není to tak těžké.


<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 9.9.2007 > g morr> klausovo manželka - to je krásná plzeňština!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> když jeden nechce šunt, tak se musí potopit, čím hloub, tím líp!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> je tu z toho pěknej goulage - coco, dží bode? vypadáme jako banda šílenců, kde si každý mele svou (to se mi líbí! aspoň nějaká sranda na totemu .. )
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> Synek nebyl nezralý. To plyne z toho fóru. Navíc ho máš na časové ose blbě.

Díky za ten čas, bylo to zbytečné. Ale když nemáš co dělat...

Dobře, jsem možná natvrdlý.

Pořád dvě otázky:
1. Takže jonáš, egil, drfaust a cit-i-zen jsou to, co se na Totemu nosí, co je preferováno, nebo jak to ta anae psala (vypouštím z toho to, že abych "z nich" udělal styl musel bych myslet opravdu hodně hodně obecně – a přimíchat atomovku)?
2. Jaks to myslel s tou mojí potrefeností?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> 

no jo...vy básníci! :)

Jemi líto, že to bylo zbytečné...potom se dá ale zcela logicky předpokládat, že si neporozumíme ani v dalších "levlech" diskuze.

1) Jonáš, Egil, citizen, faust - tvoří určitou, poeticky (pravděpodobně nejen) velmi spřízněnou (te´ď nevím s-z) skupinu. Narozdíl od jiných skupin (definované podobností jejich básnickému stylu), jejich poetika se těší značnému zájmu a přízni velké části "totemáků". Nehledě na to, že hned tři z této skupinky jsou redaktory (což nechci ani v nejmenším zpochybňovat!). Myslím, že se dá mluvit a jakémsi totemovém hlavním proudu...S tím, že není jedinný i tento má své rozdíly větší i nuance - ostatně to "hračky" také.

2) pokud někdo naznačí, že někteří mají ve svém stylu určitou podobnost a tvoří nějaký řekněme "mainstream" totemu a pak se někdo přiřítí a hned velmi "angažovaně" tvrdí opak...aniž by si všiml,že určité výrazné podobnosti tu jsou, působí to tak, že se to diskutéra nějakým způsobem dotklo (potrefený). Dotknout - expresivněji "potrefit".

 

Pokud chceš diskutovat o podobnosti stylu zmíněných autorů, můžeme, ale pouze s předpokladem, že se budeme snažit dodržet jakousi "logiku". Protože jinak to opravdu nemá cenu.

 

 

 


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> 1. ok, beru: nejde tedy tolik o příbuznost stylovou (i když se mi zdálo, že ještě před chvílí jsi mluvil o té), jako spíš o podobně příznivou recepci na domovském serveru... hm, nebudu o tom moc bádat, to už je pro mě sociologie a statistika...

2. ok, neberu: anae naznačila nesmysl – viz zejména zařazení Naty, to prostě bije do očí. nejsem nijak kór angažovaný, i když vyletím jako čertík z krabičky. jestli někdo říká nesmysly, dotýká se mě to občas. a pak tedy dobře, v tvé terminologii holt budu potrefený... i mi ten výklad přijde hodně nepřesný. ono totiž asi, kdybychom se podívali, sloveso potrefit (někdo potrefí někoho) vůbec neexistuje. ale zapíšu si to a budu se snažit tvůj idiolekt co nejvíc respektovat.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> já mluvím, jak je zřejmé, především o stylové spřízněnosti - naopak si myslím, že ta spřízněnost další (obecně lidská řekněme) vychází z té stylové... K bodu dvě: to je typický příklad jakési potrefenosti...té ale podléhá snad každý, nic na tom není...jen to furt, tím jak se nedokážeš nad to povznést, dokazuješ. Furt dokola...
<reagovat 
 veršoun (Stálý) - 5.9.2007 > g morr> ten fór s klausem je fajn, ale všeobecně se ví, že livie říká václavovi klausi, mohl by to tam tak být a mělo by to další rovinku, alespoň já to tak budu šířit, je to sice mimo hlavní spor, ale ten byl dost neužitečný
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> ok, jak myslíš. nechám si to projít hlavou. s jedničkou prostě nesouhlasím. a u béčka... no tak jsem asi magor. jen se mi zdá divné, aby mě peskoval za nepřesnost někdo, kdo jí sám neoplývá.) tak nazývej tu potrefenost nepříjemným povýšeneckým puntičkářstvím, na to bych ti skočil spíš.

třeba zase někdy.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > veršoun> ano neužitečný :)) ale o to delší. i v dalším máš samozřejmě recht.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> ale já jsem také "povýšený" a tudíž je vždycky nebezpečné pro mě, někoho tak nazývat...pak mám tendenci odhalit svoje vlastní špatné vlastnosti... ano, nechme to někdy na příště...
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 15.9.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
r.h.factor (Občasný) - 19.9.2010 >
Body: 5
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter