|
|
|
|
|
| hloupy ivan (Občasný) - 23.3.2009 > davidhuge> Ano, papír se při jakémkoliv tisku pokládá na matrici - v tom tedy není zvláštní rozdíl. Z lina se tiskne na mokrý papír docela běžně, ovšem spíš, když jde o tisk z hloubky - tady jde o tisk z výšky. Mám raději, když barva zrovna nemlaská, navíc rád vytvářím tenké, jakoby lazurní barevné přetisky (to není tenhle případ) a to s velkou vrstvou barvy zpravidla moc nejde. Nevím, kde jsi vzal, že na hrubosti papíru pod lisem nezáleží. Totiž ono nezáleží, ale od jistého tlaku Ti povolí to lino - v lepším případě se deformuje a bava se vymáčkne na hrany, v horším případě matrici zlikviduješ. Proč by měl vlhký papír z lina vypadat příšerně? Záleží na druhu a hloubce rytiny. Máš-li velké plochy vybrané dlátky, tisk dobře nejspíš vypadat nebude.
Myslím, že k tomu přistupuješ trochu moc akademicky.
| | | <reagovat |
|
|
|
| hloupy ivan (Občasný) - 23.3.2009 > davidhuge> Je to divné .) "CHYBA" je nálepka, zařazení do systému škatulkového, přehledného světa. Je dobře občas vědomě udělat něco, co se obecně pokládá za chybu, co se nedělá. V umění to platí zcela jistě. Vznikla tak většina technik, ne-li vlastně všechny :) Už slyším troglodytího kmeta, kterak upozorňuje výrostky, že rukou se kreslí a jen uhlem, ne aby si ji někdo prasil a pak obtiskával, nedejteduchové, aby si ji prasil rudkou... A káravý hlas upozorňující Senefeldra, že rytina se provádí jedině do hladké kovové desky, nebo do dřeva... vy to chcete škrabat do šutru? A z mastnejch fleků byste takhle náhodou tisknout nechtěl? Vy nevíte, jak se připravují štočky správně?!
Ale tohle laškování myslím spíš obecně jako odpověď na otázku: "Proč bych dělal něco, co je chybou?" - on ten tisk z výšky na mokrý papír totiž jistě nebude nic nového. Není první ani poslední věcí, z těch, které jsem si v repetici vynalezl. Je to spíš projev mé nevzdělanosti v oboru, než že bych se tím mohl pyšnit.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|