Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čtení Totemu 8.2. 2008 naprosté fiasko
Autor: Lyryk (Občasný) - publikováno 9.2.2008 (02:32:57)

 

 

 

Na úvod „čtení autorů Totemu“ organizátor Cit-i-zen, Jakub Řehák, oznámil, že se čtení autorů Totemu nekoná a přistoupí se rovnou ke čtení hosta Milana Děžinského. Důvodem nečtení autorů Totemu je prý skutečnost, že Jakub autory sice pozval, ale ti mu čtení odřekli. Na čtení se přitom objevili tito autoři: OndřejKern, swedish_nigg, ariel, Cit-i-zen a Lyryk. Možná i další, které neznám jménem.

 

Dobrá, to se v předchozích letech čtení (na Totemu i na Písmáku) čas od času stávalo, ale ke zrušení čtení se nikdy nepřistoupilo. Vždycky nakonec četli alespoň autoři zrekrutovaní na místě. Čtení autorů z literárních serverů se pořádalo coby otevřená záležitost pro autory objednané, stejně jako pro autory náhodně příchozí. Blok čtení autorů z Totemu byl vždy ukončován výzvou, je-li přítomen autor, jenž chce ještě něco přečíst, ať tak učiní. Nyní je této demokracii, bez jakéhokoliv varování, konec.

 

Objektivně se cosi změnilo. Chápu, že organizovat autorská čtení je stále těžší. Těžké to bylo vždycky, ale dnes vystupuje na povrch faktický nezájem současné „redakční“ generace, která se po „průlomu“ do tištěných médií (Tvar a Weles) natolik dostala k lizu literárního mainstreamu, že je uspokojena sama sebou. Stalo se to, nad čím jsme kdysi kroutili nechápavě hlavami. Když na někdejším čtení Welesu, kam byl pozván Ladislav Zedník, alias egil, coby ve Welesu novopečeně publikovaný autor, došlo jen k ledabylému formálnímu čtení. Kolem stolů seděly literární maškary, které už o literatuře neprohodily ani slovo. Přítomnému Petru Motýlovi bylo natolik trapně, že nakonec vzal s povděkem, že se právě s osazenstvem hostů z Totemu o nějakém literárním kontextu bavit může.

 

Za posledních deset let jsem nesčetná čtení s různými stupni úspěchů a návštěvností sám organizoval, a poměrně stejné množství cizích čtení za zájmu navštívil. Když si člověk odmyslí kolísající návštěvnost, společným a stupňujícím se rysem všech čtení vždy byla, a zejména nyní je, neochota autorů postavit se hrdě k vlastním výtvorům. Čtení jsou čím dál formálnější, jen aby něco bylo… Přitom ovšem pamatuji i časy, kdy jsme si mohli dovolit dokonce několikrát vstupné, např. v Obratníku to tenkrát ani jinak nebylo možné, vstupné být muselo.

 

Generace talentovaných se prosadila: Ladislav Zedník (egil) – nominace na Magnesii Literu, Jonáš Hájek – Ortenova cena, Anna Cermanová (zirael) – redaktorkou Tvaru, řada dalších publikovala ve Welesu nebo ve Tvaru básně, ba i recenze. Jonáš Hájek si v předposledním čísle Hosta postěžoval, že internet nějak uvadá. Jak by ne, elita se rozprchává a na internet se nevrací podporovat si konkurenci. Maximálně se podívat za přáteli, poklábosit soukromě. Jiné přátelské skupinky se poplácávají po literárních ramenech raději rovnou jen soukromě po hospodách. Velké množství je i těch, kteří na své literární snahy potichu rezignovali. Vytratili se…

 

Z literárních serverů se stává zvolna nudná stoka literárních žalů, kde se literatura pěstuje jen naoko, jaksi formálně, aby bylo nanejvýš na milostné schůzce čím začít rozhovor. Jsem v podstatě už jen jakýsi veleještěr, který měl dávno vyhynout a svoje nicky definitivně smazat. Dnes už ani nedoufám, že mi za moje úvahy někdo vynadá, všemu bylo učiněno zadost. Všichni jsou perfektní, nevinní, publicisticky ověnčení a nová svébytná generace není na obzoru. Asi nemá dostatek prostoru a odvahy, což je na svobodném veřejném prostoru sice s podivem, ale ne zas až tak. Ona dnešní hyperkonzumní doba nedává mladým šanci domyslet se k literárnímu dílu. Je potřeba vzít každou chvíli mobil, odpovědět na chatu, spousta učení a do toho „stejně nejni šance prorazit mezi ty vychytaný bestie, co už se šábly s kapitánama lit-průmyslu“.

 

K tomu ještě nutno dodat: Svět je nepoznatelný. Soustředěně nemá smysl už nic dělat. Žádné hranice tzv. umění neexistují. Všechno je Matrix. Je potřeba se na všechno vysrat, protože svoboda už je vyžraná. Tyhle a jiné výstřední moudrosti jsem odposlouchal v poslední době od generace pod 20. Nuže milý Cit-i-zene, myslím, že ani případná defenestrace redakce či organizátorů čtení nic nevyřeší, ani nezpomalí. Postmoderní rozpad je tady. Promiň, že jsem na tebe málem řval. K ničemu to nebylo. Na čtení Totemu mě z principu už asi nikdo nepotká, a radím vám, udělejte to taky. Nikam nechoďte, nic nečtěte, možná raději ani nic nepište, prostě opisujte tak, jak jste to dosud dělali. Do chumlu „interiérových básníků“ se stejně zcela jistě dostanete, berou každého, stačí si jen trpělivě a servilně připočkat, ale hlavně si nezapomenout říct. Sami vás mezi sebe nepozvou.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 Max Bubakoff (Občasný) - 12.2.2008 > Luk Malér> že jo?:)))asi sem dospěl..;)))čoveče, ale s někerejma lidma---třeba s tebou a ledrem bych na pivko zasejc někdy zašel...ta ouplná fyzická izolace vod umělců z netu není taky to pravý ořechový...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.2.2008 > Max Bubakoff> s tim nemam problém, jen nevim, kdy bude Leder v Práglu.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.2.2008 > takže myslíš důchodcovská nostalgie? "Jo, to za mejch mladejch let.."

Mnohem patrnější než na Totemu je to na Písmáku. V roce 2002 tam byla silná generace těch, kteří se postupně vytratili - dílem na Totem (při masivním exodu v r. 2003), Literru, dílem toho prostě nechali.

...nejlepší roky Totemu byly 2003-2005.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.2.2008 > Aha, měls mi na svou Odpověď Lyrykovi poslat avízo.

sorry, ale že "Bylo domluveno asi pět autorů mimo Prahu, kteří předběžně přislíbili účast", to je pro mě nová informace.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.2.2008 > ale uznávám, že poznámka o nepříliš šťastné dramaturgii nebyla.. vhodná,

obzvlášť ode mě - tzn. od člověka, který tam nebyl.
<reagovat 
kink (Občasný) - 13.2.2008 > no nevim, pro mě jsou nejlepší roky na serverech teď, člověk už se v tom umí pohybovat, ví, jak hledat, to, co chce najít, ví, co chce najít :-)

a až budu chtít číst, tak se jakubovi, egilovi nebo nějakému redaktorovi ozvu, když o to v upoutávce téměř vždy žádají; a že to nebylo zrovna v téhle..., probůh lyryku, snad chodíš na čtení už roky..., je to malichernost

nihilismus navždy! ;)*
<reagovat 
kink (Občasný) - 13.2.2008 > máš můj podpis, milá ztratilo ;)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.2.2008 > děkuju. velmi mě to vyčerpalo. a cítím se jako saň:)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 12.2.2008 >

Jasně, že moje vyjádření stigmatizuje fakt, že k tobě dlouhodobě chovám spíš despekt. Ale snažím se nějak zdůvodnit, proč si myslím zrovna to, co si myslím.

 

Tenhle text – jako většina tvých vyjádření, která jsem (především ve fóru) četla,  nese dva charakteristické znaky. Zaprvé forma nekonvenuje s obsahem. Je to dlouhé, šroubované, snaží se to tvářit sofistikovaně – ale ve skutečnosti to není nic hlubokého není, neumíš ani přesně pojmenovat problém, neumíš přesvědčivě a srozumitelně argumentovat.

 

Tady jsme se dozvěděli, že ti vadilo, že v pátek na čtení nemohli volně číst internetoví autoři. Ať už to bylo z principu nebo tě urazilo, že sis nemohl zařádit - tohle chápu. Ale tys k tomu připojil dlouhý blábol někoho, kdo se sice hodně snaží, ale na stromy se stejně nikdy lézt nenaučí, protože má prostě těžký zadek.

 

Což mě přivádí k tomu druhému charakteristickému znaku tvých vyjádření, k ukřivděnosti. Ona tam třeba není, ale člověku se zdá být. Ty jsi jeden z posledních aktivních internetových bardů. Těch, co to dělali před deseti lety a dělají to dodnes. Ti ostatní se často kamsi posunuli. Vydali sbírku, publikovali časopisecky na papíře, vystudovali nějaký spřízněný obor, který je třeba chvíli (částečně) živil, živí nebo živit bude. Přijde mi absurdní chtít po nich, aby pravidelně hustě publikovali na netu a pravidelně docházeli na čtení a potom zaníceně diskutovali o umění. Oni už mají jiné starosti. Někteří taky třeba nebydlí v Praze, tak nemůžou chodit zaníceně diskutovat příliš často…

Ale spousta těch šikovných tu zůstává a je vidět, vezmi si třeba jak se potápí g_morr.

Hm. A pravda je, že se trochu nabízí otázka, zda bys hovořil stejně plamenně, kdybys měl na kontě pár sbírek a nějaké ty recenze v Tvaru, které mimochodem má i organizátor čtení Jakub. Já bych ti to přála.

 

Z tvého pohledu se zdá být filozofickým problémem vše, zřejmě podle principu „všechno lítá, co peří má“: jenže když řekneš, že je něco modré, neznamená to, že to modré skutečně je. Já bych na tvém místě prostě srovnala dřívější a současnou dramaturgii toho pořadu, vyložila bych nějak srozumitelně svůj názor, zaargumentovala si a počkala, co na to ostatní. Ty sis z mého pohledu zablábolil. A jak vidíš, spousta lidí si řekla „ukřivděný lyryk. Škoda té práce, ne?

 

 


<reagovat 
 Čtenář - 12.2.2008 > ztratila>  šiška. Ztratilo, mazej marodit! ÷))
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 12.2.2008 > ztratila> "jenže když řekneš, že je něco modré, neznamená to, že to modré skutečně je" - řekl jsem, že to "čtení" bylo fiasko; tos nijak nevyvrátila; v ostatním se nehodlám snižovat na tvoji úroveň;
<reagovat 
 ztratila (Občasný) - 12.2.2008 > Lyryk> 

Jenže snížit se na moji úroveň, lyryku, možná znamená ochotu k diskusi. Alespoň zkusit obhájit svůj názor, věcně argumentovat, umět vysvětlit, oč ti přesně jde. Takhle to skutečně vypadá tak, že "umíš" jen spontánní slovní průjem prošpikovaný cizími slovy a vlastní nejasnou terminologií (stále nevím, co je ta tzv. generace talentovaných) a že ti vadí, že jsi nemohl číst. Protože kromě toho, že nepřišlo moc lidí a ty jsi nemohl číst, o tom inkriminovaném čtení - a o čteních vůbec - nic konkrétního neuvádíš. Stejně jako neuvádíš podle tebe vhodné způsoby změny stavu, což by podle mě bylo možná na místě. 

Citát "o modrém" se vztahuje k tvému dosti vágnímu shrnutí, z něhož vlastně vyplývá, že vše, co se tě týká, je už z podstaty filozofické. (Coby nemocná a oslabená skutečně do téhle chvíle netuším, zdas to myslel ironicky, nebo vážně.)


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.2.2008 > ztratila> podle mě to Zdeněk myslel vážně ironicky. to se přeci nevylučuje...
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 13.2.2008 > ztratila> aby mohla být diskuze, musí nad ní panovat fair play; diskuze se ze tvé strany změnila ve výslech, jehož součástí je průběžná diagnóza mojí osoby; chápu, že tě moje úvaha irituje, na to máš právo, vždyť jsi toho pro Totem vůbec a zvláště jeho čtení tolik "udělala"; je to takové tvoje dítko, tvoje doména pravdy, které rozumíš ze své praktické zkušenosti; škoda jen, že jsme se na čteních, myslím, nikdy nepotkali;
k mému slovnímu průjmu jednou uvádíš, že je dlouhý, hned poté ti zase chybí spousta globálních vysvětlení, včetně představy jak taková čtení pořádat; myslím, že jsem již v minulosti dostatečně předvedl, jak čtení pořádat; tvůj požadavek je tedy zcela schválný, diskuzi netvořící, o objektivním postoji k mému textu ani nemluvě;
pojem "generace talentovaných" netřeba vysvětlovat, jeho obsah je dostatečně průhlednou metaforou, která není výčtem (ačkoliv jej náznakem dále v textu uvádím), ale metaforou v kontextu, pro který ty zřejmě nemáš rozvinutá čidla; trénuj .)
vše co se mne týká je ve své podstatě filosofické, což platí pro každého, a nemusí být zrovna filosofem jako já, leda bys dokázala, že filosofie neexistuje;
nicméně jsi stále nepopřela žádným argumentem, že uvedená akce byla fiaskem .)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.2.2008 > ".. a nová svébytná generace není na obzoru."

a čí je to vina? myslím že ničí. když má někdo talent, nepotřebuje vodit za ručičku. pokud se objeví skupina nadaných, někam směřujích, vytvoří na serveru znovu plodné klima, budou ve zdravé interakci..

ale kde
sakra
jsou?
_________

nechápu, Zdenku, proč vyvozuješ tak obecné závěry z jednoho čtení, které se navíc dramaturgicky VYMYKALO předchozím i následným. děláš z něj nějaký model. ale to nebylo typické, modelové čtení. i když neříkám, že patřilo k dramaturgicky nejzvládnutějším. každopádně, tvoje paušalizace se mi nelíbí - přijde mi to celé jako schválnost (včetně opublikování tohoto příspěvku na Písmáku).


<reagovat 
 ztratila (Občasný) - 13.2.2008 > egil> Mimochodem: já tu jsem od podzimu 04. Od té doby se povídá, že už to dávno není takové, jako to bývalo. Po čase mě napadlo podívat se, jaké to bývalo. Sotva průměrné občas.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 13.2.2008 > egil> Podívej Ladislave, tohle píšu k tomu proč nečetl žádný totemák apod:

http://www.totem.cz/enda.php?a=201873

Jenže i když Lyryk píše mnoho podivných konstrukcí a i na mě působí jeho reakce do jisté míry jako schválnost, nelze mu upřít jedno.

Je fakt že na to čtení nikdo nepřišel. Bylo domluveno asi pět autorů mimo Prahu, kteří předběžně přislíbili účast - to že to potom odřekli je pro mě pochopitelné, prostě není to jen tak jet kvůli čtení do Prahy. O jaké "dramaturgii čtení" čtení ale mluvit? Ksakru. Kde nic není ani čert nebere. Pokud ta čtení mají ještě nějaký čas fungovat, měla by se nějak exponovat i redakce Totemu. Jaký smysl ta čtení potom mají, pro nás pět co se známe? My se můžem slyšet jinde, ne?
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 13.2.2008 > egil> nechápu Láďo, proč zobecňuješ některé myšlenky v konkrétním příspěvku, jehož hlavní událost je vymezena v názvu datumem; kde píšu, že se to stane příště? kde píšu, že je něčí vina, že nová generace není na obzoru? samozřejmě je nanejvýš vhodně odmítnout či korigovat některé moje myšlenky, ale přidávat se hlasatelům nějaké schválnosti, která napovídá, že obsah mých úvah je v podstatě vedlejší, důležité je, že bych měl prostě držet hubu;
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.2.2008 >

Možná trochu něco takového. Protože od začátku slyším, že to dobré už bylo a teď už se jen chátrá a čeká na novou mízu.

Ale každé období přece bylo něčím specifické. Nejdřív asi bylo podobných projektů málo a potřebovaly teprve lidi přitáhnout. Pak zase publikovala spousta lidí a už se o nich jako o mase trochu vědělo a třeba psalo v literárních časopisech s tím, že asi neexistuje blázen, který by se jen pokoušel hledat v takovém moři grafomanů kvalitu, která tam třeba (docela určitě) ani není. Ale potom se takoví našli. A lidi z internetu nejen publikovali v časopisech, beletrii i recenze a literárně publicistický věci vůbec, ale taky se tu objevili lidi, kteří chtěli publikovat na netu a přitom už měli nějakej zářez na papíře.

 

Těm lidem je teď o pár let víc. Mají občas jiný starosti a taky jiný možnosti. Internet je fajn. Ale taky je třeba fajn vydělávat peníze a mít děti. Nebo studovat v zahraničí. Nebo vydávat knížky nebo pracovat v časopise. Na ničem z toho není nic nemravnýho, dokonce ani na práci v časopise a vydávání knížek – a ten lyrykův mainstreamový liz je na mě skutečně působí jako ukřivděná rádobyťafka někoho, kdo by rád, ale není mu přáno. Všichni vědí, že za to žádný prachy nebo omastek navíc nejsou. Jen se o člověku víc ví, takže ho občas někdo docela nahlas pochválí, nebo naopak seřeže.

 

Navíc v internetovém prostředí je celkem nouze o starostlivé dobré duše. Většina lidí píše. Jen minimum lidí dlouhodobě něco organizuje, připravuje (technicky pro větší okruh uživatelů) nebo nějak soustavně pracuje třeba s těmi, kteří začínají. Petr a drfaust organizovali čtení, citizen to dělá teď, g_morr hodně hodnotí třeba i na první pohled zoufalý pokusy s takovým pedagogickým citem, dušan to tu celé vymyslel – ale jinak o nějakém otci autoritě nevím. Navíc on by asi brzy skončil na psychiatrii, protože tak velký, neuspořádaný prostor s absolutně volným přístupem nelze takhle pojmout. Lidi se prostě setkají. A někdy je to posune vpřed.

 

Pravda je, že lyryk jako kritik poměrů není moc přesvědčivý. Má toho hodně za sebou. Neumí se pořádně vyjádřit. Mně se fakt zdá, a vím, že jsem zlá, ale myslím si to, že pořád krouží kolem něčeho, ale toho skutečného problému, té podstaty se nikdy nedotkne. Vybere si jedno konkrétní nejspíš teda ne úplně povedené čtení a setře na to konto celej projekt. Proč to neudělal dřív? Někdy, když mu dovolili, aby četl? A proč, když mu to přijde celé na nic, se zaměřil jen na to, že mu nebylo dovoleno číst?

 

A pak je tu ta multipublikace. Ta je taková (omlouvám se) písmácká. V minulosti se tu objevila řada (právem i neprávem) ukřivděných, naštvaných agilních písmáků, kteří považovali za nutné tady otvírat interní problémy Písmáku. Často se týkaly právě lyryka a Velly. Podle mě sem nepatří, ať se řeší tam. Stejně tak provozní věci Totemu patří především na Totem. Navíc tam se k nim z valné části vyjadřují skalní písmáci, kteří o nějakém fungování totemích čtení nemají ánung, takže hovoří skutečně „k věci“. A teď už mlčím a jdu spát a pak prorážet jako prozaička. Já bych lyrykovi nějaký úspěch fakt přála, aby si zažil, jakej je to liz. Ale tudy cesta nevede, navíc si zbytečně ničí auru:)


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 13.2.2008 > ztratila> Vybere si jedno konkrétní nejspíš teda ne úplně povedené čtení a setře na to konto celej projekt.
//ocituj z mého textu to místo, kde stírám celý projekt; myslím, že je to právě naopak, tím, že se tu vystavují hysterickým reakcím ten projekt spíše podporuji; nikde nejásám, že se to nepovedlo, jsem rozhněvaný, že se nedaří;

Proč to neudělal dřív?
//v minulosti se nic podobného nestalo a tak nebyl důvod; přiznám se, že jsem nic podobného prostě neočekával; ale stejně promiň, že nejsem věštec;

Někdy, když mu dovolili, aby četl?
//nemám pocit, že by mi kdy na Totemu nebo kdekoliv někdo dovolil číst; to bych zcela jistě nečetl, kdyby mi to někdo měl dovolovat; tahle tvoje formulace je už za čarou střízlivého uvažování, ale beru v potaz, že jsi pod vlivem silných léků; totiž, je-li někde otevřená platforma, kde se zaručuje slovo každému, nejde o to, že by komusi konkrétnímu někdo něco dovolil, dovolil to všem, jelikož o to stál; nikdy jsem neslyšel formulaci: "nyní dovolujeme Lyrykovi, aby něco přečetl..." ale tady je asi přání otcem tvé myšlenky .)

A proč, když mu to přijde celé na nic, se zaměřil jen na to, že mu nebylo dovoleno číst?
//samozřejmě nikde nepíšu, že mi to přijde celé nanic; uveď konkrétní větu; celá tahle tvoje věta je ryzí lež;

provozní věci Totemu patří především na Totem
//provozní věcí Totemu může být leccos, ale veřejné čtení jím rozhodně není; jasně vidím, že současný Písmák má obdobné problémy jako Totem; někdejší rivalita serverů již vrtá hlavou jen ztraceným existencím .) mně ovšem ne;

Navíc tam se k nim z valné části vyjadřují skalní písmáci, kteří o nějakém fungování totemích čtení nemají ánung, takže hovoří skutečně „k věci“.
//už drahnou dobu jsou na Písmáku zveřejňovány pozvánky na čtení Totemu, řada lidí je na obou serverech, a Písmáci na čtení Totemu chodí a myslím, že dokonce četli a čtou; to je zcela umělý problém stejně jako u egila;

!//polopravdy a lži, tak si představuješ diskuzi? já tedy ne...


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.2.2008 >  

Dobrá, pro tebe to ještě naposledy shrnu:


  • Napsal jsi úvahový (polemický?) text o totemím čtení 8/2. Toto čtení jsi označil za fiasko. Nelíbilo se ti, že nemohli číst přítomní totemí autoři, kterých podle tebe bylo i s organizátorem pět (ty jediný jsi protestoval). Na tuto jedinou konkrétní výtku k inkriminovanému večeru ( tedy, pokud dobře rozumím, nesouhlasem s jedním konkrétním postupem organizátora v tomto konkrétním případě) jsi navázal obsáhlou obecnější úvahou o špatných poměrech na Totemu.

  • Jak se tyto špatné poměry podle tebe projevují? Absencí nových, mladších uživatelů, o které se nemá kdo postarat, protože ti zkušenější úspěšní jsou u lizu. Což je podle tebe asi hodně důležité, protože jsi to v textu dvakrát zopakoval. A podle mě to je velká hloupost a lež. Znám asi desítku lidí, kteří působí na Totemu a publikovali / publikují nejen v Tvaru. Pro tebe to možná je nedosažitelná meta, ale ve skutečnosti to člověku život výrazněji nezmění. Troufám si tvrdit, že dokonce ani Jonáš Hájek nechodí po ulicích v kšiltovce a černých brýlích a nerozdává ve frontě v sámošce podpisy úctou ztuhlým spoluobčankám („Ne, promiňte, ale o poezii se už opravdu bavit nebudu, fakt ne, dost, dost!“), aby se poté co nejrychleji uchýlil do své luxusní vily v satelitním městečku za Prahou. Ti lidé se poté z Totemu nestáhli. Jsou tu pořád. Někteří publikují, někteří hodnotí, někteří posílají Totemu finanční příspěvky, někteří organizují čtení Totemu. A vedle toho publikují na papíře a žijí svoje životy ve skutečném světě.

  • Pokud zůstává Totem volným prostorem bez hranic a bez výraznější ústřední autority (v otázkách tvorby), nevidím ani způsob, jak s novými autory v tomto směru pracovat. Pravomoci redakce byly a jsou sporné. Talentovaní hodnotitelé stojí většinou mimo ni. Redaktoři jsou ale většinou významně vytížení jinde, takže dost dobře nefungují ani jako „provozní“. O tom vypovídá mimo jiné i fakt, že jedinou mimointernetovou aktivitu Totemu organizuje člověk, který ani členem redakce není. Navíc ten status redaktora je v téhle chvíli diskutabilní, zůstává lidem, kteří tvrdí, že už z redakce vystoupili, a zároveň se objevuje v profilu nových reedaktorů, kteří ale nejsou uvedeni v „tiráži“.

  • Jediná tvoje další poznámka o autorských čteních kritizovala neochotu autorů postavit se hrdě ke svým výtvorům. Stud je ale jen jedním z možných důvodů. Skutečně existují uznávaní autoři kvalitní beletrie i literání teoretici, kteří preferují tiché čtení „pro sebe“. Veřejná performance prostě není jediným možným způsobem prezentace a prožívání literatury.


  • Tvůj text je dlouhý. To ovšem samozřejmě nic neříká o jeho obsahu, kvalitě. Naše slova nepojmenovávají jen to, o čem se snažíme mluvit, ale taky nás samé. Já preferuju stručné, srozumitelné podání: tohle se mi nelíbí, z těchhle důvodů, mám nějaké řešení? Stačí samozřejmě první dva body. Je pak dobré používat obecně srozumitelnou a obhajitelnou terminologii. Výrazy redakční generace či generace talentovaných za ně nepovažuju. - A existuje i jiný přístup, kontroverzním blábolem rozdmýchat diskusi. Ale o to jsi myslím, neusiloval.

  • Podle mě tedy říkáš, že se ti nelíbilo jedno čtení a že se ti nelíbí, že jsou všichni kromě tebe u lizu. Dokážu ještě pochopit, že by se ti z principu nelíbilo, že je na čtení literárního serveru omezen volný přístup sebeprezentace amatérským autorům. Ale i tak je závist, jíž je ten text prošpikován, komická.

  • Co jsem udělala pro Totem: byla několik let redaktorkou. Jako redaktorka pilně hodnotila prózu. I coby jedovatá ranařka s několika autory hloub pracovala. Podílela se na několika číslech časopisu jako editorka, korektorka. Pomáhala uživatelům s provozem, lovit smazané příspěvky, vyznat se v redakčním systému. Co jsi pro Totem udělal ty, lyryku?

  • Viděli jsme se na čtení v řijnu nebo listopadu, kdy jsme tě spolu s jinými zachytili v módní poecii.

  • Co se týče toho referátu na Písmáku: samozřejmě existuje řada precedentních případů. Třeba literární časopisy rády debatují o tristní situaci v jiných literárních časopisech. Já si přesto myslím, že špinavé prádlo se má prát (hlavně) doma. Na Písmáku se tohle pravidlo často a rádo porušuje.

  • Odmítám se ti dál věnovat. jdu se věnovat maté a knize Radostné dětství od Mileny Lenderové ( dějiny dětství), kterou doporučuju g_morrovi. Hau!



<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > ztratila> Nelíbilo se ti, že nemohli číst přítomní totemí autoři
//nenapsal jsem, že nemohli číst, ale že nečetli, i když byli na místě; s pozváním mimopražských autorů je a bude vždy velké riziko, na to měl cit-i-zen určitě myslet a měl mít řešení na jistotu; buďto neumíš číst nebo jdou tvoje úmysly za smysl textu, když klidně napíšeš bez mrknutí oka zjevnou nepravdu;

jsi navázal obsáhlou obecnější úvahou o špatných poměrech na Totemu.
//sousloví špatné poměry na Totemu nikde v textu nemám, naopak se obracím s výtkou na cit-i-zena nebo mluvím obecně ke všem literárním serverům veřejného typu; to je další nepravda o mém textu; uvadání internetu zmiňuje naposledy veřejně i Jonáš Hájek v předposledním Hostu (tuším prosincové číslo 2007); zdalipak jsi ho taky veřejně zostudila jako mne?

publikují nejen v Tvaru. Pro tebe to možná je nedosažitelná meta
//prohlédni si obsah Tvaru, ročník 2007, jsem tam uveden 2x; opět nepravda...

Jediná tvoje další poznámka o autorských čteních kritizovala neochotu autorů postavit se hrdě ke svým výtvorům
//výše uvádíš, že žádná nebyla, ale to je drobnost; postavit se hrdě k vlastním výtvorům neznamená jen číst veřejně, ale aktivně se třeba přijít podívat, podpořit aktivity osttních; příliš nepozorně a povrchně čteš, když tolik chceš, aby něco zapadlo do tvých záměrů a "vidění";

Podle mě tedy říkáš, že se ti nelíbilo jedno čtení a že se ti nelíbí, že jsou všichni kromě tebe u lizu. Dokážu ještě pochopit, že by se ti z principu nelíbilo, že je na čtení literárního serveru omezen volný přístup sebeprezentace amatérským autorům. Ale i tak je závist, jíž je ten text prošpikován, komická.
//tenhle bod skvěle obnažuje, že nejde o nějakou diskuzi nad mým textem, z nějž ani jednou (s výjimkou nepochopitených pojmů) necituješ; necituješ, protože chceš sama něco již usouzeného, a přesto nepochopeného, sdělit a citace by ti do toho nezapadla; na mém názoru, že publikační možnosti původně talentované tvůrce spíše povahově zkazí, projdou se směrem k samolibosti a Totem je pro ně nezajímavé kolbiště, mají na víc; neplatí to samozřejmě pro všechny, ale na druhé straně o to přeci šlo, dostat se dál, do normálního života ve skutečném světě, (kterého já patrně díky závisti nejsem schopen); skutečný život je tam, v onom tištěném světě, kterému já údajně říkám u lizu; tištěný svět sám o sobě není mocí, ale chování některých úspěšných autorů z Totemu se změnilo; jejich pýcha prosila jejich původní přátele, to je nejvíce pochopitelné; co ovšem pochopitelné není, je viditelná servilnost ve styku s prostředím provozu tištěné literatury; obrácení se ve smyslu, že literární úspěch (rozuměj = kvalita) je tam, kde jsou oni, a ne tady na internetu, kde vznikly a zůstaly jejich kořeny; nejde o nějaký paušální náboj vystřelený na všechny, ale na ty, které tohle tvrzení rozčílí; ten kdo s tím nic společného nemá, ten se jen pousměje;

Odmítám se ti dál věnovat
// .))) díky bohu, navrhoval jsem ti to už na začátku; ponechme na samotném čtenáři, zdali šlo o diskuzi a nakolik čtenář rozezná faleš, povrchnost nebo závist; na moje argumenty jsi nepodala jedinou odpověď; vedeš si prostě jen svou...
<reagovat 
g morr (Občasný) - 13.2.2008 > Myslím, že příští čtení se zase povede. Osobně věřím, že cit-i-zen a egil dělají dobrou práci a že se ji naučí dělat ještě mnohem líp. A ten způsob, že zvou lidi "od papíru" a navzájem otevírají svět internetu světu papíru & vice versa, je správný. A že je často lidí málo a že jsou to pořád ti samí? To je pro mě důvod k ještě většímu respektu. Vážím si každého donkichota. I tebe, přestože hysterické donkichoty mám v lásce o poznání méně než ty ostatní.

Dále mám za to, že se na jedno nevydařené čtení snažíš napasovat věc, která ti asi už dlouho vrtá hlavou. Úpadek literárního života na literárních webech. Je to možné. Je to moné, že se něco takového stalo. Ale mně se to tak z mých občasných návštěv nezdá. Dobře, někteří, co "udávali směr" :)) jsou jinde (ale říkat, že jsou u nějakého lizu... je podle mě sprosté, o to totiž opravdu nejde). A co -- vstali noví bojovníci. nigg, kterého jmenuješ, možná není úplný nováček, ale třeba OndrejKern -- to je nová superstár. A jsou jiní. Možná je jenom neznáš, jsi pro ně dědek. A tak.

Postřeh, který tu někdo měl... byl dobrý. Vidím to stejně: -- Nevím, kdy jsem se tu objevil poprvé, je to pár let, ale řeči o tom, že už to není ono, slýchám po celou tu dobu, co jsem tu. Spousta lidí to říká už po roce.

Chytil jsem od tebe nesoustavnost. Přeber si to, jak chceš. Podle mě (minimálně zatím) děláš z komára velblouda. Zvlášť ta hláška o demokracii je přestřelená.

A protože rád poučuju, zvlášť ty, kteří jsou nepoučitelní: bacha na poslení reakci na Ztratilu, tvoje pověstné emoce se ti zase jednou začínají vymykat z ruky :))
Doporučil 
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > g morr> Zvlášť ta hláška o demokracii je přestřelená.
//v tomhle se velice mýlíš; jediným výdobytkem literárních serverů je právě ona demokracie, která byla spouštějícím základem aktivit a vynoření se talentovaných autorů; cit-i-zen, (a dnes už vím a věřím, že pro demokracii neúmyslně), udělal prostě chybu, (přičemž se rozčiluje nejméně, neboť mu na započatém konání záleží); myslím, že na pravidlo otevřeného čtení zapomněl v rozrušení nad situací, do které ho uvrhla zrada pozvaných autorů; chtěl z toho vybruslit a zvolil řešení, jež si nepojistil domluvou; navrhovali mi tady, že jsem se měl ozvat, ale myslím, že bych ho zbytečně veřejně znemožnil a Děžinskému narušil pohodu čtení, navíc křestu jeho sbírky; na vyjádření svého názoru poté bych ani dneska nic nezměnil; byla porušena základní demokracie čtení, zdroj nezbytné neutrality, kterou byl Totem svým způsobem pověstný; koneckonců autoritativní či bagatelizující reakce pod mojí úvahou mi dávají za pravdu; otevřené čtení pro autory sice narušuje mnohdy všechny estetické hranice ze všech stran, ale také je zdrojem odvahy autorů vyjít na světlo bez škemrání a patolízalství; dnes jsem díky tomu v takové situaci, že nemohu na čtení Totemu, nebudu-li pozván, nebude-li mi dovoleno číst; to je zcela proti deklarovaným myšlenkám otevřeného prostoru na internetu a je to velice nedůstojné, zejména proto, že si cit-i-zen (i když patrně jen omylem) uzurpoval právo "bezvýznamnou a nevhodnou" zásadu zrušit; nyní se dostáváme k jádru věci: např.: u vás ve Tvaru uveřejňujete jen co chcete, takže když Božena Správcová rozvede polemiku na dané téma, kde používá nesčetně faulů, ví, že má kdykoliv v zásobě argument z nejúčinějších, prostě neuveřejní protistraně reakci -> spor se uzavřel, čisté vody se zavřely a nastává onen liz, jenž mám na mysli, mocí se deformují autorské originality, omezuje jejich kritičnost (samozřejmě v rámci nedokonalého stylu, jakoby ten byl podmínkou pravdy ve sporu); a naši noví papíroví autoři z internetu se s tím smiřují, vyklidí zde na netu svoje pozice a čekají, kdy jim kdo dá líznout; za kousek tištěného papíru s jejich jménem by šli světa kraj...

Zajímavé je, že si řada lidí myslí, že cenzurovat sprostotu a nadávky je nedemokratické a bojovali by za své "hovno" do krve. A tam, kde o něco jde, tam jen zlomyslně přihlížejí nebo rovnou přidají záludný žďuchanec.

jo.. a.. hysterický donkichot je pěkná metafora .)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.2.2008 > Lyryk> 1. jsem rád, že jsi nikoho neznemožnil, bylo by to trapné 2. máš ale vážně přepjatý slovník; promiň, ale od té zrady dál mé srdce odmítalo brát tě vážně. 3. poézii si rozvracet nedáme
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.2.2008 > Lyryk> Ještě bych rád upřesnil tohle, aby nedochzelo zas k nějakým šumům: domluvil jsem se předběžně cca s pěti mimopražskými autory, které čtení zajímalo, a chtěli přijet, to že to potom poslední týden před čtením odřekli, nelze nazývat zradou - to není jen tak jet do Prahy číst, zvlášť když ubytování bylo nejisté

....


jiná věc je opravdu ta otevřenost....

to je podle mého věc k debatě ne zrovna u kulatého stolu, ale přinejmenším třeba v Řetězovce nejlépe s redakcí

myslím, že ta skutečnost že na totemu může číst kdokoli byla vždy dobrá dobrá věc,

nicméně ve chvíli, kdy už se pokouším aby ta čtení byla komponovanější už si tím nejsem tolik jistý, ale já jsem asi elitář nebo co

...další věc je ...

Fra považuju za opravdu vhodný prostor, a ne kvůli tomu že tam jsem nebo nejsem osobně zainteresován...ale mám pocit že si to myslím jenom já, že většině lidí Fra nějak nevyhovuje... nevím...
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > g morr> .) .)) .)))
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > cit-i-zen> V dnešních mírových dobách nemá slovo zrada zas tak pejorativní nádech, ale budiž na takovém slově mi sotva záleží; třeba sám poraď jak to tedy nazvat; na druhé straně já bych pro účely čtení dokázal minimálně jednu osobu ubytovat;
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.2.2008 > cit-i-zen> Jistě by bylo ideální dokázat zorganizovat čtení dvojí. Arénu a redakční výběr. Podle mě Fra není prostor na čtení typu "aréna".

A jistě, tolik je lidí na Totemu, na Písmáku... regionální čtení, to by byly věci. Jen najít sílu a přesvědčit lidi, že to chtějí :))
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.2.2008 > g morr> hm to aby se začalo s těžkým marketingem
<reagovat 
 ztratila (Občasný) - 14.2.2008 > Lyryk> A pak ty špatné vztahy na literárních serverech. Mně by fakt zajímalo, kdo a jak by je mohl změnit. Tys stál dlouho v čele jednoho z těch ústředních. Jaké jsi měl výsledky?
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > ztratila> .) tohle už je trapné, jaké výsledky se vztahem ke mně máš ty? Řekl jsem, že na tvojí úroveň diskuze nesestoupím a ty ses zavázala včera v noci, že se mnou taky končíš, pamatuješ??! Žádné vztahy s despektem dopředu nikde a nikdy nevypěstuješ.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.2.2008 > cit-i-zen> však taky skoro každý na chod totemu přispívá, najmeme mark bbdo nebo ogilvyho, máme na to :))

ale je pravda, že by bylo krásné, kdyby pozvánku třeba vyvedl některý z totemích výtvarníkůch :)) luk malér by ji možná naučil mluvit. al-ash by ji rozhýbal.

ale ještě jinak: dostávají pozvánky třeba iliteratury a czlity? a kulturní redakce? má nás v tejdenním přehledu příloha reflexu... samozřejmě nevím, co lze a za jak velikýho úsilí... znáš mě, vždycky jsem chytrej za tři :))
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.2.2008 > g morr> s těma pozvánkama - už jsem na to myslel, to je pravda,

čtení totemu anotuje Tvar a A2, reflex pravda ne, ilitertura, když to tam nezpomenu poslat

jasně chtělo by to nějakej newsletter, ale to pořád mlvíme o té stránce totemu směrem ven,

jde o to jak udělat to čtení hlavně pro totemáky - zajistit, aby se to pokud možno sřídalo.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 14.2.2008 >

Děkuju za odpověď, já se ozvu později.


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 14.2.2008 >

Protože tohle mě napadlo až dnes ráno. Nemusíš sestupovat na moji úroveň a odpovídat, mě ta otázka přesto přijde zajímavá:  pokud mluvíš o špatném stavu, jaká nabízíš řešení? Jaké máš zkušenosti? Čím ses mu snažil předcházet, jaké jsi měl výsledky? Ty jsi vedl literární server, já ne.


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > ztratila> Dobrá, čistě pro zajímavost. Čtení která jsem pořádal byla založena v základu jinak, než na Totemu. Zpočátku jsem získával souhlasy autorů ke čtení jejich děl, posléze si autoři četli sami, pokud dorazili. S programem jsem nikdy problém neměl, protože jsem si zajistil od autorů alespoň souhlas a četl jejich díla sám (nebo s asistencí dívčího hlasu). Návštěvnost stále klesala, i když podléhala i překvapivým výkyvům v náhlém zvýšení zájmu, třeba když jsem četl opakovaně chroustjazze. Mimochodem mi nečinilo číst s chutí chroustjazze, ačkoliv jinak jsme spolu více méně buď na rovině kontroverzní maximálně na rovině příměří. Faktem je, že skupina skalních návštěvníků čtení dlouho držela nad vodou, ale těch čtení se dnes nabízí nesrovnatelně víc, než třeba před třemi pěti lety. V každém případě se několikrát ověřilo, že návšetěvnost se dá slušně naplnit, pokud se promotér akce postará osobními maily a několikrát lidi osobně pozve, lidi zapomínají a upoutávky často ignorují jako obtížnou reklamu. Mockrát se mi stalo po čtení, že se mi několik lidí omlouval, že zapomněli kdy to je.

Jinak obecně k situaci na serverech snad jediné. V takovém množství různorodých lidí se bez kontroverzí nedá udělat vůbec nic. Vždycky někdo křičí, že cokoliv se dělá tak špatně. Na druhé straně, když se pár lidí konfliktu nebojí, funguje to. Kontroverzní témata vzrušují a přitahují pozornost obecně. Přitáhnout lidi k akci znamená být sám hyperaktivní a mít na to nějaké peníze, ty mně už definitivně došly .)

Možná nevíš, že jsem od mládí fungoval v různých divadelních souborech, odtud je můj požadavek na profesní kázeň nadměrně rozvinutý. Za celou dráhu svého působení jsem programově nevzdal jediné představení. Kdysi jsme dokonce při předvádění hry Akt od "cimrmanů" přišli z důvodu nemoci o hlavní představitelku, na naučení role nestačí jedno odpoledne, všichni to chtěli vzdát, ale já to zkusil vzít; bylo to jedno z nějkrásnějších představení, kdy mě všichni na jevišti vyslýchali, museli mi klást otázky, abych si vymyslel nedokonale naučený text.

Program se z mého pohledu nesmí zrušit, je to profesní čest. A jaké jsem měl výsledky? Písmák existuje... těžko můžeš pochopit, co mě to v jakých rovinách stálo. Před cca sedmi lety na jedné soutěži v Hořovicích se nám v diskuzi o poezii redaktoři Hosta posmívali, že na internetu pro literaturu nic nevytvoří; pan Kovařík na mne křičel, že jsem kverulant; a dnes? V antologii české poezie vydané naposled Dybbukem (ať už si o její kvalitě myslím cokoliv) nebylo možné autory z internetu pominout; v jednom měli redaktoři hosta pravdu, že si neumíme vytvořit na internetu žádnou tradici; všichni jsou uvlečeni vlastním sebeutvářením a ztratili smysl pro jakoukoliv toleranci a solidaritu - ovšem mimo své kamarády; tak je to i všude ve spolčnosti a z toho se tradice (tím myslím alespoň soustředěné a objektivizované historické záznamy o výskytu významných autorů a základů nějakých podstatných dějů)špatně tvoří; víc nestojí za řeč;
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.2.2008 > Lyryk> lyryku, ty seš stejně legenda. skvělej. výjimečnej. dokonalej. hurá tě!
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 14.2.2008 > zase zkrvák> přece bys nechtěl od legendy, aby o sobě psala negativně .))) na to je tu dostatek jiných;
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.2.2008 > a ty lidi - tady známý - co jim dlužíš - tak nějak v desítkách tisíc - tedy kromě Tvé ženy Velly , samozřejmě.) - myslíš, že to má nějaká vliv na to, jak na To čtení někdo přijde? - co myslíš ? Zdeníku?:)
<reagovat 
Coca-Cola PopStar (Občasný) - 18.2.2008 > "pan Kovařík na mne křičel, že jsem kverulant"

Brrrr! Celé si to představuji v živých barvách. Nebyl tam také Petr Motýl? To jen pro pořádek.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 18.2.2008 >

Tak jo, znovu děkuju za obsáhlou odpověď. Ale přesto – i když fakt nemám nic proti vyjadřování názorů, i nepříjemných nebo negativních, v mých očích tohle sdělení devalvuje fakt, že to je takový neuchopitelný negativní štěk. Přitom ty jsi jeden z lidí, kteří to prostředí nějaký čas skutečně významně utvářeli. Trochu to připomíná domácího, který vejde k nájemníkům v cizím domě si postěžovat, že nejede plyn. Takže v tomhle smyslu je pro mě to sdělení nesrozumitelné. - A pak třeba ty voláš po jakési soustředěné konverzaci o literatuře, což je disciplína, která mě osobně zvláště v podání některých děsí:) - lidé prostě spolu mluví o tom, o čem chtějí, tak, jak je jim to příjemné. Hau:)

 

 


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 29.2.2008 > Tvůj diplomatický um je pověstný? Není to jen nějaká ekvibrilistika?:)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 29.2.2008 > ztratila> Právě jsem o něm začal šířit pověsti. Dívám se do budoucnosti.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 29.2.2008 > Bazilišáku! :)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 1.3.2008 > Lyryku, to nebyl podraz. Už vůbec ne vůči tobě, kdybys tam nebyl, dopadlo by to stejně. Jakubovo řešení bylo nejlepší možné. Uvědom si, že vedle těch tvých velkých řečí o demokracii (která ovšem v tomhle případě vážně a bez urážky zavání egocentrismem) to celé mělo ještě obyčejný ráz obyčejné lidské slušnosti. Děžinský byl prostě "host" a vždycky host požívá trošku jiného respektu ("váhy") než domácí. Servilnost je něco trochu jiného. Jakub číst nechtěl, Swedish taky ne, ani Ariel, ani já. Ani nikdo další kromě tebe. A navíc: když si posloužím tvým slovníkem, tak jsi byl vlastně přehlasován. Jako jediný autor, který chtěl číst, ses prostě proti většině neprosadil. To není žádný porušování "demokracie", skoro bych řekl, že naopak. A ohledy by se na tebe v tomhle světle měly brát ve chvíli, když budeš sociální případ/sociálně slabý atp., což nejsi. Takže máš jen obyčejnou smůlu. Ale demokratickou :D
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 1.3.2008 > Ondrej Kern> Lyryku, to nebyl podraz.
//podraz to byl;

Jakubovo řešení bylo nejlepší možné.
//nebylo, neobsahovalo totiž základ slušnosti, tj. informovat někoho předem, domluvit se apod.

Uvědom si, že vedle těch tvých velkých řečí o demokracii (která ovšem v tomhle případě vážně a bez urážky zavání egocentrismem) to celé mělo ještě obyčejný ráz obyčejné lidské slušnosti. Děžinský byl prostě "host" a vždycky host požívá trošku jiného respektu ("váhy") než domácí.
//pokud je "host" na čtení Totemu, má svoji vymezenou polovinu, to je velice slušné; průběh onoho večírku prostě nebyl čtením Totemu, ale soukromou akcí, která se jako čtení Totemu tvářila;

Servilnost je něco trochu jiného.
//co je podle tebe tedy servilnost; nakonec píšeš "trochu", takže celý postoj byl zřejmě velmi blízko uvedenému významu;

Jakub číst nechtěl, Swedish taky ne, ani Ariel, ani já. Ani nikdo další kromě tebe. A navíc: když si posloužím tvým slovníkem, tak jsi byl vlastně přehlasován. Jako jediný autor, který chtěl číst, ses prostě proti většině neprosadil. To není žádný porušování "demokracie", skoro bych řekl, že naopak.
//tohle je tedy velmi zvrácený pohled na věc i na demokracii .)))) jak jsem mohl být přehlasován, když jsem nedostal ani možnost se vyjádřit, něco navrhnout a ani jsem nebyl vyzván k hlasování; vůbec není pravda, že jsem byl jediný, kdo chtěl číst, to jste nemohli vědět, protože na závěr bloku čtení autorů se měl cit-i-zen zeptat: a je tu ještě někdo, kdo chce něco přečíst? tomu se říká otevřenost, s tímto otevřením se tato čtení zakládala a vy jste zcela bez rozmyslu zrušili cosi křehkého, co už nebudete schopni nikdy napravit; uzavřeli jste čtení do plochých úmyslů pohodlnosti vlastního ega;

A ohledy by se na tebe v tomhle světle měly brát ve chvíli, když budeš sociální případ/sociálně slabý atp., což nejsi. Takže máš jen obyčejnou smůlu. Ale demokratickou :D
//ohledy se musí brát v každé chvíli na každého, přinejmenším by se měly brát, je-li to jen trochu možné - a zde to možné bylo, jenom se nechtělo; nejsme snad ve fašistické nebo komunistické diktatuře (i když o komunálně pitomém diktátorství není již pochyb); říkat porušování pravidel slušnosti a samoděržavné likvidaci tradic demokracie (otevřenosti) je zvrácenost kloubená s pitomostí .))

můžeš si namlouvat cokoliv, ale v této diskuzi ses k nadutosti přihlásil trváním na "správnosti" omylu; zlikvidovat otevřenost nějakého systému v zájmu neexistující nutnosti je prostě servilita vůči nerovnému partnerství; jednou, až to sám prožiješ na té smolné straně, mi dáš za pravdu, dneska si s klidem uplivni a zapomeň na to, jsi přece víc, než bůh a musíš tedy všechno vědět nejlíp .))) jinak bys nepřežil ani týden...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 29.2.2008 > Jen dodatek k tomu co tu nezaznělo: Na posledním čtení se skutečně sešlo několik autorů, kteří někdy čtou, tentokrát to ale kromě lyryka neplánoval nikdo. Faktická situacie byla taková, že číst mohl jen host večera Milan Děžinský, který tam mj. křtil svou knihu, + zmíněný lyryk. Kvůli tomu, aby akce zůstala vkusná a svým způsobem kvalitní, jsem Jakubovi radil, aby se konalo čtení hosta, nikoliv jediného přítomného autora totemu/literry/pismaka lyryka, protože by se to jednoduše tlouklo. Autor totemu na čteních nemá stejnou "váhu" jako host. Akce se podle mě povedla, Děžinského čtení bylo zajímavé, a až na jediné - čílícího se lyryka a jeho družku - to nikdo tragicky ani hystericky nenesl. Divím se, že to lyryk nechápe a jeho čeření vody zavání nikoliv "reflexí", ale malicherností.
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 29.2.2008 > Ondrej Kern> díky, že to takhle na rovinu píšeš; cítil jsem v tom podraz, přímý úmysl, cit-i-zen sice tvrdil, že na možnost mého čtení vůbec nepomyslel, ale ty to dostatečně vysvětluješ; dobře jste mne sice obelhali, ale s vaničkou jste vylili i dítě:

Autor totemu na čteních nemá stejnou "váhu" jako host.

nevážíte si a nerozeznáváte sami sebe, potom je snadné nevážit si a nerozeznat nikoho; a nebuď naivní, lyryk to naopak chápe velmi dobře, a jeho poukazování na servilnost vůči "světu velké literatury" tím dostává plnou oprávněnost a aktuálnost;
<reagovat 
 čtenář malcolm - 29.2.2008 > Lyryk> Ty jsi opravdu kokot. Budeš si mlít svou, i kdyby trakaře padaly co. Sice si myslím, že by ses k té vyumělkované rádobypoezii D. hodil, ale to nic nemění na faktu, že kdyby ti dovolili jako jedinému číst, byl bys za trapáka. Ale to ti nejspíš nevadí že jo... I to s tou "váhou" sis opět přebral po svém. Ach jo. Copak nechápeš, že host, který nemá s totemem ani žádným dalším lit. serverem nic společného, musí mít logicky jinou váhu než autor z totemu? Jde tam totiž z dobré vůle, místo toho by mohl dělat milion dalších věcí... A když tak vehementně odlišuješ ty u lizu a ty čisté, nezkažené básnické duše z netu (jakože ty), pak vůbec nechápu, proč si chceš zaplatit vydání svý knížky. Proč se tak brutálně sereš na papír? Proč ti tak strašně stojí za to vypláznout 20 tisíc za svou knížku? To mi hlava nebere.
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter